Į atsigaunančią Lietuvos kavos rinką ateina naujas žaidėjas iš Italijos


Pasaulio prekybos organizacijos (PPO) duomenimis, pagal suvartojamos kavos kiekį vienam žmogui Lietuva iš 143 šalių užima 27 vietą ir lenkia kaimynes: Latvijai atitenka 37, Lenkijai – 45, Baltarusijai – 99 vieta.

Po pasaulinės finansinės krizės, kavos suvartojimas Lietuvoje sumažėjo 25 proc., tačiau dabar jos pardavimai jau beveik pasiekė prieškrizinį laikotarpį. Apie besiplečiančią rinką liudija ir tai, kad į Lietuvą importuojama antra pagal populiarumą Italijoje „Kimbo“ kava.

PPO duomenimis, kavos rinka Lietuvoje atsigauna – 2008 m. statistinis lietuvis jos išgerdavo 4,3 kilogramo, krizės metu vos 3,3 kilogramo, o šiuo metu išgeriamos kavos kiekis siekia 4,1 kg per metus arba 1-1,5 vidutinio dydžio puodelio per dieną.

Lyginant su 2013 m., kavos pardavimai šoktelėjo 1 proc. o apyvartą sudarė kiek daugiau nei 445 mln. litų. Populiariausios kavos rūšys vis dar išlieka robusta bei arabica, atkeliavusios iš Brazilijos, Kolumbijos bei Indijos.

„Šiuo metu populiariausi kavos prekės ženklai pagal pardavimus Lietuvoje yra savo skoniu bei kaina panašios „Paulig“, „Jacobs“ bei „Aroma“, tačiau situacija rinkoje gali greitai pasikeisti, – teigia UAB „Pardavimo automatai“ generalinis direktorius Audrius Šumauskas. – Pasaulyje ryškėja tendencija, kai renkantis kavą, orientuojamasi ne į kainą, o į išskirtinės kokybės pupeles, ūkį, kuriame jos buvo užaugintos bei skrudinimo ypatybes. Ši tendencija jau ateina ir į Lietuvą – daugiausia kavos išgeria jaunoji karta, kuriai puodelis gėrimo – neatsiejama gyvenimo būdo dalis ir savotiška mados kryptis. Šiai vartotojų daliai, mėgstančiai kavą gerti su pienu, o skonį vertinančiai pagal jo stiprumą, labiausiai tinka itališka kava, kurios populiarumas Lietuvos auga“.

A. Šumausko teigimu, į Lietuvos rinką ateina vis daugiau pasaulyje gerą vardą užsitarnavusių kavos gamintojų iš Italijos – jau kurį laiką mūsų šalyje prekiaujama šios šalies kavomis, o visai neseniai antrasis pagal populiarumą Italijoje kavos gamintojas „Kimbo“ į tarptautinę prekybą investavo 20 mln. eurų. Ši kompanija viena eksporto krypčių pasirinko Lietuvą, o oficialiu kavos platintoju – UAB „Pardavimo automatai“.

Šiuo metu „Kimbo“ kava tiekiama HoReCa sektoriui – kavinėms, barams ir restoranams, tačiau netrukus planuojama plėsti pardavimus ir užsiimti mažmenine prekyba bei produktų tiekimu į biurus. Vadovas neslepia, kad prieš plėtrą bus stebima, kaip šiam prekės ženklui sekasi įsilieti į mūsų šalies rinką, analizuojami pelno ir nuostolių rodikliai ganėtinai konkurencingoje aplinkoje.

„Kimbo“ kava – viena iš lyderių Italijos rinkoje, jos eksportas per kelerius metus išaugo 26 proc. Praėjusių metų duomenimis, įmonės pelnas siekė 170 mln. eurų, parduota 1,5 mln. kg kavos. Kavos monodozių pardavime „Kimbo“ kava yra lyderis – ji užima 19,6 proc. rinkos dalies. Iš viso įmonė turi 20 tūkst. pardavimo taškų 60-yje pasaulio šalių.  

Informacijos šaltinis – RsV agentūra AD VERUM. Dovilė Palavinskaitė yra Projektų koordinatorė.

2014.11.01; 06:14

print

Prisijunkite prie diskusijos

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *