Norvegijos ginkluotosios pajėgos

Oslas, birželio 28 d. (ELTA). Norvegija atsisakė praleisti per Sturskugo kontrolės postą krovinius, skirtus rusų gyvenvietėms Špicbergene, nors Rusija prašė padaryti sankcijų taikymo išimtį.
 
Tai antradienį pranešė Norvegijos visuomeninis transliuotojas NRK, remdamasis šalies URM komentarais.
 
„Konkretus prašymas leisti gabenti krovinius buvo atmestas“, – sakoma Norvegijos užsienio politikos žinybos komentaruose.
 
Transliuotojo duomenimis, prašymą „leisti nugabenti krovinių Barencburgo rusų šachtininkų gyvenvietei Špicbergene“ Norvegijos užsienio reikalų ministerijai tresto „Arktikugol“ vardu pateikė Rusijos ambasada Osle.
 
Kroviniai į rusų gyvenvietes Špicbergene paprastai gabenami sunkvežimiais iš Murmansko (Rusija)  į Trumsę (Norvegija) per vienintelį Sturskugo kontrolės postą Rusijos ir Norvegijos pasienyje, o paskui jūra į Barencburgą. Šioje gyvenvietėje gyvena apie 500 žmonių, įskaitant šachtininkus, dirbančius Rusijos tresto „Arktikugol“ kasyklose.
 
Stasys Gimbutis (ELTA)
 
2022.06.29; 05:37

Klaipėdos jūrų uostas. Slaptai.lt nuotr.

Klaipėdos valstybinio jūsų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas sako, kad pradėti uosto plėtros darbai, sustabdžius Baltarusijos valstybinės įmonės „Belaruskalij“ trąšų tranzitą per Lietuvą, bus tęsiami, tačiau neatmeta, kad ateityje investicinių projektų įgyvendinimas gali strigti.
 
„Tokios tikimybės atmesti negalėtume. Pradėti projektai bus tęsiami, tačiau ateityje žymiai sumenkus Uosto direkcijos pajamoms, gali mažėti įmonės investicinės galimybės. Tačiau šito tikrai nesinorėtų ir to neturi būti. Visi geri ir blogi dalykai praeina, o investicijos yra ilgalaikės, skirtos ateičiai, daugeliui metų į priekį“, – Eltai atsiųstame komentare teigė A. Latakas.
 
Jis nurodė, kad visi uosto investiciniai projektai vykdomi Uosto direkcijos ir Europos Sąjungos lėšomis – už ES pinigus gilinama uosto akvatorija ir rekonstruojami molai.
 
Klaipėdos uosto direkcija lapkričio pabaigoje išplatintame pranešime skelbė vykdanti apie 40 įvairių infrastruktūros projektų, kurių svarbiausi – bangdaužių rekonstrukcija, uosto akvatorijos gilinimas ir krantinių rekonstrukcija bei statyba. Jame nurodoma, kad per 2021 m. į uosto infrastruktūrą jau investuota per 30 mln. eurų, o iki 2024 m. planuojama įgyvendinti projektų už maždaug 400 mln. eurų.
 
Iki 2023 m. numatytos baigti bangdaužių rekonstrukcijos vertė siekia beveik 50 mln., uosto kanalo gilinimui skirta 17,3 mln. eurų. Šį kanalą 2022 m. norima gilinti iki 15,5 m, o uosto išorinį kanalą – iki 16 m. Gilinimui Susisiekimo ministerija numato skirti papildomus 10 mln. eurų ES fondų investicijų.
Klaipėdos jūrų uoste. Slaptai.lt nuotr.
 
A. Latako teigimu, Klaipėdos uosto akvatorijos gilinimas būtinas, kad uostas galėtų aptarnauti didesnius laivus ir efektyvinti savo veiklą. Kaip skelbiama pranešime, laivybos kanalo gilinimo darbai yra būtini didinant Klaipėdos uosto pajėgumą ir gerinant laivybos saugumo sąlygas, skirtas didiesiems laivams.
 
