„Facebook“ pristatė priemones, kurių didžiausias pasaulyje socialinis tinklas imasi kovoje su užsienio valstybių kišimusi ir dezinformacija internete 2020-ųjų JAV prezidento rinkimų metu.
 
Tarp priemonių – geresnė išrinktų pareigūnų paskyrų apsauga ir aiškūs faktų tikrinimo ženklai. „Facebook“ taip pat nurodys, kam priklauso politinio pobūdžio puslapiai socialiniuose tinkluose, pranešime investuotojams pabrėžė bendrovė.
 
„Esame atsakingi už tai, kad sustabdytume pažeidimus ir kišimąsi į rinkimus mūsų platformoje“, – sakoma pranešime, kuriame cituojamas „Facebook“ vadovo pavaduotojas Guy’us Rosenas.
 
Šios priemones, apie kurias anksčiau kalbėjo generalinis direktorius Markas Zuckerbergas, yra „Facebook“ bandymas neleisti pasikartoti internetinės dezinformacijos bangai, kuri sudarkė 2016 m. JAV prezidento rinkimus.
 
Trečiadienį paskelbtoje ataskaitoje aktyvistų tinklas „Avaaz“ tvirtino, kad „Facebook“ vartotojus talžo „politinės dezinformacijos cunamis“.
 
Nevyriausybinės organizacijos (NVO) atlikta 100 paneigtų JAV politikos naujienų, kurios per pastaruosius 10 mėnesių tapo itin populiariomis, analizė parodė, kad politiškai motyvuotos melagingos naujienos buvo peržiūrėtos daugiau nei 158 mln. kartų.
 
Ši NVO taip pat ragina atlikti išsamesnę „Facebook“, „YouTube“, „Twitter“, „Instagram“ ir „WhatsApp“ tinkluose plintančios dezinformacijos analizę ir taip atskleisti, „kas slypi po bangomis, artėjančiomis prie JAV 2020 m. rinkimų horizonto“.
 
„Facebook“ pastaruoju metu yra spaudžiamas patobulinti kišimosi į rinkimus ir dezinformacijos atpažinimą bei tinkamai išnagrinėti politinę reklamą.
 
„Facebook“ nuo lapkričio vidurio pradės įgyvendinti pasaulinę iniciatyvą, kuria siekiama sustiprinti sistemą, parodančią, kai naujieną skelbia valstybės kontroliuojamos žiniasklaidos priemonės.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2019.11.08; 08:00

Bent vienu socialiniu tinklu per pastaruosius tris mėnesius Lietuvoje naudojosi 77 proc. gyventojų, o Z kartoje – tokių naudotojų net 99 proc., rodo naujausias „Kantar“ Digital tyrimas. Feisbukas toliau išlieka populiariausiu visose amžiaus grupėse, tarp jaunimo populiarėja tviteris.
 
Iš kūdikio bumo kartos žmonių (dabartiniai 54-75 metų žmonės), beveik pusė nesinaudoja socialiniais tinklais, X kartoje  į juos ranka numoja jau tik penktadalis, o Y kartoje  vos 5 procentai žmonių.
 
„Akivaizdžiai matome stiprėjančią „įsitinklinimo“ tendenciją ir jos sąsają su amžiumi. Jeigu jaunimas turi telefoną ir internetą, tai naudojasi ir socialiniais tinklais. Jie tapo tiesiog neatsiejami vienas nuo kito. Pavyzdžiui, FB per savaitę pasiekia 97 procentus Z kartos žmonių“, sako Justina Dundulytė, „Kantar“ media tyrimų vadovė.
 
Pasak Arijaus Žako, agentūros „Socialaus marketingas“ vadovo, pagal feisbuko ir instagramo  rekomendacijas, nacionalinių kampanijų metu pasiekus 80 proc. auditorijos laikoma, kad pasiekti visi.
 
„Bet koks skaičius, viršijantis 80 proc. pasiekiamumą, yra fantastinis. Reikėtų įvertinti, kad ne visi vartotojai turi galimybę įsijungti socialinius tinklus kasdien, be to, yra limitai, kiek turinio ir reklamų per vieną dieną gali pamatyti vienas vartotojas. Todėl tyrime rodomas socialinių tinklų potencialas yra didesnis nei galima būtų tikėtis“,  sako ekspertas.
 
Populiariausiu socialiniu tinklu Lietuvoje išlieka feisbukas (juo per savaitę naudojasi 71 proc. šalies gyventojų), gerokai atitrūkęs nuo intagramo (24 proc.) ir pinteresto (12 proc.); penketuko rikiuotę užbaigia tviteris ir „LinkedIn“  abu nesiekia po 5 proc. Dar po porą procentų surenka „VKontakte“ (2,8 proc.) ir pažinčių svetainė „Tinder“ (2,5 proc.). 
 
Ekspertai pastebi, kad analizuojant populiariausių svetainių TOP5 pagal kartas, jaunimo tope nebelieka tiesioginių žiniasklaidos svetainių, nors jos patenka į vyresnių žmonių topus.
 
„Matome, kad nuo X kartos atsiradusi socialinių tinklų dominavimo tendencija su kiekviena tolesne karta vis stiprėja, o Z karta naujienas jau faktiškai sužino daugiausia per socialinius tinklus, o ne per tiesiogines žiniasklaidos svetaines“, – sako J.Dundulytė. 
 
A.Žako teigimu, tai rodo pakitusius jaunosios kartos vartojimo įpročius.
„Viena vertus, taip yra todėl, kad dabar dominuoja greitai vartojamas, dinamiškas, besikeičiantis turinys. Aktualiausia informacija tampa ne globalios naujienos, o tai, kas svarbu man  draugai, artimieji, žinomi žmonės, kurie imponuoja. Kita vertus, jaunoji karta susiranda ją dominančią informaciją ir skaito naujienų portalus, tik juose apsilanko tais atvejais, kai kažkas iš pažįstamų pasidalina aktualia nuoroda socialiniuose tinkluose“, sako socialinių tinklų žinovas.
 
Analizuojant pokyčius pagal kartas, pastebimas atotrūkis pagal kanalams teikiamą pirmenybę. Kūdikio bumo kartos žmonės dar aktyviai naudoja bent du tiesioginius media šaltinius  tuo tarpu Z kartos tope jų nėra. Ir atvirkščiai, Z kartos tope įsitaiso 2 kanalai, kuriais kūdikio bumo kartos tope net nekvepėjo: „Youtube“ ir instagrame. Įdomu tai, kad pastarasis į TOP5 patenka tik Z kartoje, bet šioje amžiaus kategorijoje juo jau naudojasi 62 procentai. „Youtube“ turi nemažai ir vyresnių gerbėjų, o Z kartai tai trečia mėgstamiausia svetainė, per dieną pasiekianti 75 proc. šio amžiaus auditorijos.
 
