Vežėjų asociacijos kreipėsi į Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetą


Trys Lietuvos vežėjus vienijančios asociacijos kreipėsi į Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetą, prašydamos artimiausiame komiteto posėdyje apsvarstyti susidariusią situaciją dėl grėsmių transporto sektoriui.
 
Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“, Tarptautinis transporto ir logistikos aljansas bei Lietuvos vežėjų sąjunga bendrame rašte Seimo komitetui rašo, kad Nacionalinio saugumo strategijoje yra įtvirtinta, jog Lietuva, siekdama užtikrinti ekonominį ir energetinį saugumą, vykdys nacionalinio saugumo interesus atitinkančias priemones, skatinančias Lietuvos transporto infrastruktūros konkurencingumo regione didinimą, aktyviai gins šalies vežėjų interesus užsienio rinkose.
 
Vežėjų asociacijos rašte Seimo komitetui rašo, kad Lietuvos kelių transporto sektorius nuo 2020 metų patirs didžiulių iššūkių ir realių grėsmių, kadangi vežėjų verslui kone tuo pat metu bus suduotas dvigubas smūgis.
 
Vežėjai yra paskaičiavę, kad dėl Vyriausybės sprendimo nuo sausio 1 dienos didinti vairuotojų atlyginimų koeficientą dėl padidėjusių verslo kaštų pirmosios neatlaikys mažos įmonės, eksploatuojančios iki 10 vilkikų parką.
 
Dalis jų arba turės nutraukti veiklą, arba kelti verslą į palankesnės mokestinės aplinkos šalis, pavyzdžiui Lenkiją.
 
Vežėjai taip pat skelbia nerimaujantys dėl Europos Parlamento sprendimų, kuris greičiausiai jau 2020 metų pavasarį patvirtins vadinamąjį Mobilumo paketą.
 
Kaip praneša „Linava“, Gdansko universiteto atliktoje studijoje, kurioje įvertintas Mobilumo paketo poveikis Lenkijai ir kitoms periferinėms ES valstybėms narėms, tyrėjai konstatavo, kad vilkikų skaičius mažose ir vidutinėse įmonėse susitrauks 50 proc., o didelėse transporto įmonėse sumažės 10 proc. Dėl išaugusių darbo sąnaudų 30 proc. vežėjų apribos arba visiškai nutrauks vykdomą veiklą. Mažose ir vidutinėse įmonėse darbo neteks apie 30 proc., didelėse įmonėse – apie 20 proc. darbuotojų.
 
„Šios niūrios prognozės reikšmingos Lietuvai, atsižvelgiant į tai, kad, Lietuvos banko duomenimis, 2017 metais Lietuvos transporto ir saugojimo sektoriuje dirbo apie 10 proc. visų užimtųjų ir buvo sukuriama 12,1 proc., o vien tik tarptautinis krovininis kelių transportas – daugiau kaip 6 proc. šalies bendrosios pridėtinės vertės“, – rašoma rašte Seimo komitetui.
Vežėjai rašte rašo, kad tokia situacija ne tik kad sustabdys transporto sektoriaus plėtrą, tačiau lems jo susitraukimą.
 
Šiuo metu Vyriausybė planuoja nuo kitų metų padidinti MMA nuo 555 iki 607 eurų, o galiojantį 1,3 koeficientą, kuris taikomas apskaičiuojant darbo užmokesčio ribą, nuo kurios darbuotojui gali būti neapmokestinama dienpinigių suma, didinti iki 1,65.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2019.10.29; 13:15
print

Vienas komentaras

  • tikrai tarptautinis kroviniu gabenimas sudaro atnesa didele duokle salies biudzetui, tad logistikos bendroves turi tartsi su valstybes atstovais del palankiausiu jiems salygu

Prisijunkite prie diskusijos

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *