Lenkijos laikraštis atleido redaktorius dėl straipsnio apie katastrofą prie Smolensko


Print

„Antras pagal dydį rimtas Lenkijos laikraštis “Rzeczpospolita” už straipsnį apie lėktuvo katastrofą prie Smolensko 2010 metų balandį išsiskyrė su vyriausiuoju redaktoriumi Tomu Vroblevskiu ir kitais vedančiaisiais redaktoriais.

Teksto autorius Cezaris Gmyzis, laikomas žurnalistinių tyrimų autoriumi, irgi bus atleistas. Straipsnyje buvo tvirtinama, kad ant lėktuvo nuolaužų buvo rasta sprogmenų pėdsakų“.

Taip skelbia vokiškas leidinys “Der Standard”.

„Tekste nebuvo visiškai jokių įrodymų, vien tik pavadinimas skelbė šiurkščiai iškraipytus faktus“, – pareiškė spaudos pranešime laikraščio savininkas Gžegožis Chaidarovičius. Spaudos pranešime taip pat buvo pateiktos laikraščio vidaus tyrimų detalės.

Antai straipsnio autorius C.Gmyzis turėjo deponuoti notarų kontoroje nuotraukas ir dokumentus, gautus iš informatorių, tačiau jis to nepadarė, pareiškė G.Chaidarovičius.

C.Gmyzis gi elgesį su juo palygino su cenzūra Lenkijos komunistinėje spaudoje ir pareiškė, kad G.Chaidarovičiaus pareiškime yra keletas neteisingų faktų, perduoda leidinys.

“Der Standard” duomenimis, straipsnis laikraštyje “Rzeczpospolita” buvo paneigtas Lenkijos prokuratūros, kurios atstovai pareiškė, kad ant lėktuvo nuolaužų gali būti ne trotilo ir nitroglicerino pėdsakų, o visiškai kitų medžiagų. Laikraštis irgi atsiribojo nuo straipsnio jo pasirodymo dieną, o vyriausiasis redaktorius T.Vroblevskis pareiškė išeinąs iš leidinio.

Tačiau, taip pat ir ryšium su skandalu dėl publikacijos, vis daugiau politikų smerkia Rusiją už tai, kad ji negrąžina lėktuvo nuolaužų ir tokiu būdu kursto tokius įtarinėjimus, kaip straipsnis laikraštyje “Rzeczpospolita”.

Pavyzdžiui, buvęs prezidentas Lechas Valensa per radiją įvykius pavadino „šlykščiu žaidimu“.

Nuotraukoje: Lenkijos prezidento lėktuvo nuolaužos katastrofos vietoje netoli Smolensko.

Šaltinis: “Der Standard”

2012.11.11


Prisijunkite prie diskusijos