27-rių metų amžiaus „dujų“ oligarchas stebina Ukrainą


Print

Dar prieš keletą mėnesių niekas negirdėjo apie Sergejų Kurčenką, rašo Gerhardas Gnaukas Vokietijos leidinyje "Die Welt". Visų Ukrainos oligarchų pavardės ir vaidmenys buvo apytikriai žinomi.

O ir 27-mečio itin turtingo „naujoko“ pasirodymo aukščiausioje Ukrainos verslo lygoje niekas nebūtų pastebėjęs, jeigu šis nebūtų nusipirkęs antrojo pagal dydį Ukrainoje žiniasklaidos holdingo Ukrainian Media Holding (UMH).

Tada savininką pakeitė sėkmingas Ukrainos žurnalas „Korrespondent“ ir žurnalo „Forbes“ ukrainietiška versija, pabrėžia autorius. Iki šiol, pažymi leidinys, „Korrespondent“ buvo žinomas savo kritiška pozicija į tai, kas dedasi šalyje valdant vis autoritariškesniam prezidentui Janukovičiui. „Įdomu, ar tęsis toji tradicija ateityje?“ – kelia klausimą autorius.

Kol kas apie charkovietį S.Kurčenką žinoma tik tiek, kad jam priklauso futbolo klubas „Metallist“, pretenduojantis į trečią vietą bendroje komandinėje įskaitoje, ir kad jis užsiima gamtinių dujų prekyba. Kompanija VETEK, kurios įkūrėjas ir stebėtojų tarybos pirmininkas ir yra S.Kurčenka, tvirtina, kad „kontroliuoja nuo 25 iki 30 procentų visos dujų rinkos šalyje“ ir ketina iki metų pabaigos tokių pat rezultatų pasiekti ir naftos versle“.

Visai neseniai ukrainietis nusipirko iš Rusijos „Lukoil“-o Odesos NPZ (naftos perdirbimo įmonę) ir dujų tinklus AZS (automobilių degalines) Vokietijoje.

S.Kurčenkos pinigų kilmė, beje, nežinoma, tęsia G.Gnaukas. Kai dėl jo nusipirktų leidinių, tai verslininkas neketina kištis į jų veiklą, tvirtindamas, kad „biznis yra biznis, (…) svarbiausia, kad jis duotų pelno“. Tiesa, politologas Vadimas Karasevas mano, kad „žiniasklaida – tai anaiptol ne tas biznis, kurio pagalba galima uždirbti pinigų“. „Jos grąža kitokia – ji yra politinis svertas“.

S.Kurčenką, savo ruožtu, daugelis stebėtojų priskiria vadinamajai „šeimai“ – prezidento Janukovičiaus ir akimirksniu praturtėjusio jo sūnaus Aleksandro artimųjų ratui. Kaip žinoma, Janukovičiaus populiarumas smarkiai smuko ir, atitinkamai, sumažėjo jo šansai būti perrinktam 2015 metais. Todėl, konstatuoja autorius, „vykstančios permainos Ukrainos žiniasklaidos sferoje gali būti susijusios būtent su tuo“.

Beje, priduria Die Welt, balandį savo savininką pakeitė kritiškiausiai nusiteikęs Ukrainos televizijos kanalas TV1, dėl to buvo atleista daugiau kaip 30 žurnalistų.

Dar vienas netikėtumas Ukrainos žiniasklaidoje buvo laikraštis „Vesti“, nemokamai platinamas penkiuose Ukrainos miestuose, turinčiuose milijonus gyventojų. Netrukus leidinys turės savo televizijos kanalą. „Kas visa tai finansuoja, nežinia, tačiau daugelis mano, kad rėmėjai yra iš Rusijos“, – rašo G.Gnaukas.

Metalist.ua nuotraukoje: 27-erių metų amžiaus Ukrainos turtuolis Sergejus Kurčenka.

Šaltinis: Die Welt, inopressa.ru, forbes

2013.07.18


Prisijunkite prie diskusijos