Ekonomikos ir finansų reikalų taryboje (ECOFIN), kurioje Lietuvai atstovavo finansų ministras Rimantas Šadžius, pristatytas Europos Komisijos (EK) kovos su mokesčių vengimu dokumentų rinkinys.

Jame atkreiptas dėmesys į tai, kad kovojant prieš mokesčių vengimą ir agresyvų mokesčių planavimą reikalingi ne vienašaliai, o bendri  ir koordinuoti Europos Sąjungos (ES) veiksmai. 

Continue reading „ECOFIN taryboje – siūlymai, kaip kovoti su mokesčių vengimu bei terorizmo finansavimu”

Valstybės skola sumažėjo 1,1 mlrd. eurų arba 2,9 proc. numatomo 2016 m. bendrojo vidaus produkto (BVP) – šiandien Finansų ministerija išpirko dvi prieš 11 metų užsienio ir vidaus rinkose išleistas Vyriausybės vertybinių popierių (VVP) emisijas.

„Jau antrus metus iš eilės ankstesnes euroobligacijų emisijas refinansuojame 2-3 kartus pigiau pasiskolintais pinigais. Tai leidžia taupyti palūkanų mokėjimui skirtus biudžeto pinigus ir juos skirti mūsų visuomenės reikmėms“, – sakė finansų ministras Rimantas Šadžius.

Continue reading „Lietuva išpirko obligacijas – valstybės skola sumažėjo 2,9 proc. BVP”

Europos Komisija (EK) 2016 m. makroekonomikos žiemos prognozėse Lietuvai pagerino valdžios sektoriaus deficito prognozes, sumažino šiems metams numatomą nedarbo ir infliacijos lygį.

„Europos Komisijos prognozės Lietuvai iš esmės yra palankios.  Jos rodo, kad spartesnis vidaus vartojimas bei atsigaunantis eksportas turėtų auginti mūsų ekonomiką. Svarbu ir tai, kad Komisija pastebėjo ir teigiamai įvertino realų mokesčių surinkimą Lietuvoje, todėl atitinkamai pagerino valdžios sektoriaus deficito prognozes, dėl  kurių buvo kilę diskusijų svarstant 2016 m. biudžeto projektą“, – teigia finansų ministras Rimantas Šadžius.

Continue reading „R. Šadžius: „Komisijos prognozės pakoreguotos, atsižvelgus į pagerėjusį mokesčių surinkimą Lietuvoje“”

Finansų ministerija informuoja, kad vienose srityse sutaupytos 2007–2013 m. finansinio periodo Lietuvoje vykdomiems projektams skirtos ES lėšos nesumažins iš Europos Komisijos atgaunamų ES lėšų, nes jos buvo investuojamos kitose srityse.

2007–2013 m. laikotarpiu Lietuvai buvo numatyta 6,8 mlrd. eurų ES fondų lėšų, o įgyvendintų projektų bendra vertė apie 9 mlrd. eurų (į šį skaičių įtrauktos ES ir bendrojo finansavimo bei projektų vykdytojų lėšos). Todėl investuotos sumos bus deklaruotos Europos Komisijai ir atgautos visos minėtos Lietuvai numatytos lėšos.

Continue reading „Lietuva ES fondų lėšų nepraras”

Įgyvendindama pernai birželį Seimo priimto Mokesčių administravimo įstatymo (MAĮ) pakeitimų nuostatas, Finansų ministerija parengė Vyriausybės nutarimo projektą, kuriuo reglamentuojama, kokia tvarka ir kokiais terminais prižiūrimi finansų rinkos dalyviai Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI) turės teikti įstatyme išvardytą informaciją.

Pabrėžtina, kad nutarimu jokių naujų informavimo prievolių nenustatoma, tik detalizuojamos įstatymo nuostatos.

