Aviacijos reguliuotojai uždraudė oro linijoms „Pakistan International Airlines“ (PIA) 6 mėn. skraidyti Europos Sąjungoje. Toks sprendimas priimtas po to, kai PIA sustabdė beveik trečdalio įmonės pilotų veiklą dėl suklastotų ar abejotinos kilmės licencijų.
 
Europos Sąjungos aviacijos saugos agentūra (EASA) nurodė PIA „nesanti tikra“ dėl to, ar kiti oro linijų bendrovės pilotai yra pakankamos kvalifikacijos, todėl esą „prarado pasitikėjimą“ šiomis oro linijomis, naujienų agentūrai AFP sakė PIA atstovas Abdullah Khanas.
 
Savo pranešime EASA teigė, kad uždraudė PIA ir dar vienos mažesnės Pakistano oro linijų bendrovės skrydžius „dėl neseniai atlikto ir Pakistano parlamente pristatyto tyrimo, kuris atskleidė, kad didelė dalis Pakistane išduotų pilotų licencijų yra negaliojančios“.
 
PIA dėl koronaviruso vykdė labai nedaug tarptautinių skrydžių.
 
Praeitą mėnesį atnaujinus vidaus skrydžius Pakistane įvyko 98 žmonių gyvybes nusinešusi katastrofa, kuomet veikiausiai dėl piloto klaidos sudužo PIA lėktuvas.
 
PIA neseniai atnaujino skrydžių rezervacijas į penkis Europos miestus, įskaitant Paryžių, Milaną ir Barseloną.
 
A. Khano teigimu, skrydžiai į Jungtinę Karalystę, kuri nėra ES narė, nebus paveikti draudimo.
 
Praeitą savaitę aviacijos ministras Ghulamas Sarwaras Khanas parlamente atskleidė, kad 262 iš 860 veiklą vykdančių Pakistano pilotų turi suklastotas licencijas arba sukčiavo per egzaminus.
 
Daugiau nei pusė jų dirbo PIA, o bendrovė nedelsdama paskelbė stabdanti 141 iš 434 pilotų veiklą.
 
EASA teigė uždraudusi PIA skrydžius „nerimaujant dėl kompetentingų institucijų pajėgumų užtikrinti, kad Pakistano oro linijos visada atitinka tarptautinius standartus“.
 
Pakistano premjeras Imranas Khanas parlamente tvirtino reformuosiantis PIA ir už aviacijas atsakingas vyriausybės institucijas.
 
„Noriu pasakyti savo tautai: neturime kitos išeities, reformos yra neišvengiamos“, – sakė I. Khanas.
 
Aviacijos ministras savo ruožtu tikino, kad PIA restruktūrizacija bus užbaigta iki metų pabaigos.
 
Gegužės 22 d. PIA lėktuvas sudužo Karačyje. Per katastrofą žuvo 97 lėktuvu skridę žmonės ir vienas vaikas, buvęs ant žemės.
 
Tyrėjai dėl nelaimės kaltina du pilotus, kurie nusileidimo metu plepėjo apie koronavirusą, o vėliau bandė lėktuvą nutupdyti nenuleidę važiuoklės.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2020.07.01; 02:00