Per dvi Pakistano skaudžias transporto nelaimes žuvo mažiausiai 51 žmogus. EPA-ELTA nuotr.

Pešavaras, sausio 29 d. (AFP-ELTA). Sekmadienį vakarų Pakistane per dvi atskiras avarijas – nuo tilto nugarmėjus autobusui ir apvirtus  moksleivius gabenusiam laiveliui – žuvo mažiausiai 51 žmogus.
 
Patvirtintais duomenimis, Pakistano pietvakarinėje Beludžistano provincijoje nuo tilto nulėkus ir užsiliepsnojus autobusui žuvo mažiausiai 41 žmogus, sekmadienį pranešė vyriausybės pareigūnas.
 
„Žuvusiųjų kūnai… neatpažįstami“, – avarijos vietoje sakė Hamza Anjumas, Beludžistano provincijos Lasbelos rajono vyresnysis pareigūnas, pridūręs, kad trys žmonės buvo išgelbėti. Autobusas, kuriuo važiavo 48 keleiviai, atsitrenkė į tilto atramą ir nuriedėjo nuo kelio.
 
„Manoma,  kad vairuotojas galėjo užmigti prie vairo“, – sakė H. Anjumas. Jis taip pat neatmetė galimybės, kad vairuotojas galėjo viršyti greitį ilgos bei tolimos kelionės metu –  tarp Beludžistano provincijos centro Kvetos ir pietinio Karačio uostamiesčio.
 
Tuo tarpu Chaibero Pachtunchvos provincijoje apsivertus laiveliui nuskendo bent dešimt moksleivių, praneša pareigūnai.
 
Pasak policijos pareigūno Mir Raufo, iš Tanda Dam ežero ištraukti žuvusieji buvo 7–14 metų amžiaus.
 
Iš vandens buvo išgelbėta 11 vaikų, šešių būklė kritinė. Laiveliu plaukė 25-30 mokinių. Devyni žmonės tebėra dingę vandenyse, pranešė vietos policija.
 
Pakistane keleiviniai autobusai ir furgonai paprastai būna perpildyti, vairuotojai dažnai nesilaiko kelių eismo taisyklių, todėl skaudžios eismo nelaimės šioje šalyje – gana dažnas reiškinys. Praėjusių metų lapkritį mikroautobusas nugarmėjo į gilų vandens pripildytą griovį – žuvo dvidešimt keleivių, tarp jų, vienuolika vaikų. O pernai rugpjūtį Multano miesto pakraštyje, autobusui susidūrus su naftos cisterna, taip pat žuvo 20 žmonių.
 
Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, 2018 metais Pakistano keliuose žuvo per 27 000 žmonių.
 
Rita Vidugirienė (ELTA)
 
2023.01.30; 06:02

Kaune susidūrė 6 automobiliai. Kauno AVPK nuotr.

Bendrajame pagalbos centrui penktadienį pranešta apie masinį automobilių susidūrimą.
 
14.06 val. skubios pagalbos tarnybų telefono numeriu 112 gautas pranešimas, kad Kauno mieste, Vakariniame aplinkkelyje – Raudondvario plente susidūrė 5-6 automobiliai.
 
Į įvykio vietą išsiųstos Kauno apskrities priešgaisrinės gelbėjimo pajėgos.
 
Kauno apskrities policija patikslino, kad Vakariniame aplinkkelyje, nusukime į Raudondvario plentą, susidūrė 6 automobiliai.
 
Pasak policijos, nuvykus pareigūnams paaiškėjo, kad susidūrė 6 automobiliai: „VW Passat“, vairuojamas vyro (gim. 1988 m.), „VW Passat“, vairuojamas vyro (pristatytas į gydymo įstaigą), „Volvo“, vairuojamas moters (gim. 1979 m.), „Audi“, vairuojamas vyro (gim. 1983 m.), „Opel Zafira“, vairuojamas vyro (gim. 1978 m.) ir „VW Passat“, vairuojamas vyro (gim. 1987 m.).
 
„VW Passat“ vairuotojas (gim. 1988 m.) gaivintas dėl galimai sutrikusios sveikatos, tačiau neišgyveno.
 
Kauno apskrities policija perspėja vairuotojus, kad šioje kelio atkarpoje eismo sąlygos sudėtingos.
 
Valentina Gudienė (ELTA)
 
2021.09.17; 18:23

Vytautas Rutka

Daug triukšmo dėl nužudyto policininko. Kaip visada – tik po įvykusios tragedijos. Tramdyti jauną nusikaltėlį atvyksta porelė kelių policininkų, kurių darbas – sustabdyti saugos diržo neprisisegusį arba su vėjeliu per gyvenvietę lekiantį vairuotoją, užfiksuoti kelių eismo taisyklių pažeidimą, kartais – gal paimti kyšį. 

Policija skuba į nelaimės vietą.
Policija skuba į nelaimės vietą.

Šitą padaryti gali ir silpnutė panelė, ir pistoleto iš dėklo niekada neištraukęs vyras.

Beje, ar prie tragedijos neprisidėjo vyrų ir moterų lygių galimybių siekis bet kokia kaina dailiajai (šiuo atveju geriau tiktų žodis silpnajai) lyčiai imtis išimtinai vyriškų darbų? Ar nusikaltėlis būtų toks agresyvus, jeigu prieš save matytų ne vyrą ir moterį, o du įspūdingo ūgio žaliūkus?

Abejoju. Žiniasklaidoje skaičiau, kad policininkė patyrė šoką. Sutinku – kartais moteris net tokiose situacijose gali pranokti vyrą, bet šiuo atveju, atrodo, buvo kitaip. Ne moterų darbas tramdyti recidyvistus.

Šitai porelei teko tramdyti įsisiautėjusį, galimai psichiškai nesveiką vyrą, ne vieną kartą baustą ir net teistą chuliganą, ranką keliantį net prieš motiną.

Jeigu panašiai būtų atsitikę Amerikoje, šiandie ne policininką laidotume. Chuliganams neretai nuolaidžiaujame, nes, kaip bepasielgs pareigūnai – griežtai ar atlaidžiai, – žiniasklaida juos vistiek kritikuos: nereikėjo taip griežtai, reikėjo griežčiau. Policininkai bijo viršyti savo įgaliojimus.

Bet aš noriu pakalbėti apie dar neįvykusią, tačiau labai tikėtiną nelaimę.

Internete yra nufilmuota, kaip naktį Vilniaus gatvėmis gaudomas ratuotas potencialus žudikas. Gaudynės kaip filmuose. Ar taip galima? Juk ir bėglys, ir jį persekiojantis policijos ekipažas (kartais – net keli) rizikuoja ką nors sutraiškyti, sudaužyti važiuojančius arba stovinčius automobilius. Tada taip ir atsitiko: nukentėjo mokesčių mokėtojų pinigais policijai nupirktos mašinos.

Manau, taip vaikytis kelių erelius (kaip juos vadina žurnalistas Vytautas Kvietkauskas) – pernelyg pavojinga. Ką daryti? Gal pakaktų užfiksuoti bėglio automobilio numerį ir paskui labai griežtai bausti – sodinti į kalėjimą? Suprantu, iškiltų visokių žmogaus teisių pažeidimų, juridinių kliūčių. Tai gal iškart į bėglio automobilį šaudyti, kad jis ko nors baisesnio neiškrėstų? Vieną kartą šitaip ryžtingai sustabdytas nusikaltėlis būtų pamoka kitiems, potencialiems bėgliams.

Galvokite, ponai pareigūnai. Ir nenuolaidžiaukite nusikaltėliams.

2016.08.17; 10:02