Kodėl partizanai nekritikavo Viktoro Uspaskicho


Ariogaloje įvykęs tradicinis politinių kalinių, tremtinių ir laisvės kovų dalyvių sąskrydis sukėlė sąmyšį visuomenėje.

Sąmyšis sukeltas “kieta” rezoliucija, kurioje naujos partijos, ypač “Drąsos kelias”, priskiriamos prie blogųjų.

Vienoje rezoliucijoje buvo pasakyta: “Sąskrydžio dalyviams didelį rūpestį kelia naujai susikūrusių ir vis dar skubotai besikuriančių prorusiškų, atvirai komunistinių ir tiesiog populistinių partijų ir apsimetėliškų visuomeninių judėjimų gausa.

Tokios partijos ir visuomeniniai judėjimai, kaip A.Paleckio “Frontas”, K.Prunskienės “Lietuvos liaudies partija”, V.Romanovo “Lietuvos žmonių partija”, V.Žiemelio “Krikščionių partija” ir visai “šviežios” N.Venckienės, D.Kuolio ar žurnalisto L.Balsio bei kitos, dažnai neturinčios nei rimtesnių programų, nei pakankamai konsoliduotų komandų, kad galėtų dalyvauti šalies valdyme, bet urmu besiveržiančios į rinkimus, tik kelia sumaištį žmonių galvose”.

Taigi, kas tik įsigeisite ieškoti kito kelio nei valdantieji, iškart jau prilygsite Paleckiui ar Brazauskui (Brazauskienei). Matyt, rezoliucijos autoriaus (ar autorių) nuomone, geriausia, kad Lietuvoje būtų dvi partijos – socdemai ir konservatoriai. Na, dar ir V.Uspaskicho – jo partijos rezoliucijos iniciatoriai nė kiek nekritikuoja, “valstybę valdyti”, matyt, tikisi pakaitomis kartu.

Nepriklausomoje valstybėje gyvenant dvidešimt dvejus metus, kitokios demokratijos, jų nuomone, nė matyti negalima, o jokių politinių sambūrių ar judėjimų – neprileisti nė per nago juodymą. Gaila, kad neklystantieji, kuriems įstatymai negalioja, nebaudžiami vagia ir, apgulę lovį, rėkia: “Nedrįskite mitinguoti, nedrįskite reikšti savo nuomonės, nedrįskite kritikuoti mūsų sprendimų, nes mes – neklystantys, o jūs – kvailiai”.

Aišku, tokios rezoliucijos sukuriamos dviejų trijų “vadų” pastangomis, o paskiau pateikiamos “visuotiniam” prėmimui. Tik ar jos vienija visuomenę? Ar vienija tuos pačius tremtinius ir politkalinius?

Vytauto Visocko (Slaptai.lt) nuotr. 

Laikraštis “XXI amžius”

2012.08.19

print

Prisijunkite prie diskusijos

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *