Lietuvos edukologijos universiteto bendruomenė antradienį rengia vilties eiseną, kurios šūkis – „Išlikimas Vilniuje mūsų pačių rankose!“ Akcijos metu Prezidentę, Seimo Pirmininką, Ministrą Pirmininką bei Švietimo ir mokslo ministrę pasieks peticija.
 
Valstybės valdymo institucijoms akademinė bendruomenė kelia penkis reikalavimus. Pirmasis – nedelsiant stabdyti sistemingai vykdomą nuolatinį LEU niekinimą bei menkinimą ir chaotiškai vykdomą švietimo ir mokslo reformą.
Antras – užtikrinti, kad valstybės ir LEU pastangomis sukurta pedagogų rengimui ir kvalifikacijos kėlimui (perkvalifikavimui) reikalinga infrastruktūra – studentų miestelis Vilniaus Žvėryno rajone, nebūtų naikinamas ar išskaidomas. Akcijos rengėjų teigimu, ši infrastruktūra turi būti išsaugota Edukologijos akademijos statusu, skiriant jai deramą finansavimą, nepriklausomai nuo institucinio LEU pokyčio, jį jungiant su kokiu kitu universitetu.

LEU akademinė bendruomenė reikalauja visiems švietimo sistemos darbuotojams sudaryti sąlygas kelti kvalifikaciją Lietuvoje ir užsienio šalyse, tinkamai apmokant komandiruotes. Sudaryti sąlygas jiems, kaip ir išėjusiems į pensiją darbuotojams, dėl profesijos ypatumų (psichologinis, fizinis ir emocinis stresas, didelis informacinis ir fizinis krūvis, aukštas triukšmo lygis ir kt.) kartą per metus neatlygintinai arba lengvatinėmis sąlygomis gauti sveikatinimo paslaugas reabilitacijos ir sanatorinio gydymo įstaigose.

Ketvirtas reikalavimas – užtikrinti, kad mokytojas, dėstytojas, švietimo darbuotojas, nepriklausomai nuo jo pedagoginio vardo ar kvalifikacinės kategorijos, gautų orią senatvės pensiją, kurią sudarytų mažiausiai trys minimalaus pragyvenimo dydžiai (MPD), susiejant ją su MPD kitimu.

Vilties eisenos dalyviai pasisako už būtinybę nedelsiant iš naujo apsvarstyti krizės metu sumažintų švietimo darbuotojų atlyginimų dydžius, didinant juos 30 procentų, o per artimiausius metus – iki 2020 m., padidinti atlyginimus 50 procentų. 

„Taip pat būtina nedelsiant peržiūrėti švietimo sistemos darbuotojų teikiamų paslaugų įkainius, sunorminant jų darbo krūvius švietimo įstaigose, nepaliekant įvairių landų galimoms manipuliacijoms ar švietimo vadovų įnoriams“, – atkreipia dėmesį alumnai, LEU dėstytojai ir kiti pritariantys vilties žygiui.

 
Peticijoje, kuri bus įteikta aukščiausiems šalies vadovams, išreiškiamas nerimas dėl chaotiškų ir vis iš naujo pradedamų Lietuvos švietimo bei aukštojo mokslo reformų, blaškymosi keičiant jaunosios kartos ugdymo turinį ir priemones, neatsakingai mažinant beveik visų specialybių pedagogų rengimą. „Šį nerimą išreiškia ir LEU alumnų bendruomenė, taip pat įvairios švietimo ir pedagogų institucijos“, – pabrėžiama peticijoje.

Pasak bendruomenė atstovų, pastaruoju metu LEU patyrė skaudžių smūgių, kai Lietuvos švietimo vadovai nutarė nebeskirti valstybinių vietų lietuvių kalbos, anglų kalbos, istorijos, biologijos, geografijos, muzikos ir kitų dalykų mokytojams rengti.

„Daromas didžiulis administracinis ir emocinis spaudimas dėl ateities, darbo sąlygų, turimos materialinės bazės Vilniuje išskaidymo ir net naikinimo. Universitetas, pasitelkus įvairius „išmaniuosius ekspertus“, yra kaltinamas tuo, kad abiturientai nesirenka pedagogo profesijos, nors valstybinių studijų vietų tam net neskirta, kad absolventai emigruoja, kad mažai parengiama mokslo daktarų, nors jų priimama tiek, kiek valstybė numatė doktorantūrai vietų“, – sako eisenos organizatoriai.

Informacijos šaltinis – ELTA

 
2017.12.19; 00:10

Lietuvos edukologijos universitete (LEU) Aida Staputytė studijuoja pradinio ugdymo pedagogiką. Tarp studentės giminaičių – dar penki pedagogai: mama, seneliai ir krikštatėviai. Mergina pasakoja, jog vaikystėje būdavo smagu girdėti apie mokyklą giminės susitikimuose, kartu su mama būti mokytojų kabinete ir klausytis mokytojų rūpesčių.

„Kartą mama man patikėjo ištaisyti jos mokinių darbus, tai padarė man didelį įspūdį, jaučiausi kaip devintame danguje“, – prisimena ji. Šiandien A. Staputytė svarsto, jog, matydama mokytojus savo artimoje aplinkoje, tikėtina, ir pati save tapatindavo su mokyklos bendruomene, troško būti viena iš jos narių. Mergina įsitikinusi, kad mokytojo indėlis į visuomenės gerovę yra toks pat didelis kaip ir gydytojo ar dvasininko, todėl labai svarbu susigrąžinti šios profesijos prestižą.

Lietuvos edukologijos universitete (LEU) pradinio ugdymo pedagogiką studijuojanti Aida Staputytė.
Lietuvos edukologijos universitete (LEU) pradinio ugdymo pedagogiką studijuojanti Aida Staputytė.

Kaip nusprendei studijuoti pradinio ugdymo pedagogiką?

Kai galvodavau apie ateitį, svajodavau, matydavau save būtent mokytojos kėdėje ar rašančią ant lentos. Dar ir dėl to, jog pradinio ugdymo mokytojai – neeiliniai, tai superherojai, išmanantys viską: meną, muziką, įvairias didaktikas ir kt.

Gal galėtum pasidalyti patirtimi ir plačiau papasakoti, kaip tau sekėsi rinktis studijas po mokyklos?

Iš tiesų sekėsi sunkiai, buvo daug dvejonių, nežinomybės, svarstymų, kaip geriausia pasielgti. Norisi geriausio, bet bijai suklysti. Vis dėlto pasirinkau šias studijas. Jos neatitinka šiuolaikinio dvyliktoko pasirinkimo kriterijų, kad, visų pirma, darbas turėtų būti gerai apmokamas, kad jį būtų galima greitai susirasti…

Į ką, tavo nuomone, yra svarbiausia atkreipti dėmesį renkantis specialybę?

Reikia vaizduotėje nusipiešti save po 10–15 metų ir įsivaizduoti savo būseną, jausmus. Jei atsiranda neigiamų asociacijų, reiktų vyti šalin mintis apie tą specialybę ir ieškoti kitos. Man tai padėjo, jaučiau, kas man tiktų, o kas ne, bet savianalizei skyriau išties daug laiko. To palinkėčiau ir dvyliktokams.

Šiemet universitete baigei I kursą. Ką tau suteikia šios studijos?

Patinka tai, kad mano studijos daug ką aprėpia, yra įvairios. Daug kompetentingų, išsilavinusių ir šviesių dėstytojų, kurie įkvepia. Man studijos padeda subręsti ir tobulėti, kurti savąjį požiūrį į pasaulį.

Ar sutinki, kad aukštoji mokykla turi išmokyti studentą mokytis visą gyvenimą? Ar tau studijos LEU buvo gera mokslo pradžia?

