Socialinio verslo konkursą „Creative Shock 2013“ vėl laimėjo latviai. Lietuviai – treti


Print

Įvyko ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto organizuojamo konkurso „Creative Shock’13” finalas, kuriame varžėsi 5 komandos. Jos visą naktį laužė galvas kurdamos strateginį planą, kaip lietuviškas socialinis verslas „Socialinis taksi“ galėtų pagerinti savo paslaugų tinklą.

Geriausią planą sugalvojo ir konkurso „Danske Bank” įsteigtą pagrindinį prizą – 1500 eurų – laimėjo Stokholmo aukštosios ekonomikos mokyklos Rygoje komanda „Kur Ir Nauda?“ (liet. „Kur pinigai?). Antroji vieta ir daugybė konkurso rėmėjų prizų atiteko komandai „Catolica Consulting“, atvykusiai iš Portugalijos Católica Porto verslo mokyklos. Trečiosios vietos nugalėtoja, Klaipėdos tarptautinio LCC universiteto komanda „YED”, keliaus į susitikimą su tarptautinės Verslo taikos premijos laureatu dr. Vladu Lašu. Iš viso konkurse dalyvavo daugiau nei 300 studentų iš 42 pasaulio universitetų.

„Projektas „Creative Shock“ sparčiai auga ne tik dalyvių skaičiumi, bet ir kokybe: socialiniams verslams ir organizacijoms pasiūlytos idėjos jau yra pradedamos įgyvendinti praktiškai“, – džiaugiasi konkurso sėkme projekto vadovas Aras Dapkus, pridurdamas, kad praėjus kelioms dienoms po konkurso finalo, „BZN Start-Up Awards“ startuolių apdovanojimų konkurse projektas „Creative Shock“ buvo išrinktas metų verslumo skatinimo projektu.

„Creative Shock“ finalas truko dvi dienas. Pirmąją dieną dalyviai praleido atvirose paskaitose, kuriose verslą, orientuotą į socialines problemas, per skirtingas prizmes (socialinio bei klasikinio verslo modelius) pateikė socialinio verslo konsultantas iš Jungtinės Karalystės Philas Tulba bei „Mondelez International“ korporatyvinių reikalų skyriaus vadovė Baltijos regionui Rasa Bagdonienė.

Vėliau finalininkai, žaisdami strateginį komandos formavimo žaidimą, galėjo ir geriau susipažinti, ir pamatyti snieguotą Vilniaus senamiestį. Ši užduotis labiausiai patiko svečiams iš Portugalijos.

Antroje konkurso finalo dalyje komandų laukė užduotis, kurią paruošė ISM Studentų konsultacinis klubas kartu su VšĮ „Nacionalinis socialinės integracijos institutas“. Dalyviai turėjo pateikti konsultacinius pasiūlymus minėtos institucijos projektui „Socialinis taksi“, teikiančiam žmonėms su negalia greito, pigaus ir patogaus transporto galimybę. Užduočiai atlikti komandos turėjo vieną naktį, o jau ryte savo sugeneruotas idėjas pristatė komisijai.

Šių metų „Creative Shock“ konkurse varžėsi geriausios komandos iš Stokholmo aukštosios ekonomikos mokyklos Rygoje, VU Tarptautinio verslo mokyklos, Lietuvos tarptautinio LCC universiteto, Portugalijos Católica Porto verslo mokyklos, Vilniaus Gedimino technikos universiteto bei ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto.

Konkurso komisiją sudarė: verslininkas dr. Vladas Lašas, „Carbon War Room“ įkūrėjas, TED globėjas, vienas iš UPS Autorizuotų paslaugų rangovų Lietuvoje įkūrėjų ir generalinis direktorius, 2012 m. tarptautinės Verslo taikos premijos laureatas; „Danske Bank” Lietuvos filialo Komunikacijos tarnybos direktorė Gerimanta Stankutė; VšĮ „Investuok Lietuvoje“ generalinė direktorė Milda Dargužaitė; ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto kokybės direktorė Jolita Butkienė; „Penkių kontinentų komunikacijų centro“ Rinkodaros skyriaus vadovas bei Lietuvos marketingo asociacijos ekspertų grupės narys, marketingo specialistas ir verslo konsultantas Mindaugas Čaplinskas; ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto lektorė Rūta Montvilienė; nepriklausomas trečiojo sektoriaus ir socialinio verslo konsultantas ir verslininkas iš Jungtinės Karalystės Philas Tulba; kompanijos „BENCO Baltic Engineering“ savininkas ir valdybos pirmininkas Darius Montvila; VšĮ „Nacionalinis socialinės integracijos institutas“ projekto „Socialinis taksi“ administratorė Otilija Pacunskaitė.

„Džiaugiamės, kad galime prisidėti prie jaunų ir talentingų žmonių skatinimo remdami šį konkursą. Svarbu, kad geriausios idėjos būtų pastebėtos, nes kiekviena jų ateityje gali tapti ypatinga sėkmės istorija“ – pastebi Gerimanta Stankutė, „Danske Bank” Lietuvos filialo Komunikacijos tarnybos direktorė, „Creative Shock“ komisijos narė.

Trečius metus organizuojamas renginys kasmet pritraukia vis daugiau dalyvių iš įvairių pasaulio šalių, tokių kaip Jungtinė Karalystė, Italija, Vokietija, Taivanas, Kinija ir kt. Projektas išsiskiria iš kitų Europos rinkoje organizuojamų verslo situacijų konkursų savo – socialinio verslo – tema. Tai gana naujas verslo modelis, įgaunantis vis didesnį susidomėjimą visame pasaulyje, todėl tokio pobūdžio konkursas „Creative Shock“ kol kas yra vienintelis Rytų Europos regione.

Agnė Šyvokaitė yra Ad Verum ryšių su visuomene specialistė.

2013.12.14


Prisijunkite prie diskusijos