Rusijos „trolių“ armija atakuoja Ameriką


Print

„Rusijos kampanija, formuojanti pasaulyje požiūrį į įsiveržimą į Ukrainą, plečiasi: dabar ji aprėpia naujų etatinių internetinių trolių, kuriuos naudoja Kremliaus pažiūroms skleisti per vedančiųjų Amerikos portalų komentarų skyrius, verbavimą ir parengimą“, – praneša BuzzFeed žurnalistas Maksas Sedonas.

Leidinio akiratyje atsidūrė dokumentai, kuriuose išdėstytos instrukcijos Fox News, Huffington Post, The Blaze, Politico и WorldNetDaily portalų komentatoriams. Jose taip pat nurodoma, kokios darbo apimties tikimasi iš „trolių“: vidutiniškai per dieną jie turi palikti iki 50 komentarų naujienų straipsniams. Kiekvienas tinklaraštininkas turi turėti 6 paskyras Facebook‘e, publikuodamas mažiausiai 3 įrašus per dieną, ir dukart dalyvauti bendrijos aptarimuose. Kiti bendradarbiai privalo turėti po 10 paskyrų Twitter‘yje ir publikuoti po 50 atsiliepimų kasdien.

Anot dokumentų, prisegtų prie kelių šimtų laiškų, siųstų Igoriui Osadčiui, kuris, kaip manoma, yra projekto vadovas, kampanija prasidėjo balandį ir yra vykdoma Sankt Peterburgo firmos „Agenstvo internet-issliedovanija“ („Internetinių tyrimų agentūra“). Pats Osadčis pareiškė, kad niekada nebendradarbiavo su ta kompanija, ir pavadino dokumentų publikavimą „nevykusia provokacija“, sakoma straipsnyje.

Įrodyti dokumentų autentiškumą ir jų autorių ryšį su Kremliumi nėra paprasta, tačiau daugelis stebėtojų Rusijoje abejoja, ar galima būtų kalbėti apie ką kita.

„Jūs manote, visi begalviai rusai draugiškai išmoko anglų kalbą ir ėmė komentuoti straipsnius? – klausia agentūros „Blomberg“ apžvalgininkas Leonidas Beršidskis. – Jeigu tai panašu į Kremliaus mėšlą, dvokia kaip Kremliaus mėšlas ir jo skonis kaip Kremliaus mėšlo, vadinasi, tai ir yra Kremliaus mėšlas“.

Ir čia rusų „troliai“, atrodo, užsikrovė vargą suvokti įvairių resursų komentarų moderavimo politiką: dokumentuose suminėti daugybėje portalų, kur uždrausti keiksmažodžiai ir įžeidimai.

„Dosnus troling-projekto finansavimas atitinka jo gana stambius mastus, – sakoma straipsnyje. – 2014 metų balandžio – pirmojo jo gyvavimo mėnesio biudžete – skirta 25 bendradarbiai ir per 75 tūkst. dolerių išlaidoms, – perduoda straipsnio autorius. – Pačioje „Internetinių tyrimų agentūroje“, kuri įsteigta pernai vasarą, šiandien darbuojasi per 600 žmonių, ir jeigu išlaidos išliks tokios, kaip 2013–2014 metų gruodį – balandį, sprendžiant iš dokumentų šiemet jos biudžetas gali peršokti 10 mln. dolerių“.

„Verslo laikraštis „Vedomosti“, remdamasis Vladimiro Putino prezidento administracijai artimais šaltiniais, praėjusią savaitę rašė, kad kampanija buvo tiesiogiai surežisuota valdžios, o joje dalyvauja rusų tinklaraštininkai emigrantai Vokietijoje, Indijoje ir Tailande, – tęsia Sedonas. – „Novaja gazeta“ šią savaitę pranešė, kad kampanijai vadovauja Jevgenijus Prigožinas – restauratorius, 2012 metais aptarnavęs Putino inauguraciją“.

Pasak žurnalisto, dokumentai pakliuvo BuzzFeed žinion iš „Anonimnyj Internacional“ programišių grupės. Anksčiau ji išgarsėjo, kad išklojo savo tinkluose, kaip buvo rengiamas referendumas Kryme, Putino apdovanotų už įvykių Kryme nušvietimą žurnalistų sąrašą ir asmeninį Ukrainos sukilėlių vado Igorio Strelkovo elektroninį adresą. „Nė vienas grupės nutekinimas nebuvo pripažintas melagingu“, – pabrėžia Sedonas.

„Tas faktas, kad Kremliaus šalininkų aktyvumas sustiprėjo dėl krizės Ukrainoje, rodo, jog Rusija nori įžiebti nepasitenkinimą Amerikoje ir tuo pačiu metu nustelbti jį savo namuose, – mano straipsnio autorius. – Internetinis puolimas seka po virtinės įstatymų ir signalų, leidžiančių nedviprasmiškai suprasti, kad Rusija ketina priveržti veržles savo dinamiškoje nepriklausomoje internetinėje erdvėje“.

„Čia jokio paradokso nėra. Tai dvi vieno medalio pusės, – mano interneto verslininkas Igoris Ašmanovas. – Kremlius rauna piktžoles iš informacinio lauko ir užsodina jį kultūriniais augalais. Kas atsitiks, jei jie to nepadarys, jūs galite pamatyti iš baisaus Ukrainos pavyzdžio“.

Apskritai šie dokumentai patenka į naują Rusijos valdžios susidomėjimą internetine erdve. „Putinas niekada nebuvo didelis interneto garbintojas, net 2000-ųjų pradžioje, – sako žurnalistas, specialiųjų tarnybų klausimų ekspertas Andrejus Soldatovas. – Kai vykstant protestams jis buvo priverstas pagalvoti apie internetą, jis tapo labai įtarus, ypač socialinių tinklų atžvilgiu. Jis įsitikinęs, kad prieš jį egzistuoja sąmokslas, Vakarų intrigos. Čia jis mato didelį pavojų sau ir turi tai imti pats kontroliuoti“.

„Internetas tapo pagrindine grėsme – sfera, kurios Kremlius nekontroliuoja, – Sedonas cituoja Pavelą Čikovą iš Žmogaus teisių tarybos prie prezidento. – Štai kodėl jie jo ėmėsi. Šitos priemonės kelia pavojų jo paties egzistavimui tuo pavidalu, prie kokio mes pripratome“.

Šaltinis: BuzzFeed

2014.06.09; 08:59


Prisijunkite prie diskusijos