Rusijos žvalgyba kaltinama užkimšusi gerklę Norvegijos laikraščio vyriausiajam redaktoriui


Print

Norvegijos vyriausybinė organizacija „Norvegijos Barenco sekretoriatas“ (NBS), įsteigta Rusijos ir Norvegijos tarpusavio ryšiams plėtoti, RF Federacinės saugumo tarnybos nurodymu atleido jos leidžiamo laikraščio Barents Observer  vyriausiąjį redaktorių.

Kaip rašo The Guardian, apie tai šeštadienį pranešė Norvegijos transliacijų korporacija (NPK), remdamasi savo šaltiniais.

Buvęs Barents Observer vyriausiasis redaktorius Tomas Nilsenas buvo atleistas praėjusią savaitę. Interviu Britanijos laikraščiui jis leido suprasti, kad jis „neturi pagrindo netikėti“ NPK reportažu. „Aš nežinau, kas slypi už to šaltinio. Bet aš pažįstu žurnalistą (Tormodą Strandą), kuris parašė tą medžiagą. Jis vienas iš geriausių žurnalistų Norvegijoje, ir Norvegijos transliacijų (korporacija) neprasimanys tokių naujienų jokiu būdu“. Pačią mintį, kad galėjo įsikišti Rusijos žvalgyba į Norvegijos žiniasklaidos redakcinę politiką, Nilsenas pavadino „gana siaubinga“. Pasak jo, Norvegijos vyriausybė santykiuose su Rusija vadovaujasi mantra „aukštos platybės, žema įtampa“.

The Guardian paprašė komentarų iš kitų skandalo dalyvių. NBS vadovas pareiškė, kad Rusijos valdžia į jį „niekada nesikreipė dėl Barents Observer“, Rusijos ambasada Norvegijoje „paneigė kaltinimus dėl įsikišimo“, o Norvegijos URM pareiškė, kad „neturi informacijos, kuri sustiprintų tą anoniminį pareiškimą“ (tai yra, kaip rašo The Guardian, „neatmeta, kad reportažas gali būti teisingas“).

Kaip pažymi straipsnio autorius Karlas Matisenas, anksčiau Rusijos valdžia yra kritikavusi Nilseną. Antai, Rusijos generalinis konsulas Kirkeneso mieste Michailas Noskovas 2014 metais apkaltino jį tuo, kad jis savo publikacijomis kenkia dvišaliams Rusijos ir Norvegijos santykiams. Be to, Noskovas „ne kartą asmeniškai lankėsi Barents Observer redakcijoje, skųsdamasis dėl reportažų“. Valdininkas atsisakė pateikti komentarus laikraščiui The Guardian.

Teisių gynimo ir ekologijos organizacijos Bellona Foundation prezidento Frederiko Haugo nuomone, Nilsenas nukentėjo už savo žurnalistinį darbą. „Kiekvienas, kas negieda hosanos naftos pramonei Norvegijoje, atsiduria kažkokia prasme už įstatymo ribų“, – tokia jo nuomonė. Valstybinę naftos kompaniją Statoil Haugas pavadino „pagrindine grėsme demokratijai Norvegijoje“, o pačią Norvegiją – „mažyte, miela ir egoistiška petrogolikų šalimi“.

Nilsenas pranešė, kad remiamas Norvegijos žurnalistų sąjungos jis ketina savo atleidimą skųsti. „Kova dar nebaigta“, – sakė jis.

Šaltinis: The Guardian

2015.10.08; 05:51


Prisijunkite prie diskusijos