„Laisvojo žodžio, sklindančio iš RTVi ir “Echo Moskvy”, – greičiausiai daugiau nebegirdėsime“


Print

Visuomenės aktualijų portalo Slaptai.lt skaitytojai, be abejo, bus pastebėję, jog mes dažnai remiamės per televizijos RTVi kanalą ir radijo stotį “Echo Moskvy” skelbiama informacija.

Taip pat dažnai ir išsamiai cituojame būtent šiose rusiškose masinės informacijos priemonėse savo nuomonę reiškiančius garsius Rusijos ir kitų šalių žurnalistus, politikos komentatorius, rašytojus. Pavyzdžiui, Leonidą Mlečiną, Valeriją Novodvorskają, Garį Kasparovą, Juliją Latyniną … Tiek RTVi, tiek “Echo Moskvy” pasižymėjo demokratiškumu, objektyvumu, kritišku požiūriu į dabartinės Rusijos bėdas. Daugelis diskusijų būta itin gilių, išsamių, originalių, paremtų konkrečiais, neginčijamais faktais.

Tačiau pernelyg kritiškas požiūris į dabartinę Kremliaus vadovybę, matyt, labai nusibodo premjerui Vladimirui Putinui, ir jis nusprendė imtis kardinalių priemonių. Beje, ne savo, o dabartinio Rusijos prezidento Dmitrijaus Medvedevo rankomis. Tad, regis, laisvojo žodžio, sklindančio iš RTVi ir “Echo Moskvy”, – greičiausiai daugiau nebegirdėsime.

Mat “Gazprom-Media“ vadovybė pareikalavo pakeisti radijo stoties „Echo Moskvy“ direktorių tarybos lyderius. Iš direktorių tarybos atleidžiamas vyriausiasis redaktorius Aleksejus Venediktovas bei jo ištikimasis pavaduotojas Vladimiras Varfolomejevas. “Gazprom–Media“ pateikė naują kandidatą į nepriklausomo direktoriaus vietą. Tai – „Sviazinvest“ direktorius, prezidento Dmitrijaus Medvedevo kurso draugas Vadimas Semionovas.

„Gazprom–Media“ valdo net 66 proc. radijo stoties „Echo Moskvy“ akcijų. Todėl gali elgtis kaip tinkama. Primename, kad 2012-ųjų metų sausio mėnesį Rusijos premjeras ir kandidatas į prezidentus Vladimiras Putinas buvo susitikęs su vyriausiaisiais žiniasklaidos priemonių redaktoriais. Susitikimo metu jis griežtai kritikavo neva neobjektyviai įvykius nušviečiančią „Echo Moskvy“ redakciją.

Buvęs SSSR prezidentas Michailas Gorbačiovas prasidėjusias permainas radijo stotyje „Echo Moskvy“ vertina kaip grubų antausį visuomenės nuomonei. M.Gorbačiovas tvirtino, jog toks žingsnis – ne kas kitas, o politinė cenzūra. „Man itin gėda, kad tai vyksta pas mus, aš tiesiog apstulbintas“, – sakė jis gazeta.ru ir svobodanews.ru portalams. M.Gorbačiovas įsitikinęs, kad šias permainas sankcionavo Kremlius, nepatenkintas kritiniais pasisakymais.

Buvęs SSRS lyderis M.Gorbačiovas įsitikinęs, jog tolimesnė įvykių raida priklausys nuo visuomenės reakcijos. Jei rusai neišeis masiškai protestuoti į gatves, tai “Echo Moskvy” bus nutildyta. Jei prieš cenzūrą nukreipti protesto mitingai vis tik bus organizuoti ir pasižymės gausumi, masiškumu, Kremlius gali ir atsitraukti.

Vyriausiasis redaktorius A.Venediktovas tvirtina, kad kardinalių pokyčių radijo stoties politikoje nebus. Tačiau šiomis prognozėmis greičiausiai netiki net pats A.Venediktovas.

Parengta pagal gazeta.ru, svobodanews.ru pranešimus.

Nuotraukoje: vyriausiasis “Echo Moskvy” redaktorius Aleksėjus Venediktovas.

2012.02.17


Prisijunkite prie diskusijos