Dar vienas įdomus aspektas, kad pasaulyje populiarus tviterio socialinis tinklas, kuris pas mus yra nišinis ir juo naudojasi vos 1-3 proc. kūdikio bumo ir X kartos, Z kartoje jau turi daugiau kaip 14 proc. naudotojų.
„Gali būti, jog gerai mokėdami užsienio kalbą, dalis jaunimo lengvai naudojasi užsienyje populiariais tinklais, iš kurių sužino karštas pasaulio naujienas  arba ieško nišinių socialinių tinklų, kuriais nesinaudoja jų tėvai“,  sako „Kantar“ media tyrimų vadovė.
 
Didėjant masiniam įsitraukimui į socialinius tinklus, atsiranda ir vartotojų dalis, nusprendžianti nuo jų atsiriboti.
 
„Dalis tai daro vardan maišto, dalis tiesiog nusprendžia padaryti pertrauką, kiti  ieško naujų, neatrastų kanalų. Pavyzdžiui, nurašytu laikytas „Snapchat“ pastaruoju metu prisikėlė ir jau kelintą ketvirtį iš eilės rodo stabiliai augančius rezultatus. Bruzdesiai trinti socialinių tinklų paskyras periodiškai iškyla, bet net ir po didžiausių feisbuko skandalų, vartotojų apčiuopiamai nesumažėjo“, – sako „Socialaus marketingo“ vadovas.
 
Eksperto teigimu, toks sumažėjimas įmanomas tik atsiradus gerai alternatyvai, kurios kol kas nėra. „Piešiant ateities perspektyvą, socialinių tinklų įtaka ir galimybės artimiausius kelerius metus turėtų tik augti“ ,  prognozuoja jis.
 
Orientacinis dabartinis kartų atstovų amžius: kūdikio bumo karta  dabartiniai 54-75 metų žmonės, X karta – 43-53 metų, Y karta – 25-42 metų, Z karta – gyventojai, kuriems šiuo metu 16-24 metai.
 
„Kantar“ yra viena didžiausių pasaulyje duomenų, įžvalgų ir konsultacijų bendrovių, vienijanti 30 tūkst. tyrimų specialistų daugiau nei 100 šalių. „Kantar“ yra ekspertai inovacijų, prekės ženklų, komunikacijos, vartotojų elgsenos ir kitose srityse.
 
„Kantar“ yra WPP dalis. Tarptautinės „Kantar“ grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė „Fortune Top 500“ kompanijų, o klientų skaičius viršija 8 tūkstančius. Bendrovės įmonėje Lietuvoje dirba 119 darbuotojų.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2019.08.13; 15:22

Su Saudo Arabijos vyriausybe susiję asmenys buvo sukūrę netikrų feisbuko paskyrų ir puslapių tinklą, jis naudotas skleisti valstybės propagandą ir valstybėms varžovėms regione kenkti, ketvirtadienį pranešė socialinių tinklų milžinas „Facebook“. Apie tai rašė „Reuters“.
 
„Facebook“ įmonės atstovai teigė užblokavę daugiau nei 350 paskirų ir puslapių, kuriuos sekė maždaug 1,4 milijono sekėjų. Įmonė nuolat deda pastangas kovoti su koordinuotu netikrų paskyrų kūrimu, vis dėlto tai pirmasis užfiksuotas su Saudo Arabijos vyriausybe susijęs incidentas.
 
Vidurinių Rytų šalys vis dažniau atsigręžia į tokių įmonių, kaip „Facebook“, „Twitter“, „Google“ ir „Youtube“ platformas, – pasitelkdamos socialinius tinklus vyriausybės skleidžia paslėptą informaciją ir daro sau palankią politinę įtaką.
 
Pernai „Reuters“ agentūra išsamiai ištyrė Irano remiamą paslėptos įtakos kampaniją, dabar Rijadas kaltinamas naudojant panašią taktiką varžovei regione Katarui engti ir skleisti dezinformaciją apie disidento žurnalisto Jamalo Khashoggio nužudymą.
 
Saudo Arabijos vyriausybės žiniasklaidos atstovai incidento dar nekomentavo.
 
Saudo Arabija pakartotinai neigė prisidėjusi prie žurnalisto J. Khashoggio mirties. Kartu su sąjungininkėmis Saudo Arabija boikotuoja diplomatinius ir prekybinius santykius su Kataru, kaltindama šalį teroristine veikla, – šiuos kaltinimus Kataras neigia.
 
„Facebook“ apie organizuotas netikras paskyras praneša bent keletą kartų per mėnesį, bet atvejai, kai su netikrais puslapiais tiesiogiai siejamos šalių vyriausybės, būna ypač reti.
 
„Facebook“ kibernetinio saugumo politikos vadovas Nathanielis Gleicheris teigė, kad Saudo Arabijos kampanija veikė feisbuko platformoje, kurioje taip pat buvo dalijamasi „Instagram“ platformoje publikuotomis nuotraukomis. Kampanija pirmiausia taikėsi į Vidurinių Rytų ir Šiaurės Afrikos valstybes, tarp jų ir Katarą, Jungtinius Arabų Emyratus, Egiptą ir Palestiną.
 
Kampanijos vykdytojai naudojo netikras paskyras, kurios imitavo engiamų valstybių piliečių paskiras. Taip pat buvo kuriami priešininkių valstybių neva oficialūs žinių agentūrų puslapiai. Kampanijai, pasak „Facebook“ įmonės, išleista daugiau nei 100 000 dolerių.
 
Informacijos  šaltinis – ELTA
 
2019.08.02; 02:00

Trečiadienį JAV reguliacinės institucijos skyrė „Facebook“ rekordinę 5 mlrd. JAV dolerių baudą dėl privatumo pažeidimų ir pareikalavo atnaujinti privatumo kontrolę bei labiau prižiūrėti savo socialinį tinklą.
 
Tai yra didžiausia kada nors įmonei už vartotojų privatumo pažeidimus skirta bauda ir viena iš didžiausių sankcijų, kurias JAV vyriausybė kada nors pritaikė už bet kokį pažeidimą.
 
Federalinės prekybos komisijos (FTC) pirmininkas Joe Simonsas sakė, kad nuobauda buvo tinkama spręsti problemoms, susijusioms su „Facebook“ piktnaudžiavimu asmenine vartotojų informacija.
 
„5 mlrd. JAV dolerių bauda FTC istorijoje neturi precedento“, – pridūrė jis.
Pagal susitarimą „Facebook“ generalinis direktorius ir darbuotojai turės pateikti FTC ketvirčio ataskaitas apie bendrovės privatumo programą.
 
