„Apple Watch“ – naujovė ar dar vienas žaisliukas turintiesiems per daug pinigų?


Print

„Apple“ išmanusis laikrodis siekia papildyti jūsų nešiojamų ir vakarais įkraunamų įrenginių skaičių, o „Samsung“ laikrodis – pakeisti telefoną. Kuri strategija geresnė?

Pasaulis nustojo nešioti laikrodžius. Jie perkami ir segimi tik kaip aksesuarai, derinami prie drabužių, nuotaikos, automobilio, rankinės ar bent jau šukuosenos. Puikus to pavyzdys – laikrodis „Romain Jerome Day & Night“, nerodantis valandų, tik paros metą ir kainuojantis 0,5 mln. litų. Skaitmeninį laikrodį žmonės taip pat laiko aksesuaru, tik jau derinamu ne prie švarko ar suknelės, bet prie išmaniojo telefono.

Tad natūralu, kad prieš keletą metų ant riešo segamų, kalorijas skaičiuojančių ir pranešimus vaizduojančių, be to, dar ir laiką rodančių įrenginių pagausėjusią pasiūlą pirkėjai sutiko vangiai ir su skepticizmu. O šių įrenginių gerbėjais tapo tik nedidelis būrelis žmonių, tačiau ir jiems įsigyti pirkiniai atsibodo ir nugulė į stalčius.

Remiantis JAV tyrimų bendrovės „Jackdaw Research“ apklausos, kurioje dalyvavo 2 tūkst. išmaniųjų laikrodžių ar sportinių juostelių savininkų, duomenimis, dauguma žmonių susidomėjimą šiais įrenginiais prarado jau po kelių savaičių, nes nerado, kaip juos prasmingai pritaikyti, arba suvokė, kad laikrodis tik dubliuoja išmaniojo telefono funkcionalumą. O nežinant, ką su įsigytu daiktu daryti, ėmė kliūti techninės smulkmenos: lėtas veikimas, nepatogi vartotojo sąsaja, greitai išsikraunanti baterija ir t. t.

Bet didžiosios informacinių technologijų bendrovės tiki, kad tokią nuomonę galima pakeisti (būtent todėl beveik visos turi po laikrodžio variantą pirkėjui) ir išmanieji laikrodžiai artimiausioje ateityje taps labai geidžiamu dalyku (angl. The Next Big Thing), jei tik pavyks rasti pirkėjams patrauklų funkcijų gausos, formos veiksnio ir patogumo naudoti derinį (ar bent nusižiūrėti šią formulę nuo kitų).

Reikia pripažinti, kad aktyviausiai sėkmės recepto pastaraisiais metais ieškojo „Samsung“. Jos išmanieji ant riešo segami įrenginiai su kiekviena karta keitė funkcionalumą ir formą. Iš pradžių tai buvo nuo „Pebble“ nusižiūrėtas programėlių pranešimų rodymas ir fotografavimas. Antros kartos įrenginiuose įkūnytas noras įrenginį paversti nepakeičiamu pagalbininku sportuojant. O su trečiąją karta nuspręsta įrenginį padaryti nepriklausomą nuo telefono, tad į jį reikia įdėti SIM kortelę, kad būtų galima skambinti ir gauti žinutes, naudotis navigacija ir t. t.

Žinant, kad išmaniųjų telefonų ekranai tik didėja ir daugiausia naudojami vaizdo įrašams žiūrėti, internete naršyti, dirbti bei žaisti, visai nekeista, kad kadaise svarbiausia buvusi telefono funkcija – skambinti – gali iš telefono iškeliauti į laikrodį, beje, kartu pasiimti ir trumpąsias žinutes. Beliks tik sugalvoti, kaip virpesius perduoti nuo riešo į ausį, kad visi aplinkiniai nesiklausytų jūsų pokalbio.

„Apple Watch“ gulbės giesmė

Rugsėjį debiutavęs laikrodis „Apple Watch“ vienų buvo sutiktas entuziastingai, o kitų sukritikuotas ir išpeiktas. Be jokios abejonės, tai „Apple“ bandymas daryti tai, ką ji moka geriausiai – iš naujo atrasti sena, papildyti, suteikti labai skanią formą ir pateikti vartotojui.

„Samsung“ savo gaminį įsivaizduoja kaip patrauklų produktą, kurio galimybes ateityje padidins trečiųjų šalių sukurtos programėlės ir kuris turi didelį funkcionalumą (nes geba ir tą, ir aną, ir trečią, ir ketvirtą). O „Apple“ pristatė platformą, puikiai integruotą į jau esamą bendrovės ekosistemą. Užuot pasiūlius daugybę funkcijų nuspręsta susikoncentruoti į kelias, bet jas realizuoti nepriekaištingai.

Pirmoji – laikrodis bus suderinamas su visomis būsimomis išmaniųjų namų technologijomis, leis jas valdyti ir nukels jus į pasaulį, kuriame jus nuolat lydės kompiuteris (viena ar kita forma). Laikrodis žinos, kada nubundate, ir pakaitins vandenį dušui. Išėjus pabėgioti rūpinsis jūsų sveikata ir stebės, ar vykdote užsibrėžtus tikslus. Galėsite atsiskaityti už pirkinius nepasirašę ir nesuvedę slaptažodžių, tik priglaudę laikrodį. Vairuodami automobilį svetimame mieste pamiršite žvilgčiojimą į navigacijos įrenginio ekraną, nes laikrodis supulsuos vienaip, kai reikės sukti kairėn, kitaip – kai dešinėn ir t. t.

Tokios ir panašios vizijos, žinoma, girdėtos, ir niekas jų netrukdo įgyvendinti ir kitiems išmaniųjų laikrodžių gamintojams. Bet „Apple“ laikrodis siūlo dar kai ką. Tai dėl specialaus dalykėlio „Taptic Engine“ galima unikali bendravimo forma, imituojanti prisilietimą ir lytėjimą.

Įsivaizduokite, kad dirbate vėlai naktį ir be žodžių ar tekstinio pranešimo, net akyse neregėdami savo geresniosios pusės, pajuntate, kad ji dėl jūsų jaudinasi, nes savo riešu juntate, kaip neramiai plaka jos širdis. Bet jūs ją nuraminate švelniu prisilietimu, primenančiu odos glostymą pirštu, ir jai ekrane nušvinta jūsų pirštu nupiešta šypsenėlė. Štai per akimirką užsimezgė labai intymus ryšys tarp dviejų žmonių, kurį būtų sunku perteikti skambinant ar rašant žinutę. Ir būtent tūkstančius tokio bendravimo scenarijų užtikrins „Apple“ laikrodis, nes, be susirašinėjimo ir kalbėjimo, būdami toli galėsite „jausti“ artimą žmogų ar draugą.

Išskirtinis dizainas

„Google“, kurdama savo išmaniuosius akinius, suprato, kaip svarbu, kad dėvimieji kompiuteriai būtųpatrauklūs. O „Samsung“ savo laikrodžius, deja, gamina tik juodus arba baltus, nors labai žavi jų gaubtas ekranas. Bet mados besivaikantiems žmonėms gali pasiūlyti tik keletą variantų laikrodžio apyrankių, puoštų Swarovskio krištolu.

„Apple“, kuri pripažįstama kaip viena geriausių pramoninio dizaino eksperčių, suprato, kad laikrodį galima paversti ir mados ikona, tačiau viena pati to nepajėgs, tad prisiviliojo žymių mados ekspertų, tokių kaip Angela Ahrendts (ilgametė mados namų „Burberry“ vadovė), Paulas Deneve’as (mados namų „Yves Saint Laurent“, kuriems priklauso ir „L’OréalParis“, vadovas) ir „TAG Heuer“ laikrodžių, kuriuos nešioja tokios garsenybės kaip Bradas Pittas, golfo žvaigždė Tigeris Woodsas ar lenktynininkas Mikka Häkkinenas, pardavimo vadovas.

Būtent šių žmonių dėka pažįstamų rate veikiausiai nerasite nė vieno, kuris turėtų tokį patį „Apple“ laikrodį kaip jūs. Vyriškas ir moteriškas dydis, dešimtys skirtingų apyrankių ar dirželių variantų, be to, ir pats laikrodis gali būti tiek įprastas, tiek su raudono ar geltono aukso korpusu su safyro kristalais dengtu ekranu. Net ir auksą „Apple“ specialiai apdirbo – įdėjo priedų, kurie, pasak bendrovės, brangųjį metalą padarys dvigubai atsparesnį įbrėžimui ir leis jam blizgėti gerokai ilgiau.

Sakoma, kad dėl skonio nesiginčijama, bet skonį vis dėlto reikia turėti. Žinomiausias pasaulyje apie rankinius laikrodžius rašantis leidinys „Hodinkee“ „Apple“ įrenginio dizainą giria ir teigia, kad tai sukels galvos skausmą nuo kelių iki kelių dešimčių tūkstančių litų kainuojančių mechaninių ir kvarcinių laikrodžių pardavėjams. Pasak „Hodinkee“, „Apple“ sugebėjo daug kąpadaryti geriau ir kruopščiau nei dauguma šveicariškų laikrodžių gamintojų.

Šveicarams jau panikuoti?

Jeigu prakalbome apie laikrodininkus, jie su technologijų entuziastais stebėjo „Apple Watch“ debiutą, ko gero, apimti baimės ir optimizmo. Juk žiūrėdami pristatymą jie turėjo pagalvoti, kad „Apple“ siekia laikrodžius ir vėl paversti madingais. Kita vertus, yra ir ko būgštauti – dauguma tų, kurie ir vėl susidomėjo laikrodžiais, veikiausiai nesirinks jų gaminių.

Prabangiųjų „Guess Watches“ vadovė Cindy Livingston parašė atvirą laišką „Apple“ vadovui Timui Cookui ir pasveikino prisijungus prie laikrodžių gamintojų. Šiuo žingsniu ji priminė, kaip Steve’as Jobsas parašė laišką „IBM“ vadovui ir pasveikino mėlynąją bendrovę prisijungus prie asmeninių kompiuterių verslo.

Franzas Türleris, prabangių laikrodžių parduotuvės Ciuriche savininkas, teigė, kad „bendrovės „Apple“ laikrodžiai yra laikini, o ne ilgainiui įgyjantys didesnę vertę“. Ir pridūrė, kad „Apple Watch“ taikosi į visai kitos klasės pirkėjus – tuos, kurie iškelia technologijas aukščiau nei prestižą ir emocinį prisirišimą: „Jie tikrai bus sėkmingai parduodami, tačiau tai nėra grėsmė Šveicarijos laikrodžių pramonei.“

Tiesa, ekspertai nesutinka, kad grėsmių nėra, tad ir baimintis nėra ko. Juk kai debiutavo „iPhone“, tuomet pačių populiariausių išmaniųjų telefonų ir delninukų gamintoja „Palm“ žiniasklaidai teigė, kad sveikina „Apple“ žingsnį, bet labai abejoja, ar įlindus ne į savo (tai yra ne į asmeninių kompiuterių ar muzikos grotuvų) sritį bendrovė sugebės nuveikti ką nors gero. Atsakymas labai paprastas – „Palm“ šiandien niekas nežino.

Laikrodžių industrijos vienas ekspertų, banko „Vontobel“ analitikas René Weberis teigia, kad „Apple Watch“ yra pirmas jį įtikinantis laikrodis. Jis tiki, kad šis gaminys sukrės visą laikrodžių industriją, ypač žemiausių ar vidutinių kainų segmentą. Tie gamintojai, kurie gamina laikrodžius, kainuojančius nuo 500 iki 1 500 eurų, atsidūrė keblioje padėtyje, nes į šį segmentą nusitaikė „Apple“ ir būtent šis segmentas tokiam gigantui kaip „Swatch Group“ atneša daugiau kaip 20 proc. pajamų ir nemenką dalį gamintojui „Tissot“.

Beje, „Apple“ pademonstravus naująjį įrenginį, tą pačią dieną „Swatch Group“ akcijos smuko 2,5 proc., o per šiuos metus smuko net 18 proc. (bendrai Šveicarijos akcijų rinka augo 8 proc.). Ekspertai kritimą sieja su nuo sausio pradžios sklindančiais gandais apie „Apple“ laikrodį.

„Swatch Group“ pirmininkas Nickas Hayekas agentūrai „Reuters“ teigė, kad bendrovė į „Apple“ iššūkį atsakys savo išmaniuoju laikrodžiu. O štai Jeanas-Marcas Jacot, bendrovės „Parmigiani“, gaminančios laikrodžius, kainuojančius po 30 tūkst. eurų, vadovas vylėsi, kad žmonės pirks tiek jų, tiek „Apple“ laikrodžius, bet ar juos nešios vienu metu, nesiryžo spėti. Bus labai įdomu stebėti laikrodžių industriją ir joje vyksiančius pokyčius. Ir spėti, ar nenutiks kam nors iš ten esančiųjų bendrovės „Nokia“ likimas, kai vieną po kito kepė „iPhone“ žudikus, kol galop pasidavė…

Tad kokia ta ateitis? Ką rinksis žmonės – didelį funkcionalumą ar mažiau funkcijų turintį, bet gerokai labiau apgalvotą išmanųjį laikrodį? Kiekvieną kartą, kai „Apple“ pristato ką nors naujesnio, atsiranda tūkstančiai tų, kurie sako, kad jau dabar bendrovei galas.

Didieji „Apple“ kritikai, tai yra minia internete ar žurnalistai, rašantys apie „Apple“ produktus, kurių nė sykio nėra matę, bandę ar regėję, jau nurašo „Apple“ kaip nepasiteisinusią bendrovę. Juk „Apple Watch“ nei fotografuoti gali, nei ekranas lenkto stiklo kaip „Samsung“ laikrodžio, nei SIM kortelę galima įdėti, nei procesoriaus megahercų skaičius įspūdingas, o apie baterijos veikimą „Apple“ apskritai nieko nepasakė… Mes manome, kad jie klysta. Kaip kad klydo bendrovei pristačius „iPhone“, „iPad“, „iPod“ ir t. t. Maža to, kiti ne tik klysta, bet ir patarimus į lankas duoda. Štai „Bloomberg“ pristatytą „iPhone“ ne tik sukritikavo, bet ir patarė sutelkti dėmesį į „Nokia“ akcijas.

Mums, žinoma, svarbus ir klausimas, ar be to, kad „Apple“ parduos milijonus šio laikrodžio vienetų, ji pajėgs išmanųjį laikrodį padaryti populiarų – tai yra daug gamintojų kurs daug skirtingų laikrodžių, o žmonės tokio laikrodžio turėjimą supras kaip savaime suprantamą dalyką ir kartu su telefonu ar planšete vakare įkraus ir jį. Jei taip nutiks, tai aktyvins išmaniųjų namų rinką, nes turint valdymo pultelį norėsis juo ką nors ir valdyti.

Informacijos šaltinis – žurnalas “Valstybė” (www.valstybe.eu)

Svarbesnės citatos:

"Sakoma, kad geras laikrodis – draugas visam gyvenimui. Prižiūrimas ir mylimas jis tampa šeimos relikvija. „Apple“ laikrodžiai nesitaiko į šią kategoriją, tad brangūs ir labai brangūs laikrodžiai ir toliau sėkmingai gyvuos, tad svarbiausias klausimas – ar pirks žmonės „Apple“ laikrodžius, kurių „galiojimas“ geriausiu atveju – dveji treji metai?"

"Nors iš nuotraukų laikrodis atrodo masyvus ir sunkus, išties jis nei didesnis, nei sunkesnis už standartinį roleksą".

2014.11.14; 09:39


Prisijunkite prie diskusijos