„Pagilinus laivybos kanalą, į uostą atvykstantys laivai galės būti pilniau perkrauti, dėl to trumpės krovinių gabenimo laikas, mažės oro tarša“, – rašoma uosto pranešime.
 
A. Latakas anksčiau yra nurodęs, kad nutrūkus „Belaruskalij“ trąšų tranzitui uostas gali prarasti didelę dalį pajamų, kadangi baltarusiškos trąšos sudaro 30 proc. visos uosto krovos. Skaičiuojama, kad dėl to uostas neuždirbtų apie 18–20 mln. eurų.
 
Šiais metais Klaipėdos uosto krova jau siekia 41,7 tūkst. tonų. Palyginti krovos rezultatus šių metų sausio–lapkričio mėnesiais su tuo pačiu laikotarpiu pernai, beveik 10 procentų krovos augimas fiksuojamas generalinių krovinių segmente. Jam priskiriami kroviniai konteineriuose, mediena ir miškininkystės produktai, geležies ir plieno gaminiai bei metalo konstrukcijos, šaldyti, ro-ro ir kiti kroviniai. Šių metų sausio–lapkričio mėnesiais konteinerių (tonomis) krauta 7 procentais daugiau, ro-ro krovinių (tonomis) krova išaugo beveik 14 procentų, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai.
klaipeda_777
Klaipėdos jūrų uoste. Slaptai.lt foto
 
Birių krovinių segmente, kurį sudaro natūralios ir cheminės trąšos, cukraus žaliava, durpės ir kiti birūs kroviniai, sausio–lapkričio mėnesiais krova krito 5 proc.
 
ELTA primena, kad gruodžio 8 d., įsigaliojus Jungtinių Amerikos Valstijų sankcijoms Baltarusijos valstybinei kalio trąšų gamintojai „Belaruskalij“, šios įmonės produkcijos tranzitas per Lietuvą nesustojo. Šiuo metu Vyriausybė ieško būdų, kaip teisiniu keliu sustabdyti baltarusiškų trąšų gabenimą Lietuvos teritorija į Klaipėdos uostą, iš kurio kasmet išplukdoma apie 10 mln. tonų šio krovinio.
 
Lukas Juozapaitis (ELTA)
 
2021.12.24; 06:40

Didžioji Britanija paskelbė sieksianti sukurti Europos vadovaujamas pajėgas laivybai Persijos įlankoje apsaugoti. Tai pirmadienį po krizinio vyriausybės posėdžio Londone pareiškė britų užsienio reikalų sekretorius Jeremy‘is Huntas.
 
Kartu J. Huntas pabrėžė, kad jo šalis neieško „konfrontacijos“ su Teheranu po to, kai Iranas sulaikė su Didžiosios Britanijos vėliava plaukiojantį tanklaivį „Stena Impero“.
 
„Mes dabar sieksime, jog būtų sukurtos Europos vadovaujamos jūrinės apsaugos pajėgos, kad ir įgulos, ir kroviniai galėtų saugiai praplaukti šiuo centriniu regionu“, – kalbėjo J. Huntas. Tačiau jis pabrėžė, kad planuojama misija „nėra JAV spaudimo Iranui dalis“. „Mes neieškome konfrontacijos su Iranu“, – akcentavo britų diplomatijos vadovas.
 
Iranas britų tanklaivį „Stena Impero“ konfiskavo penktadienį praėjus kelioms valandoms po to, kai Gibraltaro aukščiausiasis teismas 30 dienų pratęsė Irano tanklaivio „Grace 1“ sulaikymą.
 
Britai tanklaivį Viduržemio jūroje sulaikė liepos 4-ąją kilus įtarimams, kad jis, pažeisdamas ES sankcijas, gabena naftą į Siriją. Iranas tai neigia ir Londono veiksmus vadina neteisėtais.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2019.07.23; 07:01