Continue reading „Sąskaitų analizė padės kovoti su „šešėliu“ tarptautiniu mastu, nepažeidžiant asmens privatumo”

Finansų ministerija ir Lietuvos bankas parengė Kredito, susijusio su nekilnojamuoju turtu, įstatymo bei lydinčiųjų teisės aktų projektus, kuriais siekiama stiprinti kredito, susijusio su nekilnojamuoju turtu, gavėjų teisinę apsaugą, skatinti kredito paslaugų rinkos plėtrą ir konkurenciją tarp kredito davėjų bei tarpininkų.

Šiuo metu projektai yra pateikti derinimui su institucijomis ir visuomene.

Continue reading „Būsto paskolų rinką reguliuos vienas visa apimantis įstatymas”

Išankstiniais Finansų ministerijos duomenimis, devynis mėnesius paeiliui nuosekliai viršyti valstybės biudžetas ir savivaldybių biudžetai per visus 2015 metus pajamų gavo 2,3 proc. (160,9 mln. eurų) daugiau nei patvirtinta ir 7,1 proc. (470,6 mln. eurų) daugiau nei 2014 metais. Bendros metų biudžetų pajamos – 6,947 mlrd eurų, faktinės – 7,108 mlrd. eurų.

Valstybės biudžeto pajamų planas taip pat viršytas 1,1 proc., gauta 62,2 mln. eurų daugiau nei patvirtinta. Į valstybės biudžetą 2015 metais planuota gauti 5,666 mlrd. eurų pajamų, faktiškai įplaukė 5,728 mlrd. eurų. Palyginti su 2014 metais, gauta 5,4 proc. arba 294,3 mln. eurų daugiau.

Continue reading „Viršytas 2015 metų biudžetas sugriovė pesimistines kritikų pranašystes”

Finansų ministras Rimantas Šadžius Muitinės departamento prie Finansų ministerijos darbuotojams pristatė nuo šiandien oficialiai Muitinės departamento generalinio direktoriaus pareigas pradedantį eiti, konkursą laimėjusį, teisininką Arūną Adomėną.

 

Continue reading „R.Šadžius: atsinaujinusi šalies Muitinė turėtų tapti skaidresnė ir efektyvesnė”

Finansų ministerijos duomenimis, centrinės valdžios sektoriaus skola lapkritį padidėjo 276,7 mln. eurų ir mėnesio pabaigoje buvo 15,963 mlrd. eurų arba 43,2 proc. prognozuojamo 2015 metų BVP (36,995 mlrd. eurų).

Centrinės valdžios sektoriaus užsienio skola per mėnesį padidėjo 109,7 mln. eurų ir lapkričio pabaigoje sudarė 79,0 proc. visos centrinės valdžios skolos: skola užsienio bankams ir kitoms finansų institucijoms buvo 11,212 mlrd. eurų, tarptautinėms organizacijoms – 1,394 mlrd. eurų.

Continue reading „Centrinės valdžios sektoriaus skola lapkričio pabaigoje sudarė 43,2proc. BVP”

Šių metų vienuolikos mėnesių centrinės valdžios deficitas buvo 160,5 mln. eurų ir sudarė 0,43 proc. prognozuojamo 2015 metų BVP, rodo Finansų ministerijos duomenys.

Vienuolikos mėnesių centrinės valdžios pajamos buvo 9,544 mlrd. eurų, išlaidos – 9,162 mlrd. eurų. Sandoriai su nefinansiniu turtu per šių metų sausį-lapkritį sudarė 542,5 mln. eurų.

Continue reading „Centrinės valdžios perteklius lapkritį – 38 mln. eurų”

Šiandien Paryžiuje, Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (toliau – EBPO) būstinėje, EBPO Ekonominės ir vystymosi peržiūros komitete, finansų ministro Rimanto Šadžiaus vadovaujama delegacija aptarė EBPO ekspertų parengtą 2015 m. Lietuvos ekonomikos apžvalgą.

Galutinis EBPO atliktos Lietuvos ekonominės apžvalgos paskelbimas ir pristatymas preliminariai numatomas 2016 m. pradžioje.

