Pro padidinamąjį stiklą. Slaptai.lt nuotr.

Naujienų agentūra ELTA nuo šių metų pradžios naudojasi bendrovės „Mediaskopas“ sukurtu įrankiu, kuris leidžia stebėti naujienų sklaidą žiniasklaidoje, vartotojų reakcijas į jas socialiniuose tinkluose.
 
Tokiu būdu organizacijos, apie kurias ELTA skelbia informaciją, gali gauti patikimus duomenis dėl informacinių kampanijų efektyvumo, didinamas visos žiniasklaidos rinkos skaidrumas.
 
ELTA direktorė Daiva Juozaitytė sako, kad pernai naujai agentūros vadovų komandai pradėjus darbą buvo identifikuotas poreikis įvertinti situaciją rinkoje ir stebėti, kaip sklinda agentūros platinamos naujienos, kiek žmonių jos iš tiesų pasiekia.
 
„Tačiau supratome, kad nėra jokios priemonės, leidžiančios tai padaryti. Įvardinome savo poreikį bendrovei „Mediaskopas“ ir jie mums sukūrė įrankį, leidžiantį tai daryti. Kartui tai leido stebėti savo veiklą ir augimą“, – kalbėjo ji.
 
ELTA vyr. redaktorius Vytautas Bruveris pasakojo, kad šis matavimas įvairiausiais pjūviais ir aspektais leidžia stebėti, kaip informacija sklinda viešojoje erdvėje: „Labai aiškiai matome grįžtamąjį ryšį, kaip rinka ir visa viešoji erdvė reaguoja į informaciją, kas ją naudoja ir netgi kodėl. Tai mums labai padeda tobulinant savo veiklą“.
Pro padidinamąjį stiklą. Slaptai.lt nuotr.
 
Žiniasklaidos stebėsenos ir tyrimų bendrovės „Mediaskopas“ verslo plėtros vadovas Aidas Petrošius pažymi, kad šis įrankis padeda kokybiškai analizuoti naujienų agentūros turinio bei įmonių ir valstybės institucijų platinamų pranešimų sklaidą visoje Lietuvos žiniasklaidoje.
 
„Autorių ir gretutinėmis teisėmis apsaugoto žurnalistinio turinio paplitimo analizė padidins Lietuvos žiniasklaidos rinkos skaidrumą ir panaikins prielaidas autorių teisių pažeidimams bei plagiatui. „Mediaskopo“ naudojamas dirbtiniu intelektu grindžiamas sprendimas realaus laiko režimu identifikuoja visus savo turiniu panašius žiniasklaidos pranešimus bei tos informacijos pirminį šaltinį“, – aiškino jis.
 
Naudojantis šiuo įrankiu, ELTA publikuojamų naujienų sklaida bus vertinama ne tik pagal jas publikuojančių žiniasklaidos priemonių paklausos duomenis, bet ir atsižvelgiant į socialinių tinklų vartotojų reakciją į jas.
 
Žiniasklaidos stebėsenos ir tyrimų bendrovė „Mediaskopas“ analizuoja visų Lietuvos žiniasklaidos priemonių turinį. „Mediaskopas“ teikia žiniasklaidos stebėsenos ir komunikacijos analizės paslaugas visoms svarbiausioms valstybės institucijoms bei įmonėms Lietuvoje ir užsienyje.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2023.04.07; 04:40