„Facebook“ taip pat turės atlikti kiekvieno savo naujo ar modifikuoto produkto, paslaugos ar praktikos privatumo peržiūrą prieš ją įgyvendinant, įskaitant nemokamų tekstinių pranešimų ir pokalbių programėlės, skirtos išmaniesiems telefonams „WhatsApp“, ir nuotraukų bei kitokio vaizdinio turinio dalinimosi socialinio tinklo „Instagram“ paslaugas.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2019.07.25; 06:25

JAV reguliavimo institucijos nusprendė „Facebook“ skirti 5 milijardų dolerių baudą už duomenų apsaugos pažeidimus, o šie pinigai, pagal susitarimą, bus panaudoti tyrimui – išsiaiškinti, kaip „Facebook“ bendrovė susidoroja su įvairiomis vartotojo duomenų ir privatumo problemomis.
 
Bendrovė į keblią padėtį pateko pernai, kai pasirodė kaltinimų, jog ji dalijosi vartotojų asmenine informacija su „Cambridge Analytica“ grupe.
 
Penktadienį „Wall Street Journal“ paskelbė, kad Federalinė prekybos komisija (FTC) nutarimą patvirtino – respublikonai sprendimui pritarė, demokratai buvo prieš.
 
Pagal prekybos komisijos ataskaitą, susitarimą, kuris bus didžiausia FTC komisijos kada nors skirta bauda už privatumo pažeidimus, dar turės patvirtinti Teisingumo departamentas.
 
Nors daugiau detalių dar nebuvo atskleista, manoma, kad susitarime taip pat bus įtvirtinti apribojimai, kaip „Facebook“ gali naudoti vartotojų asmeninius duomenis.
 
„Facebook“ atstovai nutarties dar nekomentavo.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2019.07.14; 09:00

Pasak socialinių tinklų milžinės „Facebook“ viceprezidento Nicko Cleggo, nėra jokių įrodymų, kad Rusija per socialinę žiniasklaidą paveikė „Brexito“ balsavimo rezultatus.
 
Buvęs Jungtinės Karalystės vicepremjeras naujienų tarnybai BBC pažymėjo, kad, remiantis „Facebook“ kompanijos atlikta duomenų analize, nebuvo rasta reikšmingų išorės jėgų pastangų daryti įtaką balsavimui.
 
Anot „Facebook“ viceprezidento, „Brexito“ balsavimo rezultatus lėmė britų euroskepticizmas.
 
Savo interviu BBC jis pabrėžė, kad dabar „Facebook“ siekia didesnio technologijų firmų reguliavimo, įskaitant privatumo, informacijos rinkimo taisykles ir žmonių duomenų naudojimą, kai kalbama apie neapykantą kurstančias kalbas.
 
„Facebook“ sulaukia vis daugiau kritikos dėl „netikrų naujienų“ (angl. „fake news“), žalingo turinio ir vartotojų duomenų naudojimo.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2019.06.24; 00:30

Kol kas nėra aišku, ar socialinis tinklas „Facebook“ ir jo vadovas Markas Zuckerbergas rimtai žiūri į vartotojų nerimą dėl privatumo, teigia „Facebook“ tyrimą atliekanti Airijos duomenų apsaugos komisijos komisarė Helen Dixon.
 
Pasak H. Dixon, jos vadovaujama komisija tęs „Facebook“ ir kitų Airijoje Europos būstines įkūrusių JAV interneto milžinų tyrimus dėl galimų duomenų apsaugos įstatymų pažeidimų.
 
„Tikrai bus bent keli „Facebook“ tyrimai, kurių išvadas turėsime jau artimiausiais mėnesiais. Pamatysime, ar „Facebook“ ir M. Zuckerbergas rimtai žiūri į vartotojų privatumą ir duomenų apsaugą“, – interviu televizijai CNBC sakė H. Dixon.
 
Paklausta, ar Airijos duomenų apsaugos tarnybos bendradarbiauja su JAV federaline prekybos komisija, kuri, pasak žiniasklaidos, ketina pradėti „Facebook“ tyrimą Jungtinėse Valstijose, H. Dixon patvirtino, kad „pokalbių buvo“.
 
„Mes visi prie tų pačių klausimų prieiname iš skirtingų teisėtvarkos pusių, bet mūsų tikslai yra panašūs“, – teigė H. Dixon.
 
Airijos duomenų apsaugos komisija šiuo metu atlieka 11 „Facebook“ tyrimų. Pagal ES Bendrąjį duomenų apsaugos reglamentą (BDAR), už duomenų apsaugos reglamento pažeidimus įmonėms gali būti skirtoms didžiulės baudos, siekiančios 4 proc. metinių pajamų. „Facebook“ atveju bauda galėtų siekti net 2 mlrd. dolerių.
 
Iki šiol Airijos tarnybos nėra skyrusios baudų pagal BDAR. Vis dėlto, tikino H. Dixon, „baudos bus skirtos, jei aptiksime pažeidimų“. Tuo pačiu komisarė patikino, kad bauda nėra savitikslė, o svarbiausia – pokyčiai bendrovių privatumo politikoje ir sudaromas precedentas kitoms įmonėms.
„Žinoma, baudos yra svarbios, tačiau jos – tik dalis viso vaizdo“, – sakė H. Dixon. Pasak jos, visuomenė pradeda suprasti visus socialinių tinklų verslo modelio ypatumus.
 
„Manau, „Cambridge Analytica“ skandalas buvo tas persilaužimo momentas, kai žmonės suprato šio verslo modelio ypatumus ir tai, kaip jų pačių asmeniniai duomenys atneša pelną bendrovėms“, – kalbėjo H. Dixon.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2019.06.14; 00:33
 
 
 
 

Dėl smurto protrūkio po balandžio 21-osios teroro aktų Šri Lankos vyriausybė vėl laikinai užblokavo socialinius tinklus, tarp jų – „Facebook“ ir „WhatsApp“. Tai pirmadienį pranešė „Reuters“, remdamasi Šri Lankos valstybinės informacijos departamentu. 

Kaip informuoja agentūra, remdamasi liudininkais, sekmadienį salos vakaruose esančiame Čilau mieste po susižodžiavimo feisbuke kelios dešimtys žmonių apmėtė akmenimis mečetes ir parduotuves, priklausančias musulmonams. Vietos žiniasklaida taip pat pranešė apie kelis incidentus, įvykusius miesto apylinkėse naktį į pirmadienį.

Ankstesnis draudimas naudotis socialiniais tinklais, įvestas po virtinės sprogimų saloje, galiojo beveik 10 dienų, nuo balandžio 21-osios iki 30-osios.