Taip, manau, jog gebėjimas mokytis visą gyvenimą yra svarbus. LEU mane to išmokė, noriai mokausi dalykų, kuriuos mažai išmanau. Šiuo metu savarankiškai mokausi italų kalbos.

Ko palinkėtum abiturientui, šiuo metu svarstančiam, kur ir ką studijuoti?

Gerai yra dvejoti, nežinoti, nes tada ieškai savęs, sieki idealo, augi kaip asmenybė. Tik tada, kai išsiaiškinsi visus savo privalumus ir trūkumus, pasirinksi teisingą gyvenimo kelią, pasieksi savo tikslus.

Kuo mokydamasi mokykloje domėjaisi?

Mokykloje domėjausi labai įvairiais dalykais: šokiu, literatūra, džiazu, gamta. Labiausiai – žmonių tarpasmeniniais santykiais. Patikdavo aiškintis ginčų priežastis, padėti rasti kompromisus.

Kuri pamoka buvo mieliausia? Kaip šiandien galvoji, kodėl?

Labiausiai mėgau anglų kalbą, nes jos mokė meistriška ir kūrybinga mokytoja. Ji nepykdavo, nerodydavo nusivylimo, džiaugdavosi kiekvieno iš mūsų pasiekimais, pastebėdavo klaidas ir noriai padėdavo mums jas išspręsti. Šiandien galvoju, jog tai, kad turėjau tokį mokytojos pavyzdį, man padarė įtakos renkantis savo specialybę. Iki šiol žaviuosi šia mokytoja ir negaliu nuslėpti šypsenos, kai su ja susitinku.

Turi puikų pavyzdį. Kaip manai, kas svarbiausia norint tapti geru mokytoju?

Geras mokytojas privalo būti nesavanaudiškas, atkaklus, veržlus, novatoriškas, ekspresyvus ir, aišku, gebantis aiškiai ir vaizdingai kalbėti.

Kuo, tavo nuomone, visuomenei svarbus šis darbas?

Mokytojo specialybė, mano nuomone, labai artima gydytojo ar dvasininko darbui. Dėl pastarųjų reikšmės visuomenei nesiginčijama, manau, neturėtų kilti klausimų ir dėl mokytojo profesijos.

Nuotraukoje: Lietuvos edukologijos universitete (LEU) pradinio ugdymo pedagogiką studijuojanti Aida Staputytė.

2016.07.13; 05:40

Lietuvos edukologijos universitetas (LEU) jau trečius metus iš eilės vyresniųjų klasių moksleivius pakvietė į „Jaunojo pedagogo akademiją“ (JPA).

Continue reading „LEU „Jaunojo pedagogo akademija“: moksleiviai susipažįsta su pedagogo profesija”

2016 m. vasario 4–6 d. Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ (Laisvės pr. 5, Vilnius) vyks XIV tarptautinė mokymosi, žinių ir karjeros planavimo paroda „Studijos 2016“. Joje tradiciškai dalyvaus ir Lietuvos edukologijos universitetas (LEU).

Universiteto stende LEU atstovai moksleiviams, jų tėveliams, mokytojams ir visiems, besidomintiems aukštuoju mokslu, pasakos apie plataus profilio didžiausio edukologus rengiančio universiteto Lietuvoje studijų programas, pasirinkimo ir karjeros galimybes, priėmimo tvarką, apgyvendinimo sąlygas, finansinę paramą ir kitus dalykus, kurie yra svarbūs stojant į LEU.

Continue reading „LEU atstovai parodoje „Studijos 2016“ dalysis patirtimi ir mokslo pasiekimais”

2015 m. spalio 15 d. Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) centrinių rūmų (Studentų g. 39) II aukšto fojė veiks LEU 80-ies metų jubiliejui skirta paroda „Universiteto mokslo ir meno veikla (2011–2015)“, kurioje bus demonstruojami Universiteto mokslo ir meno pasiekimai.

Parodą sudarys fundamentiniai mokslo tyrimai, taikomoji mokslo ir Universiteto meninė veikla.

Continue reading „LEU 80-ies metų jubiliejui skirta paroda „Universiteto mokslo ir meno veikla (2011–2015)“”

2015 m. rugsėjo 17–18 d. Lietuvos edukologijos universitete (LEU) vyko tarptautinė tęstinė mokslinė konferencija „Pasaulis vaikui: ugdymo realijos ir perspektyvos“.

Konferencija nuo 2004-ųjų kas dvejus metus suburia žmones, besidominčius ikimokykliniu ir pradiniu ugdymu. Tai puikus būdas dalytis patirtimi, diskutuoti, kelti idėjas ir svarstyti svarbius klausimus, užmegzti naujas pažintis ir bendrauti.

Continue reading „LEU auditorijose – mokslinė konferencija „Pasaulis vaikui: ugdymo realijos ir perspektyvos“”

Kukli ir dėmesio nemėgstanti Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijos pedagogė Anna Mažuolienė, 2015 metais apdovanota Metų mokytojo premija, neabejodama sutiko duoti interviu Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) laikraščiui „Šviesa“. „Už savo pasiekimus esu dėkinga ir Vilniaus pedagoginio universiteto (dabar – LEU) dėstytojams, kurie mane parengė šiam darbui“, – sako mokytoja.

„Kad jūs žinotumėte, kokie „grandai“ mane mokė: prof. habil. dr. Romualdas Vosylius, prof. dr. Pranas Survila, doc. dr. Jonas Banys, doc. dr. Jonas Teišerskis, prof. habil. dr. Gintautas Dzemyda, doc. dr. Edmundas Mazėtis, prof. dr. Joana Lipeikienė. Aš tiesiog negalėjau netapti mokytoja“, – pokalbį pradeda pedagogė. 

Continue reading „Anna Mažuolienė: „Studijos nesibaigs uždarius universiteto duris“”

Trečiakursė Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) studentė Greta Jucevič sako, kad studijuoti psichologiją apsisprendė jau 10-oje klasėje, bet, kai pasakydavo savo sprendimą, dažnai tekdavo išgirsti, jog psichologijos studijos yra „nieko rimto“.

Tačiau jau tada mergina sugalvojo atsakomąją teoriją, kurios laikosi iki šiol. „Mano nuomone, jeigu žmogus tikrai tiki tuo, ką daro, yra savo veiklos „fanatikas“, veikia vedinas vidinės motyvacijos, tai laikui bėgant jis taps nuostabiu specialistu“, – tikina LEU studentė. 

Continue reading „Psichologijos studentė: „Gyvename tik vieną kartą, todėl kiekvieno debiutas yra asmeninis“”

Evelina Buivydaitė Lietuvos edukologijos universitete (LEU) žinoma kaip aktyvi technologijų pedagogikos studentė. Ji ne tik siekia aukštų studijų rezultatų, tačiau yra aktyvi ir visuomeninėje veikloje.

Evelina kartu su savo Technologijų ir technologinio ugdymo katedros bendruomenedalyvavo akcijoje „Lietuvai ir man“, kurios metu kvietė studentus ir LEU apsilankančius mokinius prisijungti prie akcijos ir parodyti, kad mus vienija meilė Lietuvai. „Man ši akcija – bendruomeniškumo jausmu, iškilmingumu persmelkta veikla, prie kurios galiu prisidėti ne tik kaip dalyvė, bet ir kaip būsima technologijų mokytoja“, – sako studentė.

Continue reading „Studentė: „Mumyse užkoduota, ką mums sektųsi dirbti geriausiai, tik turime tai atpažinti“”

Gegužės mėnesį Lietuvos edukologijos universitete (LEU) buvo apdovanoti studentų išrinkti geriausi LEU dėstytojai. „Studentui dėstytojai yra svarbiausia universiteto dalis“, – prieš įteikdama apdovanojimus sakė LEU studentų atstovybės prezidentė Karolina Bakanauskaitė.

Pasak jos, tokie rinkimai padeda puoselėti geresnius ir draugiškesnius dėstytojų ir studentų tarpusavio santykius. Geriausiu Lituanistikos fakulteto (LF) dėstytoju studentai išrinko Lietuvių kalbotyros ir komunikacijos katedros prof. dr. Vidą Kavaliauską. 

Continue reading „Geriausias LEU LF dėstytojas: „Man darbas yra kaip savotiškas hobis, kuriam reikalingi aktoriniai sugebėjimai ir nuolatinė improvizacija“”

Trečiakursė biologijos studentė Ligita Šlapelytė Lietuvos edukologijos universitete (LEU) gerai žinoma ne tik dėl puikių studijų rezultatų, bet ir dėl surinktos unikalios vabalų kolekcijos. Paprašyta papasakoti apie šią kolekciją, Ligita kuklinasi, sakydama, kad nežinia, ar ji yra įspūdinga, nes joje vos 3,7 proc. Lietuvoje gyvenančių vabalų rūšių. Tačiau, lyginant su kitų mokslininkų darbais, tai jau puiki pradžia.

„Kad noriu rinkti vabalus, supratau jau pirmame kurse, kai dėstytojas Arūnas Diškus paskaitos metu pristatė šį būrį. Patiko būtent tai, kad vabalo raganosio lervą galima aptikti pūvančioje žolėje ar šiene. Pirmasis išbandytas ir didžiausią įspūdį palikęs metodas buvo vabalų lervų ieškojimas, vykęs 2012 metais sausio 26 dieną. Pasitelkusi sunkiąją techniką, t. y. traktorių Belarus 820 su frontaliniu krautuvu, pradėjau savo pirmąjį vabalų ieškojimo darbą“, – prisimena LEU biologijos studentė.

Continue reading „Studijos įkvėpė surinkti neįtikėtiną vabalų kolekciją”

Lietuvos edukologijos universitete (LEU) 2015 m. birželio 10 d. 10 val.vyks konsultacija dėl stojamojo egzamino į teatro ir kino pedagogiką. Atvykę abiturientai galės sužinoti viską apie studijas, stojamąjį egzaminą ir kaip tapti Lietuvos edukologijos universiteto studentu jau šį rugsėjį.

Teatro ir kino pedagogika – nauja, nė vienoje kitoje šalies aukštojoje mokykloje nevykdoma studijų programa. Teatro ir kino pedagogika jungia dvi sudėtingas ir įdomias sritis – teatro ir kino meną ir asmenybės ugdymą. Studentai mokosi vaidinti, šokti, režisuoti, kurti kino filmus ir lėlių spektaklius, tyrinėti, kaip kūryba gali padėti atskleisti naujas asmenybės (ir studijuojančių, ir vaikų, ir jaunimo) spalvas ir suteikti žinių, gebėjimų, kompetencijų. 

Continue reading „Konsultacija dėl stojamojo egzamino į teatro ir kino pedagogikos studijas”

Iš Klaipėdos kilusi trečiakursė Agnė Petkutė nusprendė studijuoti psichologiją tą akimirką, kai tik sužinojo apie šią specialybę.

„Įdomu atrodė viskas: įvairiapusis profesijos pritaikymas, darbas su žmonėmis, mokymasis pažinti kitus, suprasti sudėtingiausius mumyse vykstančius procesus, padėti. Dar mokydamasi mokykloje domėjausi psichologija – lankiau psichologijos pamokas, papildomai skaitydavau, lankydavausi seminaruose“, – pasakoja Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) studentė. Mergina tikisi, kad studijų metu sudominęs ir įtraukęs darbas su paaugliais ir vėliau užims bent dalį jos profesinės veiklos.

