Nekorektiška Vytauto V.Landsbergio nuoroda


Print

V.V.Landsbergis prieš keletą dienų paskebė dėmesio vertą rašinį – “Apie brolius lenkus”. Publikacija pasirodė portale Alfa.lt., straipsnį netrukus persispausdino ir portalas Alkas.lt. Puiku. Tegul apie negeroves, kurias atskleidžia V.V.Landsbergis, sužino kuo daugiau lietuvių – ir alfa.lt, ir alkas.lt skaitytojai, juolab, kad nesutarimai su Lenkija tik stiprėja, ir, atrodo, greitai tikrai nesiliaus.

Tačiau V.V.Landsbergis savo straipsnyje “Apie brolius lenkus” skelbia didoką ištrauką iš interviu su Lietuvos lenku Ryšardu Maceikianecu ir nurodo ne pirminį, o antrinį šaltinį. Pirminis šaltinis – portalas www.slaptai.lt. Cituojamojo interviu su Ryšardu Maceikianecu autorius – Slaptai.lt ir laikraščio “XXI amžius” žurnalistas Gintaras Visockas. Slaptai.lt portale visa tai nurodyta. Nurodyta labai aiškiai, tiksliai, tituliniame puslapyje, net ir norėdamas nesupainiosi.

Galiojančių Lietuvos įstatymų nuostatos – irgi aiškios. Jos nepalieka jokių kitų galimybių: pirminį šaltinį nurodyti privalu. Pagaliau to reikalauja elementariausios mandagumo taisyklės.

Tad kodėl taip pasielgė V.V.Landsbergis? Gal tiesiog apsiriko? O gal nekorektišką nuorodą prikabino visai ne straipsnio “Apie brolius lenkus” autorius, o portalo alfa.lt vadovybė?

Jau senokai stebiu keistą tendenciją – daug kas persispausdina straipsnius arba straipsnių ištraukas iš portalo Slaptai.lt, bet pirminio šaltinio kažkodėl nenurodo. Sykį jau buvau priverstas ginčytis su tuometiniu “Lietuvos žinių” žurnalistu Rimantu Varnausku dėl plagiato. Kreipiausi net į žurnalistų etikos inspektoriaus instituciją. Žurnalistų etikos inspektorė tada nusprendė, kad “Lietuvos žinių” darbuotojas Rimantas Varnauskas, pasinaudodamas unikalia portalo Slaptai.lt medžiaga (pokalbis su Kauno kalėjime sėdėjusiais čečėnais Hadižat ir Maliku Gatajevais), bet nenurodydamas pirminio šaltinio (portalo Slaptai.lt), pasielgė nekorektiškai. “Lietuvos žinios” šio Žurnalistų etikos inspektorės pareiškimo neskundė aukštesnėms instancijoms, tad nuosprendis galioja.

Tąsyk svarsčiau galimybę kreiptis net į teismą. Norėjau reikalauti bent minimalios kompensacijos. Mat R.Varnausko plagiatą, nieko blogo neįtardami, persispausdino ir www.balsas.lt bei www.alfa.lt. Be abejo, be nuorodų į Slaptai.lt ir žurnalistą Gintarą Visocką. Be to, tas interviu, kurį R.Varnauskas pateikė kaip savąjį, buvo išties unikalus. Vienintelis. Leidimą susitikti su tuomet Kaune kalinamais čečėnais Hadižat ir Maliku Gatajevais buvo gavęs tik portalas Slaptai.lt. Hadižat ir Maliko Gatajevų atsakymų tuomet neturėjo jokie kiti žurnalistai. Nei Lietuvos, nei Rusijos, nei Čečėnijos, nei Amerikos, nei, juo labiau, “Lietuvos žinių” žurnalistas R.Varnauskas. Tačiau vardan žurnalistinio solidarumo nusprendžiau konflikto negilinti.

Deja, manojo geranoriškumo “Lietuvos žinios” neįvertino –  neatsiprašė. Nei žodžiu, nei spaudoje, nors su “Lietuvos žinių” vadovu Valdu Vasiliausku esame pažįstami seniai. Ne vienerius metus kartu dirbome ir “Literatūroje ir mene”, ir “Lietuvos aide”. Ir, regis, niekad nesipykome. Niekad niekur, regis, nesame susikirtę ir su V.V.Landsbergiu. Atvirkščiai – su juo esu parengęs keletą interviu, tie interviu buvo skelbti spaudoje. Tad kodėl jis toks arogantiškas mano atžvilgiu?

Beje, portalui Alkas.lt neturiu jokių pretenzijų. Jis turi žodinį leidimą persispausdinti visas jam patinkančias publikacijas iš visuomenės aktualijų portalo Slaptai.lt. Bent iki šiol Alkas.lt elgėsi labai korektiškai. Korektiškai elgiasi, pavyzdžiui, ir portalas www.punskas.pl. Jei ką nors persispausdina iš Slaptai.lt, visuomet – su pirmine nuoroda. Ryškia nuoroda. Korektiškai elgiasi ir portalas www.vtv.lt, ir dar keli leidiniai, kuriems suteikiau teisę naudoti portalo Slaptai.lt straipsnius, nurodant pirminį šaltinį.

Nuotraukoje: Vytautas V.Landsbergis, straipsnio “Apie brolius lenkus” autorius.

2011.09.10


Prisijunkite prie diskusijos