Balandžio 21-ąją Šri Lankoje buvo įvykdyta didžiausia šalies istorijoje serija teroro aktų. Kolombe, Negombe ir Batikalojoje iš viso nugriaudėjo aštuoni sprogimai, daugiausia – katalikų bažnyčiose per Velykų pamaldas ir viešbučiuose. Naujausiais duomenimis, teroro aktai pareikalavo maždaug 250 žmonių gyvybių. 

Šri Lankos valdžios nuomone, šiuos išpuolius surengė šalies grupuotė „Jamaat al-Tawhid al-Watania“, kuri gali turėti ryšių su užsienio islamistinėmis organizacijomis. Iki šiol Šri Lankos pareigūnai sulaikė jau daugiau kaip 100 žmonių, kurie gali būti susiję su teroro aktais.

Stasys Gimbutis (ELTA)

JAV valstybės sekretorius Mike’as Pompeo įspėjo Prancūziją: atšaukkite planus įvesti skaitmeninių paslaugų mokestį, nes jis paveiks dideles interneto įmones, tokias kaip „Facebook“ ir „Apple“. Pasak M. Pompeo, toks Prancūzijos sprendimas pakenktų Jungtinių Valstijų verslui.

Aukščiausio rango JAV diplomatas savo poziciją pareiškė susitikime su Prancūzijos užsienio reikalų ministru Jeanu Yvesu Le Drianu. Ministrai susitiko Vašingtone, kur minėtas NATO 70-mečio jubiliejus.

„Valstybės sekretorius M. Pompeo paragino Prancūziją nepriimti skaitmeninių paslaugų mokesčio, kuris neigiamai paveiktų tiek dideles JAV technologijų bendroves, tiek ir jomis besinaudojančius Prancūzijos piliečius“, – sakoma Valstybės departamento pranešime.

Prancūzija šiuo metu pristatė įstatymo projektą, kuriuo skaitmeninė reklama, asmeninių duomenų pardavimas ir kitos daugiau nei 750 mln. eurų per metus uždirbančių technologijų įmonių pajamos apmokestinamos 3 proc. tarifu.

Šis siūlymas pasirodė visame pasaulyje pasigirstant vis daugiau raginimų įvesti didesnius mokesčius interneto milžinams, kurie dažniausiai yra registruoti šalyse-mokesčių rojuose.

Prancūzija bando didinti interneto milžinų apmokestinimą po to, kai bandymai tokį mokestį įvesti ES mastu žlugo dėl kelių šalių, pritraukusių itin daug technologijų bendrovių, pasipriešinimo. Kitos šalys, kaip Jungtinė Karalystė (JK), Ispanija, Austrija ir Italija, taip pat svarsto pasekti Prancūzijos pavyzdžiu.

Pasak Valstybės departamento, M. Pompeo su J. Y. Le Drianu taip pat aptarė užsieniečių „Islamo valstybės“ (IS) kovotojų likimą po to, kai IS neteko paskutinių savo valdytų teritorijų.

Jungtinės Valstijos ne kartą ragino Prancūziją ir kitas Vakarų valstybes susigrąžinti savo piliečius, prisijungusius prie IS veiklos, tačiau tokios repatriacijos perspektyva Europos šalių nevilioja dėl Artimuosiuose Rytuose radikalizuotų europiečių keliamo pavojaus.

Darius Mikutavičius (ELTA)
 
2019.04.05; 07:00

Internetui reikia naujų taisyklių, kad būtų sustabdytas neapykantos kurstymas, apsaugotas vartotojų privatumas ir duomenys bei užtikrintas rinkimų skaidrumas, teigia „Facebook“ įkūrėjas ir vadovas Markas Zuckerbergas.

Straipsnyje „Washington Post“ M. Zuckerbergas tikino, kad vyriausybės ir interneto reguliavimo tarnybos turi prisiimti „aktyvesnį vaidmenį“.

„Technologijos sudaro didžiulę mūsų gyvenimo dalį, o tokių bendrovių kaip „Facebook“ atsakomybė yra didžiulė. Kasdien mes priimame sprendimus apie tai, kas yra žalinga, kas sudaro politinę reklamą ir kaip kovoti su sudėtingomis kibernetinėmis atakomis“, – rašė „Facebook“ direktorius.

„Šie dalykai yra itin svarbūs mūsų bendruomenės saugumui užtikrinti. Bet jei dabar pradėtume nuo pradžių, neturėtume prašyti bendrovių priimti šiuos sprendimus savarankiškai“, – tvirtino M. Zuckerbergas.

Pasak jo, reguliavimas reikalingas keturiose srityse: „žalingo turinio, rinkimų sąžiningumo, privatumo ir duomenų perdavimo“.

„Facebook“ kovą susidūrė su kritikos banga po dviejų išpuolių Kraistčerčo mečetėse Naujojoje Zelandijoje, kai teroristas savo išpuolį tiesiogiai transliavo feisbuke. „Facebook“ taip pat kritikuojamas dėl to, kad leido Rusijos „troliams“ į socialinį tinklą įkelti reklamas, kuriomis siekta paveikti 2016-ųjų JAV prezidento rinkimus. Socialinį tinklą supurtė ir „Cambridge Analytica“ skandalas, kaip bendrovė esą pardavė milijonų vartotojų duomenis trečiajai šaliai.

Trečiadienį socialinių tinklų milžinas pranešė uždraudžiantis baltųjų viršenybės (angl. white supremacy) idėjas palaikantį turinį, o ketvirtadienį įvedė griežtesnes politinės reklamos taisykles, galiosiančias iki Europos Parlamento (EP) rinkimų gegužės pabaigoje.

Darius Mikutavičius (ELTA)

„Facebook“ uždarė daugiau nei 130 vartotojų paskyrų, puslapių ir grupių, kurios dalyvavo Jungtinėje Karalystėje (JK) veikusiame dezinformacijos tinkle, rašo BBC.

„Facebook“ teigimu, tai yra pirmas kartas, kai buvo uždaryta tokia melagingų naujienų grupė JK, aktyviai besitaikiusi į britus. Pasak socialinio tinklo, to paties tinklo paskyrų vartotojai apsimetė tiek kraštutinių dešiniųjų pažiūrų žmonėmis ar žiniasklaidos priemonėmis, tiek ir prieš dešiniuosius nusiteikusiais žmonėmis.

„Facebook“ apie aptiktą dezinformacijos tinklą pranešė teisėsaugos institucijoms. Tinklo puslapiai ir grupės vartotojus pritraukdavo skelbdami nekaltai atrodančią informaciją, tačiau vėliau pervadindavo puslapį ir pradėdavo skelbti politiškai motyvuotą turinį.

Pasak bendrovės, iš viso 175 tūkst. žmonių sekė vieną iš uždarytų puslapių, 35 kurių buvo sukurti „Instagram“ tinkle.

„Facebook“ teigimu, puslapiuose „buvo platinama neapykantą kurstanti informacija, visuomenę skaldantys komentarai abiejose politinio JK spektro pusėse“.

„Jie dažnai skelbdavo vietines ir politikos naujienas imigracijos, žodžio laisvės, rasizmo, LGBT klausimų, kraštutinių dešiniųjų, Indijos ir Pakistano santykių bei krikščionybės ir islamo temomis“, – sakoma „Facebook“ pranešime.

„Uždarome šiuos puslapius ir vartotojų paskyras dėl jų elgesio, o ne jų skelbto turinio. Kiekvienu atveju už šių puslapių besislepiantys žmonės koordinavo veiksmus ir naudojo netikras tapatybes, kad apsimestų tuo, kuo nėra, ir tai buvo jų veiksmų esmė“, – teigia „Facebook“.

Pasak „Facebook“, uždarytas tinklas reklamai iš viso išleido apie 1 500 dolerių. Seniausia reklama apie tinklo puslapius buvo skelbta 2013 m. gruodį, naujausia – pernai spalį.

Darius Mikutavičius (ELTA)
 
2019.03.08; 03:00

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas – melagių melagis.

„Facebook“ blokavo populiarų puslapį, valdomą Rusijos valstybinės televizijos kanalo RT, pranešė kanalo vyriausioji redaktorė Margarita Simonian, vadindama šį „Facebook“ žingsnį žiniasklaidos laisvės pažeidimu.

„Turėjome antrinį anglišką projektą „In The Now“. Projektas buvo neįtikėtinai populiarus – 2,5 mlrd. peržiūrų ir 4 mln. sekėjų vien feisbuke!“ – socialiniame tinkle „Telegram“ rašė M. Simonian.

Pasak jos, CNN televizijoje pasirodęs pranešimas, neva projektą finansuoja Rusijos valstybė, lėmė „mūsų blokavimą feisbuke nedelsiant! Visai nepareiškus jokių kaltinimų“.

„Mes nepažeidėme jokių „Facebook“ taisyklių“, – gynėsi M. Simonian.

Paprašytas pakomentuoti situaciją, Vladimiro Putino atstovas spaudai Dmitrijus Peskovas tikino, jog RT „turi sulaukti paaiškinimo iš „Facebook“ dėl tikslios blokavimo priežasties“.

„In The Now“ kanalas „Youtube“ platformoje projektą aprašo kaip siekiantį suburti „dėmesingų žiniasklaidos vartotojų bendruomenę, paremtą svarbiu, įdomiu ir į tikslą orientuotu turiniu“. „Youtube“ kanalas, savo veiklą pradėjęs 2014 m. kovą, neatskleidžia jokių ryšių su RT ar Rusija. Kanale paskutiniuose vaizdo įrašuose aptariamos vandenynų valymo, „geltonųjų liemenių“ protestų Prancūzijoje, ateizmo pakilimo ir Rusijos futbolo chuliganų temos.

ES finansuojama kampanija „EU vs Disinfo“, skirta „atsakyti Kremliui palankiai dezinformacijai“, pranešė, kad „In The Now“ projektu siekiama pritraukti jaunesnes auditorijas, kurios nežiūri politinių RT reportažų.

„EU vs Disinfo“ teigimu, RT projektas pritraukia jaunus žiūrovus „rengdamas vaizdo įrašus su daug emocinio ir pramoginio turinio“, kuriuo siekiama užmaskuoti projekto ryšius su Rusijos valdžia.

Sausį „Facebook“ pašalino per 500 puslapių ir paskyrų iš Rusijos, kuriuose buvo vykdomi koordinuoti melagingi veiksmai. Daugelis pašalintų paskyrų buvo susijusios su valstybinės naujienų agentūros „Sputnik“ darbuotojais. Beje, „Sputnik“ taip pat yra valdoma M. Simonian. Sausį „Facebook“ tikino, kad blokuoti puslapiai buvo sukurti, „siekiant klaidinti kitus“.

Informacijos šaltinis – ELTA

2019.02.19; 05:55

Markas Zuckerbergas yra Facebook įkūrėjas. EPA-ELTA nuotr.

„Facebook“ yra „skaitmeniniai gangsteriai“, kuriems nepavyko kovoti su melagingų naujienų sklaida ir kurie pažeidė duomenų privatumą, tyrimo ataskaitoje pareiškė Jungtinės Karalystės (JK) parlamentarai.

Įstatymų leidėjai 18 mėnesių trukusio technologijų bendrovių ir dezinformacijos tyrimo ataskaitoje taip pat apkaltino didžiausią pasaulyje socialinį tinklą bandant nuslėpti Rusijos kišimosi į rinkimus visame pasaulyje mastą.

„Facebook“ yra kaltinamas dėl nepakankamo atsakymo į Rusijos naudojamas melagingas naujienas ir tikslinę reklamą, kuria siekta paveikti 2016 m. JAV prezidento ir nemažai kitų rinkimų Europoje. „Facebook“ vadovams teko kaltinimai bandant nuslėpti kišimosi į rinkimus įrodymus, kuriuos pateikė „Facebook“ darbuotojai.

Parlamentinio tyrimo komiteto pirmininkas Damianas Collinsas teigė, kad „Facebook“ tyčia siekė „apsunkinti mūsų darbą, suteikdamas nepilnus, netikslius ir kartais net klaidinamus atsakymus į mūsų užduotus klausimus“.

Pats „Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas atmetė tris prašymus atvykti į komiteto posėdį.

„Bendrovėms, kaip „Facebook“, neturėtų būti leidžiama elgtis kaip skaitmeniniams gangsteriams internete, įsivaizduojant, kad jie yra aukščiau įstatymų“, – rašoma 108 puslapių ataskaitoje.

Komitetas taip pat paragino įvesti privalomą etikos kodeksą visoms technologijų įmonėms, kurių priežiūra užsiimtų nepriklausoma Jungtinės Karalystės institucija. Pasak parlamentarų, „Facebook“ turi būti įpareigotas iš platformos išimti „žalingo turinio šaltinius“.

„Rekomenduojame, kad Vyriausybė pradėtų nepriklausomą rinkimų tyrimą, – įskaitant 2017-ųjų JK rinkimus, 2016-ųjų „Brexito“ referendumą ir 2014-ųjų Škotijos referendumą, – ir išsiaiškinti, kas iš tikrųjų nutiko, kalbant apie užsienio įtaką rinkimams“, – rašoma tyrimo ataskaitoje.

Rusija ne kartą neigė besikišusi į 2016 m. „Brexito“ referendumą ir tikino nepalaikiusi nei pasilikimo, nei pasitraukimo iš ES stovyklų.

„Facebook“ atstovas spaudai Karimas Palantas teigė, kad Kalifornijoje įsikūrusios bendrovės vadovai „pritaria komiteto nerimui dėl melagingų naujienų ir sąžiningų rinkimų“.

„Esame atviri prasmingam bendradarbiavimui ir palaikome komiteto rekomendacijas dėl rinkimų įstatymo reformų“, – naujienų agentūrai AFP atsiųstame pranešime sakė K. Palantas.

Tuo tarpu parlamentaras D. Collinsas pareiškė, kad „Facebook“ ėmėsi tik kosmetinių pakeitimų, kuriais siekiama tiesiog atbaidyti reguliuotojus.

„Jie ėmėsi žingsnių, manau, tiesiog atbaidyti reguliuotojus. M. Zuckerbergas neturėtų būti tas, kuris sprendžia, kaip turėtų atrodyti reklama per „Facebook“ rinkimų JK metu“, – BBC radijui sakė D. Collinsas.

Anksčiau parlamento komitetas nustatė, kad „Facebook“ inžinieriai aptiko galimai kenksmingus Rusijos veiksmus jau 2014-aisiais – kur kas anksčiau, nei tai iškilo į viešumą.

Tyrimo ataskaitoje teigiama, kad du „Facebook“ pareigūnai, liudiję komitete, „tyčia klaidino komitetą arba buvo tyčia neinformuoti „Facebook“ vadovybės apie Rusijos kišimosi į rinkimus užsienyje mastą“.

JK parlamento komitetas taip pat apkaltino „Facebook“ sprendimą siūlyti „Netflix“ ir kitoms populiarioms programėlėms prieigą prie vartotojų duomenų net po to, kai „Facebook“ sugriežtino savo privatumo taisykles.

Jungtinės Karalystės vyriausybė turi 8 savaites parengti atsakymą parlamentarų tyrimui. Vyriausybė taip pat, tikimasi, kovą pristatys siūlymus, kuriais, teigė D. Collinsas, bus paremtas naujas įstatymas, reguliuojantis socialinių tinklų įmonių elgesį rinkimų metu.

Spaudimas Jungtinei Karalystei auga, nes Vokietija ir Prancūzija jau įvedė taisykles, nustatančias, kaip „Facebook“ gali rinkti vartotojų duomenis, ir įpareigojančias įmonę kovoti su melagingomis naujienomis. Vokietijos konkurencijos tarnyba prieš kelias savaites apribojo duomenų srautus, kuriuos „Facebook“ gauna iš įmonei priklausančių programėlių „Instagram“ ir „Whatsapp“. Tuo tarpu Prancūzija priėmė įstatymus, nurodančius socialiniams tinklams, vykstant rinkimams, išimti kenksmingą turinį.

D. Collinso teigimu, dabar JK parlamentas turės nuspręsti, kokias taisykles įvesti ir kokias bausmes skirti.

„Turi būti įteisintos aiškios teisinės nuobaudos – gali būti baudos, gali būti kažkas rimtesnio“, – BBC radijui sakė parlamentinio tyrimo komiteto pirmininkas.

Informacijos šaltinis – ELTA

2019.02.19; 08:00

Facebook puslapis. Slaptai.lt nuotr.

„Facebook“ atskleidė naujus įrankius, skirtus užkirsti kelią kišimuisi į Europos rinkimus, taip siekiant numalšinti augantį spaudimą susitvarkyti su dezinformacija socialiniame tinkle.

Jungtinių Valstijų technologijų milžino viceprezidentas, buvęs Didžiosios Britanijos vicepremjeras Nickas Cleggas kalboje tikino, kad įrankiai pradės veikti kovo pabaigoje ir padės „politinę reklamą „Facebook“ padaryti skaidresne“. Šie skaidrumą užtikrinantys įrankiai nuo vasario, prieš pat rinkimus šalyse, taip pat veiks Indijoje, Ukrainoje ir Izraelyje, o nuo birželio – visame pasaulyje.

Naujosios „Facebook“ politinės reklamos taisyklės reikalaus, kad plataus masto politinė reklama, susijusi su Europos rinkimais gegužės 23-26 dienomis, būtų atskirai patvirtinta ir pažymėta aiškiu „reklama apmokėta iš“ ženklu.

N. Cleggas sako, kad šie įrankiai taip pat reguliuos vadinamąją vieno klausimo reklamą, kurioje „nėra atvirai agituojama palaikyti vieną kandidatą ar partiją, tačiau susitelkiama ties smarkiai politizuotais klausimais, kaip imigracija“.

Politinė reklama bus saugoma „Facebook“ serveriuose iki septynerių metų, kartu su pasiektos auditorijos informacija ir tiksliais duomenimis apie reklamos užsakovą.

Priemonių imtasi po košmariškų metų „Facebook“, kai bendrovę supurtė skandalų serija dėl duomenų apsaugos ir privatumo bei nerimas, kad didžiausiu socialiniu tinklu pasaulyje buvo manipuliuojama dėl politinių interesų.

„Facebook“ kritikai kaltina socialinį tinklą padėjus skleisti nesantaiką kurstančią ir klaidinamą informaciją įvairių rinkimų metu, įskaitant ir 2016 m. JAV prezidento rinkimus, kuriuos laimėjo Donaldas Trumpas.

„Facebook“ reklama taip pat domėjosi ir JAV Federalinis tyrimų biuras dėl įtarimų, kad Rusija įsikišo į JAV prezidento bei įvairius kitus rinkimus Europoje.

Informacijos šaltinis – ELTA

2019.01.29; 06:40

„Facebook“ pranešė pirmąjį metų pusmetį sugriežtinsiantis politinės reklamos socialiniame tinkle taisykles šalyse, kuriose šiemet vyks rinkimai, taip siekdamas sustiprinti skaidrumą, kurį bendrovė buvo priversta užtikrinti po skandalų Jungtinėse Valstijose, Didžiojoje Britanijoje ir Brazilijoje.

„Besiruošdami svarbiems šių metų rinkimams visame pasaulyje, tęsiame pastangas užkirsti kelią užsienio valstybių kišimuisi ir suteikiame vartotojams daugiau informacijos apie reklamą, kurią jie mato mūsų socialinėse platformose“, – teigiama „Facebook“ pranešime.