Continue reading „Psichologijos studentė: „Mokymosi procesas nesibaigia už universiteto ribų ar baigus studijas“”

Psichologų teigimu, šeima yra pagrindinė socialinė institucija, kurioje auga, bręsta ir ugdosi asmenybė. Kaip teigia daugelis antropologų, šeima yra pamatinis žmonių socialinę bendriją formuojantis elementas.

Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) Lietuvos lokaliosios istorijos I kurso magistrantai, vadovaujami prof. dr. Aivo Ragausko, atliko savo šeimų istorijos tyrimą. Sudarinėjant istoriją, buvo svarbus ne tik individualių asmenų (protėvių tiesioginė linija), bet ir šeimos geografinio, ekonominio, socialinio, religinio ir tautinio mobilumo aspektų atskleidimas. Pagal tai, kas buvo atlikta, galima matyti tam tikrus dėsningumus kiekvieno studento šeimoje atskirai ir bendrai, lyginant visų šeimų istorijas.

Continue reading „Kodėl svarbu žinoti savo šeimos istoriją?”

Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) ketvirtakursė Dovilė Sudeikytė, studijuojanti kūno kultūrą, yra Lietuvos čempionė, nusipelniusi baidarių irklavimo sporte, o taip pat labai gabi ir stropi studentė.

Pakalbinome Dovilę ir paprašėme, kad papasakotų apie save, sportą, pasiekimus ir ateities planus.

Dovile, papasakok apie save.

Gimiau Šilutėje, joje gyvenau iki septynerių metų. 1999 m. su mama išvažiavau gyventi į Vilnių. Čia pradėjau lankyti ir baigiau Vilniaus Naujininkų mokyklą.

Continue reading „DOVILĖ SUDEIKYTĖ: „VISĄ LAISVALAIKĮ PRALEIDAU VANDENYJE“”

Lietuvos edukologijos universitete (LEU) pedagogines specialybes studijuojantys studentai dažniausiai jau nuo pirmojo kurso turi pedagoginių praktikų ir gyvai susipažįsta su savo būsimu darbu, išbando save mokytojo kėdėje.

Donata Majauskaitė, LEU IV kurso lituanistikos studentė, pedagoginę praktiką atliko ne Lietuvoje, o Vokietijoje įsikūrusioje Vasario 16-osios gimnazijoje. Mergina tikina daug išmokusi iš savo praktikos vadovės ir mokinių, pamačiusi stiprią bendruomenę, kur visada bendraujama, šypsomasi, kartu dirbama ir švenčiama.

Continue reading „Dirbti mokytoju – pats geriausias būdas išlikti jaunatviškam”

Tarptautinei moters dienai paminėti Lietuvos edukologijos universitete (LEU) buvo surengta diskusija „Ar pedagogo profesija yra vyriška?“, kurioje apie pedagogiką ir mokyklą diskutavo jauni mokyklose dirbantys pedagogai vyrai.

Jie bandė rasti atsakymus į klausimus, kaip skatinti jaunuolius rinktis pedagogo kelią ir kaip pasiekti, kad mokyklose daugėtų dirbančių pedagogų vyrų.

Continue reading „Kodėl pedagogines studijas renkasi mažai vyrų?”

Geriausi moksleiviai dar turi galimybių pakliūti į „Jaunojo pedagogo akademiją“ ir visą savaitę ragauti studentiškos duonos

Vasario mėn. Lietuvos edukologijos universitete (LEU) startavo „Jaunojo pedagogo akademija“, kuri kasmet sukviečia gabiausius Lietuvos moksleivius „pasimatuoti“ pedagogo profesiją ir suteikia galimybę susipažinti su Universitetu ir pajausti studentiško gyvenimo skonį.

Continue reading „Geriausi moksleiviai dar turi galimybių pakliūti į „Jaunojo pedagogo akademiją“ ir visą savaitę ragauti studentiškos duonos”