Continue reading „Derybose dėl Lietuvos narystės EBPO – svarbus įvertinimas”

Vilnius, gruodžio 14 d. Finansų ministerijos duomenimis, valstybės biudžetas ir savivaldybių biudžetai per šių metų sausį-lapkritį pajamų gavo 2,5proc. (155,4 mln. eurų) daugiau nei planuota ir 8,7 proc. (514,9 mln. eurų) daugiau nei tą patį laikotarpį pernai. Prognozuotos bendros vienuolikos mėnesių biudžetų pajamos – 6 270,7 mln. eurų, faktinės – 6 426,1 mln. eurų.

Valstybės biudžeto pajamų planas sausį-lapkritį įvykdytas 101,3 proc. Planuota gauti 5 146,1 mln. eurų pajamų, faktiškai įplaukė 5 215,1 mln. eurų – 356,3 mln. eurų (7,3proc.) daugiau nei 2014 m. sausį-lapkritį ir 68,9 mln. eurų (1,3proc.) daugiau nei planuota šiemet.

Continue reading „Nuosekliai viršijamas biudžetas paneigia pesimistines prognozes”

Lietuva pervedė 150 tūkstančių eurų į Europos Tarybos vystymo banko (ETVB) Migrantų ir pabėgėlių fondą.

„Šiuo įnašu mūsų šalis prisideda prie Europos Tarybos vystymo banko iniciatyvos ir solidarizuojasi su kitomis Europos šalimis bei institucijomis sprendžiant aktualią pabėgėlių problemą“, – sakė finansų ministras Rimantas Šadžius.

Continue reading „Lietuva prisideda prie paramos pabėgėliams”

Seimas priėmė 2016 metų valstybės ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą. Juo siekiama skatinti ekonomiką, didinamos išlaidos žmonių gerovei, šalies gynybai ir viešajam saugumui, kartu laikantis fiskalinės drausmės reikalavimų.

„Patvirtintas biudžetas atitinka realias valstybės galimybes. Dėl padidintų minimalios mėnesinės algos ir neapmokestinamo pajamų dydžio daugiau pajamų gaus mažiausiai uždirbantys žmonės, šeimos, auginančios vaikus. Taip pat didiname atlyginimus mažiausiai uždirbantiems biudžetinių įstaigų darbuotojams. Siekėme, kad sprendimai būtų socialiai sąžiningi ir užtikrinantys visuomenės apsaugą, ūkio augimą ir valstybės finansinį stabilumą. Šiuos tikslus pavyko suderinti“, ‒ sakė finansų ministras Rimantas Šadžius.

Continue reading „Seimas priėmė 2016 metų biudžetą”

Finansų ministerija parengė teisės aktų pakeitimus, kuriuos priėmus, pagerės verslo sąlygos, siūlomi teigiami pokyčiai gali kilstelėti ir Lietuvos pozicijas kitų metų Pasaulio banko tyrime „Doing Business“.

Siekiant mažinti ūkio subjektų pinigines išlaidas ir laiko sąnaudas, siūloma nustatyti mokesčių mokėjimams ir deklaravimui vienos datos taisyklę – iki atitinkamo mėnesio 15 dienos, išskyrus PVM, kuris sumokamas iki atitinkamo mėnesio 25 dienos. Taip pat siūloma atsisakyti avansinių PVM mokėjimų, o vietoje akcizų mokėjimų dešimtadieniais nustatyti vieną mėnesinį avansinį akcizų mokėjimą – iki einamojo mokestinio laikotarpio 15 dienos.

Continue reading „Gerinamos sąlygos verslui”

Finansų ministerija siūlo Valstybinei mokesčių inspekcijai atsižvelgti į Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) išvadas dėl inspekcijos vykdomo Išmaniosios mokesčių administravimo sistemos (i.MAS) dviejų posistemių (i.SAF ir i.VAZ) viešojo pirkimo ir skelbti naują konkursą.