Jungtinėse Valstijose, Didžiojoje Britanijoje ir Brazilijoje norintieji užsisakyti politinę reklamą turi patvirtinti savo tapatybę ir gyvenamąją vietą. Be kita ko, politinė reklama „Facebook“ šiose šalyse yra saugoma viešoje elektroninėje bibliotekoje iki 7 metų.

„Nušviečiant politinę reklamą, naujienų tarnybos, reguliuotojai, priežiūros institucijos ir žmonės visame pasaulyje gali reikalauti atsakomybės iš reklamos davėjų ir „Facebook“, – teigiama socialinių tinklų milžino pranešime.

Pasak „Facebook“, prieš pat ateinančius rinkimus Nigerijoje ir Ukrainoje nebus leidžiama jokia užsienio subjektų politinė reklama. Indijoje „Facebook“ paleis elektroninę reklamos biblioteką ir reikalaus iš politinės reklamos užsakovų tapatybės patvirtinimo.

Tuo tarpu Europos Sąjungoje „Facebook“ paleis vadinamuosius „skaidrumo įrankius“ prieš pat Europos Parlamento (EP) rinkimus gegužę. Iki birželio pabaigos „Facebook“ tikino suteiksiantis prieigą prie šių įrankių, užtikrinančių daugiau skaidrumo, reklamos davėjams visame pasaulyje.

„Facebook“ pernai buvo priverstas pripažinti, kad „Cambridge Analytica“, politinė įmonė, 2016 m. dirbusi Donaldui Trumpui, pavogė dešimčių milijonų „Facebook“ vartotojų duomenis.

Kai kurie „Brexito“ referendumo kritikai kaltina „Cambridge Analytica“ pasinaudojus pavogtais duomenimis, siekiant pakreipti Didžiosios Britanijos gyventojus pasitraukimo iš ES link.

Tuo tarpu Jungtinėse Valstijose specialiojo prokuroro Roberto Muellerio D. Trumpo rinkimų kampanijos ryšių su Rusija tyrime buvo nagrinėjami „Facebook“ vartotojai ir privačios grupės, valdomos Interneto tyrimų agentūros, gerai žinomos kaip Rusijos „trolių ferma“.

Dėl tokio didžiulio nerimo Europos Parlamente ir JAV Kongrese buvo apklaustas net „Facebook“ vadovas Markas Zuckerbergas.

Dar viena šalis, kurioje „Facebook“ buvo kritikuotas, yra Brazilija, kurioje, kritikų teigimu, „Facebook“ padėjo platinti dezinformaciją didžiulio sunkvežimio vairuotojų streiko pernai gegužę metu.

Informacijos šaltinis – ELTA

2019.01.17; 07:58

„Facebook“ privalo sumokėti 10 mln. eurų baudą, skirtą už įmonės neskaidriai naudotus vartotojų duomenis, penktadienį paskelbė Italijos konkurencijos tarnyba AGCM.

Pasak AGCM, vartotojai nėra pakankamai informuoti apie galimą komercinį tam tikrų jų privačių duomenų naudojimą. Šiuos duomenis vartotojai yra prašomi pateikti užsiregistruodami „Facebook“.

Socialinių tinklų milžinui taip pat skirta bauda dėl slapto vartotojų skatinimo leisti „Facebook“ teikti jų duomenis tretiesiems asmenis, naudojant iš anksto nustatytus privatumo parametrus.

Italijos konkurencijos tarnyba „Facebook“ veiksmus pasmerkė kaip „itin agresyvius ir pažeidžiančius vartotojų teises“.

Tuo tarpu buvęs Jungtinės Karalystės (JK) elektroninės žvalgybos tarnybos GCHQ vadovas Robertas Hanniganas naujienų tarnybai BBC sakė, kad „Facebook“ yra nusiteikęs pelnytis iš vartotojų, o ne saugoti jų privatumą.

BBC radijui R. Hanniganas pareiškė: „Tai („Facebook“) nėra kažkokia pūkuota labdaros organizacija. „Facebook“ yra ryžtinga tarptautinė įmonė, o tokios tarptautinės technologijų įmonės iš esmės yra didžiausi pasaulio reklamuotojai“.

„Mainais už jų paslaugą, „Facebook“ pasiima vartotojų duomenis ir išgauna kiek įmanoma daugiau pelno iš jų“, – tikino jis.

Paklaustas, ar „Facebook“ yra grėsmė demokratijai, R. Hanniganas pabrėžė: „Manau, potencialiai, taip, jei socialiniai tinklai nebūtų reguliuojami. Tačiau šios didelės įmonės, negali reformuotis iš vidaus. Reformos turi prasidėti išorėje“.

Informacijos šaltinis – ELTA

2018.12.08; 02:00

Facebook

Socialiniai tinklai „Facebook“ ir „Twitter“ praneša laikinai sustabdę arba pašalinę šimtus su Iranu ir Rusija susijusių paskyrų, kurių veikla buvo „neautentiška“ ir „manipuliatyvi“, informuoja BBC.

Pasak „Facebook“ įkūrėjo ir vadovo Marko Zuckerbergo, „klaidinamais“ buvo pripažinti daugiau kaip 650 šiame socialiniame tinkle veikiančių puslapių ir grupių.

Tuo metu „Twitter“ atstovai pranešė laikinai sustabdę 284, kaip įtariama, su Iranu susijusias paskyras.

Apie paskyrų pašalinimą ir sustabdymą socialiniai tinklai pranešė kitą dieną po to, kai programinės įrangos gamintoja „Microsoft“ informavo užkardžiusi Rusijos kibernetines atakas, nukreiptas prieš konservatyvias JAV organizacijas.

Twitter

Antradienį „Facebook“ informavo po ne vieną mėnesį trukusių tyrimų nustatęs didelį skaičių paskyrų, kurių „veikla buvo neautentiška“. Teigiama, kad jos susijusios su Irano ir Rusijos vykdomomis kampanijomis.

„Draudžiame tokį elgesį, nes norime, kad žmonės galėtų pasitikėti savo užmezgamais ryšiais“, – sakoma bendrovės pranešime.

Nors tyrimas vis dar tęsiasi, socialinio tinklo atstovai teigia, kad minėtos kampanijos buvo nukreiptos prieš Artimųjų Rytų, Lotynų Amerikos, Jungtinės Karalystės ir JAV gyventojus.

Informacijos šaltinis – ELTA

2018.08.23; 08:51

Buvęs „Facebook“ duomenų skandalo epicentre atsidūrusios bendrovės „Cambridge Analytica“ generalinis direktorius Alexanderis Nixas atsisakė antrą kartą pasirodyti britų parlamente bei liudyti prieš šalies įstatymų leidėjus.

