Paspirtukai. EPA – ELTA foto

Paryžius, balandžio 2 d. (AFP-ELTA). Paryžiaus gyventojai sekmadienį dalyvavo savotiškame referendume dėl nuomojamų elektrinių paspirtukų uždraudimo Prancūzijos sostinėje. Socialistė merė Anne Hidalgo tviteryje kalbėjo apie tokios gyventojų apklausos „premjerą“. Nors balsavimo rezultatai nėra teisiškai įpareigojantys, ji ketina į juos atsižvelgti.
 
Paryžiuje nuomai skirta apie 15 000 elektrinių paspirtukų. Jei gyventojai nubalsuos už jų uždraudimą, trys paspirtukus siūlančios bendrovės „Lime“, „Tier“ ir „Dott“ turės juos visiškai pašalinti iš miesto.
 
Tai pradžiugintų elektrinių paspirtukų pardavėjus, kurie, pavyzdžiui, transporto priemones, pardavinėja privatiems asmenims. Šių paspirtukų naudojimui referendumo baigtis įtakos neturės. Pernai Prancūzijoje parduota 700 000 paspirtukų.
 
Paspirtukai elektriniai. EPA – ELTA foto

Paryžius, 2018-aisiais pradėjęs nuomoti elektrinius paspirtukus, buvo vienas pirmųjų tarp Europos miestų šioje srityje. Tačiau dabar paspirtukai, pasak A. Hildago, yra tapę tikru „dirgikliu“. Jei privačių paspirtukų savininkai savo transporto priemonėmis rūpinasi, tai nuomojami paspirtukai, anot merės yra „paimami ir numetami“.
 
Draudimo šalininkai argumentuoja, kad paspirtukai masiškai stovi ar guli ant šaligatvių. Be to, paspirtukininkai esą nepaiso pėsčiųjų. Pernai Paryžiuje būta daugiau kaip 400 paspirtukininkų sukeltų incidentų, trys žmonės žuvo.
 
Vis dėlto balsavimas dėl paspirtukų draudimo sulaukė didelės kritikos. Tokio „referendumo“, kokį inicijavo A. Hildago, Prancūzijos įstatymai nenumato.
 
Rasa Strimaitytė (ELTA)
 
2023.04.03; 06:00

Paspirtukas. Nedėk skerso. Slaptai.lt nuotr.

Susirūpinęs dėl saugaus eismo, Seimas imasi paspirtukininkų, riedlentininkų ir kitų elektra varomų transporto priemonių vairuotojų reglamentavimo. Antradienį Seimo darbotvarkėje įrašytos dvi iniciatyvos, kuriomis siekiama spręsti šią problemą.
 
Seimo pirmininko pavaduotojas socialdemokratas Julius Sabatauskas 12 parlamentarų grupės vardu ketina pateikti  Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis siūlys įteisinti reikalavimus elektrinių paspirtukų vairuotojams.
 
Liberalų sąjūdžio frakcijos narys Andrius Bagdonas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo ir Administracinių nusižengimų kodekso pakeitimo projektais siekia įtvirtinti mikromobilumo priemonių sąvoką ir apibrėžti pagrindinius reikalavimus judėjimui šiomis transporto priemonėmis. 
 
Pagal J. Sabatausko projektą, „elektrinis paspirtukas – elektra varoma dviratė motorinė transporto priemonė, skirta važiuoti vienam asmeniui, kurios galia neviršija 0,5 kW ir projektinis greitis ne didesnis nei 20 km/h.“
 
A. Bagdonas įstatyme siūlo  nustatyti, kad „mikromobilumo priemonės – elektra varomos dviratės ar keturratės motorinės transporto priemonės (pavyzdžiui, elektra varomi riedžiai, riedlentės, paspirtukai) skirtos važiuoti vienam asmeniui, kurių galia neviršija 0,5 kW ir projektinis greitis yra ne didesnis nei 25 km/h“.
 
Važiuoti važiuojamąja kelio dalimi, dviračių ir elektrinių paspirtukų juostomis, takais J. Sabatauskas siūlo leisti ne jaunesniems kaip 16 metų asmenims, o išklausiusiems Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos nustatytą mokymo kursą ir turintiems mokyklos išduotą pažymėjimą – ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims.
 
Tą patį amžiaus cenzą ne tik paspirtukininkams, bet visiems mikromobilumo priemonių vairuotojams siūlo numatyti ir A. Bagdonas.
 
Įstatymų pataisų projektuose J. Sabatauskas  ir A. Bagdonas elektriniams paspirtukams ir kitoms panašioms elektra varomoms transporto priemonėms kelia reikalavimus dėl tvarkingų stabdžių, šalmų ir liemenių su šviesą atspindinčiais elementais.
 
Siūloma numatyti, kad elektrinių paspirtukų vairuotojams draudžiama važiuoti automagistralėmis ir greitkeliais; važiuoti šaligatviais ir pėsčiųjų takais; važiuoti per perėjas; vežti keleivius; kirsti kelią tam nepritaikytose vietose; važiuoti nelaikant bent viena ranka vairo; vežti, vilkti ar stumti krovinius, kurie trukdo vairuoti arba kelia pavojų kitiems eismo dalyviams; būti velkamiems kitų transporto priemonių; vilkti kitas transporto priemones; važiuoti įsikibus į kitas transporto priemones.
 
Panašius reikalavimus mikromobilumo priemonių vairuotojams siūloma numatyti ir kitame alternatyviame projekte.
 
Šiuo metu tokių transporto priemonių, kaip elektriniai paspirtukai, riedžiai ar riedlentės judėjimas teisės aktuose nėra aiškiai reglamentuotas.
 
Jadvyga Bieliavska (ELTA)
 
2022.05.10; 07:00