„Privalu užtikrinti, kad Valstybinės mokesčių inspekcijos viešųjų pirkimų konkursai niekam nesukeltų nė menkiausios abejonės dėl jų skaidrumo“, – teigia finansų ministras Rimantas Šadžius.

Continue reading „Finansų ministerija: i.MAS turi būti diegiama pagal planą ir skaidriai”

Finansų ministerijos duomenimis, centrinės valdžios sektoriaus skola spalio mėnesį padidėjo 1,805 mlrd. eurų ir mėnesio pabaigoje buvo 15,687 mlrd. eurų arba 42,4 proc. prognozuojamo 2015 metų BVP (36,995 mlrd. eurų).

Centrinės valdžios sektoriaus užsienio skola per mėnesį padidėjo 1911,3 mln. eurų ir spalio pabaigoje sudarė 79,7 proc. visos centrinės valdžios skolos: skola užsienio bankams ir kitoms finansų institucijoms buvo 11,102 mlrd. eurų, tarptautinėms organizacijoms – 1,395 mlrd. eurų.

Continue reading „Centrinės valdžios sektoriaus skola spalio pabaigoje sudarė 42,4 proc. BVP”

Seime priimtos Finansų ministerijos pasiūlytos Mokesčių administravimo, Pridėtinės vertės mokesčio įstatymų ir Kelių transporto kodekso pataisosatveria platesnį kelią progresyvioms mokesčių administravimo priemonėms įgyvendinti Lietuvoje. Jos ne tik pagerins mokesčių administravimą, bet ir padidins visų mokesčių mokėtojų veiklos ir jų kontrolės skaidrumą, taip pat neabejotinai duos papildomų valstybės biudžeto pajamų.

„Šiems teiginiams pagrindo suteikiaValstybinės mokesčių inspekcijos nuo 2015 metų gegužės vykdomo PVM sąskaitų faktūrų projekto rezultatai, kurie viršijo mūsų lūkesčius – palyginti su praėjusiais metais, kontroliuojamų įmonių mokėtinas PVM išaugo beveik 80 procentų“, ‒ sako finansųministras Rimantas Šadžius.

Continue reading „Seime priimti teisės aktų pakeitimai užtikrins mokesčių mokėtojų kontrolės skaidrumą”

Europos Komisija (EK) paskelbė Lietuvos 2016 m. biudžeto projekto vertinimą, kuris atliktas analizuojant Lietuvos 2016 m. biudžeto projekte suplanuotus rodiklius, taip pat pačios Komisijos sudarytas Lietuvos 2016 m. biudžeto rodiklių projekcijas.

EK savo išvadoje pažymi, kad 2016 m. Lietuvos biudžeto projektas yra parengtas pagal patikimas makroekonomines prielaidas. Pagal ES reglamentą Komisija iki spalio 30 d. turėjo teisę šaliai-narei grąžinti 2016 m. biudžetą kaip neatitinkantį Stabilumo ir augimo paktų reikalavimų, tačiau Lietuvos biudžetas nebuvo grąžintas. Komisija taip pat neprašė Lietuvos koreguoti biudžeto projekto kaip tokiais atvejais numatyta ES procedūrose.

Continue reading „Europos Komisija: Lietuvos biudžetas suplanuotos realistiškai, tačiau reikia nenukrypti nuo fiskalinės drausmės taisyklių”

Finansų ministerijos duomenimis, valstybės biudžetas ir savivaldybių biudžetai per šių metų sausį-spalį pajamų gavo 2,3 proc. (133,2 mln. eurų) daugiau nei planuota ir 7,0 proc. (381 mln. eurų) daugiau nei tą patį laikotarpį pernai.

Prognozuotos bendros dešimties mėnesių biudžetų pajamos – 5 672,8 mln. eurų, faktinės – 5 806 mln. eurų.

Continue reading „Dešimties paskutiniųjų mėnesių pajamos – nuosaikus augimas tęsiasi”