Buvęs įmonės vadovas prieš parlamento kultūros, žiniasklaidos ir sporto komitetą turėjo pasirodyti trečiadienį. Parlamentarai norėjo apklausti A. Nixą dėl prieštaringų pareiškimų, išsakytų komitetui vasario 27 dieną vykusio liudijimo metu.

Bet A. Nixas pareiškė negalįs pasirodyti prieš parlamentą dėl šiuo metu Jungtinės Karalystės informacijos komisarės Elizabeth Denham vykdomo tyrimo dėl įtarimų, kad „Cambridge Analytica“ galimai neteisėtai gavo ir panaudojo „Facebook“ naudotojų privačius duomenis.

„Mes nepriimame pono Nixo pasiteisinimo dėl nepasirodymo prieš komitetą. Šiuo metu jam nėra pateikti jokie baudžiamieji kaltinimai bei prieš jį nevyksta jokios teisinės procedūros, todėl planuojame šį klausimą kitą savaitę iškelti susitikimo su informacijos komisare metu“, – sakė komiteto pirmininkas Damianas Collinsas.

„Nėra jokių teisinių priežasčių, dėl kurių ponas Nixas negalėtų liudyti. Komitetas žada jį į parlamentą formaliai išsikviesti artimiausiu metu. Papildomą pranešimą šiuo klausimu paskelbsime kitą savaitę“, – teigė jis.

„Cambridge Analytica“ 42 metų A. Nixą suspendavo kovo 20 d., į viešumą iškilus įrašams, kuriuose jis giriasi suvaidinęs svarbų vaidmenį JAV prezidento Donaldo Trumpo rinkimų kampanijos metu 2016-aisiais.

Televizijos kanalo „Channel 4“ publikuotame įraše taip pat galima matyti, kaip A. Nixas giriasi dėl to, kaip jo įmonė apgaudinėja politikus bei per įvairias šešėlines kompanijas paslapčia veikia rinkimuose visame pasaulyje.

Informacijos šaltinis – ELTA

2018.04.18; 00:30

M. Zuckerbergas prisiėmė atsakomybę dėl duomenų nutekėjimo skandalo. EPA-ELTA nuotr.

„Facebook“ vadovas liudijimo Kongrese metu prisiėmė atsakomybę dėl milijonų socialinio tinklo naudotojų asmeninių duomenų nutekėjimo ir perspėjo dėl „ginklavimosi lenktynių“ su Rusijos dezinformacijos mašina.

M. Zuckerbergas į JAV įstatymų leidėjų klausimus atsakinėjo beveik penkias valandas. Liudijimo metu „Facebook“ įkūrėjas dar kartą atsiprašė už skandalą, o vėliau susilaukė daug klausimų dėl to, kaip „Facebook“ renka ir saugo žmonių asmeninius duomenis.

„Tai buvo mano klaida ir aš atsiprašau“, – apie neprideramą maždaug 87 mln. naudotojų asmeninių duomenų pasidalijimą su bendrove „Cambridge Analytica“, kuri dirbo Donaldo Trumpo 2016 m. prezidento rinkimų kampanijoje, sakė M. Zuckerbergas.

„Aš įkūriau „Facebook“, aš jam vadovauju ir aš esu atsakingas už tai, kas čia nutinka“, – pridėjo jis.

M. Zuckerbergas pridėjo, kad „Facebook“ nepavyko adekvačiai apsaugoti savo platformos.

„Tai galioja kalbant apie melagingas naujienas, užsienio valstybių kišimąsi į rinkimus, neapykantos kurstymą, taip pat duomenų privatumą“, – apgailestavo „Facebook“ įkūrėjas.

33-ejų metų vadovas taip pat kalbėjo apie nuolatines problemas, su kuriomis susiduria socialinis tinklas, siekdamas apsiginti nuo Rusijos manipuliacijų rinkimuose JAV ir kitur.

„Rusijoje yra žmonių, kurių darbas – išnaudoti mūsų ir kitas internetines sistemas. Todėl tai yra ginklavimosi lenktynės. Jie šioje srityje vis tobulės, todėl mums taip pat reikia į tai investuoti bei tapti geresniais“, – sakė M. Zuckerbergas.

Paklaustas apie interneto reguliavimo galimybę, M. Zuckerbergas teigė esąs atviras tokiai idėjai, bet tuo pat metu perspėjo, kad per daug sudėtingos taisyklės gali padaryti neigiamą įtaką kylančioms socialinių tinklų įmonėms.

„Manau, kad internetas tampa vis svarbesniu reiškiniu žmonių gyvenime, ir manau, jog mums reikia diskutuoti apie tai, koks reguliavimas būtų teisingas. Reikia būti atsargiems, kad nauja reguliavimo politika dar labiau nesutvirtintų ir taip laiminčių socialinių tinklų kompanijų statuso“, – svarstė M. Zuckerbergas.

Galiausiai, „Facebook“ vadovas, panašu, paliko galimybę, kad ateityje bus galima išvysti ir mokamą socialinio tinklo versiją.

„Tačiau visada turėsime „Facebook“ versiją, kuri bus nemokama“, – patikino jis.

Informacijos šaltinis – ELTA

2018.04.11; 03:00

Socialinis tinklas „Facebook“ teigia, kad net 126 mln. jo vartotojų Jungtinėse Valstijose per pastaruosius dvejus metus galėjo matyti Rusijoje veikiančių specialistų kurtą turinį, praneša BBC.

Socialinio tinklo teigimu, prieš ir po 2016 metų prezidento rinkimų buvo paskelbta apie 80 tūkst. žinučių. Dauguma jų buvo susijusios su visuomenę skaldančiais socialiniais ir politiniais klausimais.

Šią informaciją „Facebook“ paskelbė prieš JAV Senato klausymus, kuriuose šis socialinis tinklas, kartu su „Twitter“ ir „Google“, aptars Rusijos poveikį populiarioms interneto svetainėms.

Pati Rusija neigia mėginusi kištis į praėjusius JAV prezidento rinkimus, kuriuose Donaldas Trampas (Donald Trump) įveikė Hilari Klinton (Hillary Clinton).

Minėtosios 80 tūkst. žinučių buvo skelbiamos nuo 2015 metų birželio iki 2017 metų rugpjūčio.

Anot „Facebook“, jas paskelbė su Kremliumi siejama Rusijos įmonė.

„Tokie veiksmai prieštarauja „Facebook“ misijai kurti bendruomenę ir viskam, kam atstovaujame“, – sakė „Facebook“ vyriausiasis teisininkas Kolinas Strečas (Colin Stretch).

„Esame pasiryžę daryti viską, ką galime, kad spręstume šio naujo tipo grėsmės klausimą“, – pridūrė K. Strečas.

Informacijos šaltinis – ELTA

2017.11.01; 00:05