Masiniai ryšiai: vaizdelių karas, kova dėl proto


Print

Kaip žinoma, pasaulio vaizdą sukuria žiniasklaida. Ji skleidžia vertybes, daro įtaką žmonių nuotaikoms, cementuoja ir griauna ideologijas. Todėl kiekvieno diktatoriaus svajonė – ją kontroliuoti. Tačiau laisvoji spauda, kaip rašo Vokietijos "Tagesspiegel" vedantysis redaktorius Malte Lemingas, nepakenčia propagandos. Ir tie, kas tai užmiršta, paprasčiausiai nesugeba suprasti, kodėl „Rusijos tarptautinės televizijos kompanijos RT (anksčiau – Russia Today) pasaulinė sėkmė yra nepaprastai svarbus politinis įvykis“. RT, pabrėžia žurnalistas, šiandien yra „veiksmingiausias Rusijos užsienio politikos instrumentas, tolygus energetikos gigantui Gazprom‘ui ir prekybai ginklais“.

Maskva, rašo M.Lemingas, norėjo „sukurti valstybinę atsvarą CNN ir BBC“. Ir jai tai pavyko, – pažymi autorius. – Šiuo metu RT auditorija – jos pačios duomenimis – 630 mln. žmonių daugiau nei šimte šalių“. Daugiau kaip 2000 korespondentų iš viso pasaulio ištisą parą transliuoja anglų, ispanų ir arabų kalbomis.

Antai Didžiojoje Britanijoje „populiariausi užsienio informacijos kanalai, transliuojantys anglų kalba, yra Al Jazeera ir RT (2 mln. žiūrovų), JAV – antras pagal populiarumą po BBC yra RT“. Youtube vaizduose (videohostinge) ši Rusijos televizijos kompanija „užima pirmą vietą pagal naujienų pranešimų peržiūrų skaičių“. Net JAV valstybės sekretorė Hillari Clinton prieš porą metų pareiškė, kad JAV tiesiog „pralaimi globalinį informacinį karą“. 

O praktikoje visa tai atrodo štai kaip, pažymi leidinys. „Paimkime, pavyzdžiui, RT kovo 7 dienos programą, – aiškina autorius. – Tuo metu, kai CNN ir BBC pirmiausia pasakoja apie Šiaurės Korėją ir naujas sankcijas, Rusijos televizijos kanalas, savo ruožtu, plačiu formatu praneša, kad Sirijos sukilėliai pagrobė JTO taikdarius. O sukilėlius, kaip papasakos RT, finansuoja Vakarai“.

Ir jie tai daro tam, kad destabilizuotų populiarų autokratinį Bašaro Asado režimą. Apskritai „Asadą RT pristato pirmiausia kaip auką, o ne kaip piktadarį, o sukilimą prieš jį – kaip bendrą CŽV, MI 6 ir Izraelio Mossado projektą. Beje, iškart po to, tęsia autorius, RT parodė siužetus apie tai, kaip nepatenkinti Pakistano gyventojai protestuoja prieš Amerikos nepilotuojamų lėktuvų skrydžius, ir apie tai, kaip blogai Izraelio kareiviai elgiasi su vaikais“.

Visa tai „visiškai atitinka oficialų Rusijos požiūrį“, – konstatuoja autorius. – „Vakarai korumpuoti ir dviveidžiai, jų vertybių metas baigėsi, ir jie neturi teisės nieko mokyti“. „Be to, stipriai išreikštas antiamerikietiškas ir antiizraelietiškas RT kanalo siunčiamas signalas sėkmingai dera su kultūriniu konservatizmu, besiribojančiu su atvira homofobija“.

Beje, dar vienas RT herojus – amerikiečių kareivis Bredlis Menningas (Bredlis Meningas), „maitinęs Wikileaks“. Kanalas RT pakėlė jį į „politinių kalinių“ rangą, pažymi leidinys. Kaip rašė savo Twitter puslapėlyje RT vyriausioji redaktorė Margarita Simonian, „jeigu Amerikos žiniasklaida būtų nušvietusi savąjį B.Menningą nors 10 procentų to, kaip ji nušvietė mūsų "Pussy Riot", būčiau patikėjusi demokratija“.

Savo programą kanale, priduria leidinys, turėjo ir WikiLeaks steigėjas Džulijanas Asandžas (Julianas Assange“as). Jo laida – "World Tomorrow". Beje, jo pirmasis svečias, iš kurio paėmė interviu Dž.Asandžas, buvo Hezbollah lyderis Hasanas Nasrallah.

Kaip žinoma, pirmoji televizijos kompanija, padariusi galą Artimuosiuos Rytuose anglo-saksų viešpatavimui žiniasklaidoje, buvo "Al Jazeera": „Nuo to laiko visas arabų pasaulis beveik kasdien sužino, kaip engiami palestiniečiai“. „RT pažengė dar toliau, – pareiškia M.Lemingas. – Kanalas demonizuoja ir delegitimizuoja jau visus Vakarus“.

„Globalinėje tarptautinėje erdvėje prasidėjo karas dėl žmonių proto, – perspėja autorius. – Ir čia RT sėkmė visiškai galėtų pasikartoti“. Štai Vakarų demokratijoms bus labai nesaldu, jei Kinijos "Central Television" Rusijos kompanijos pavyzdžiu bus taip pat gausiai finansuojama, „prabils“ keliomis kalbomis ir pradės dirbti visame pasaulyje.

Nuotraukoje: Rusijos tarptautinės televizijos kompanijos televizija RT (anksčiau – "Russia Today").

Šaltinis: "Tagesspiegel"

2013.03.21


Prisijunkite prie diskusijos