Teisinga – klaidinga

Karantino nulemti gyvenimo būdo ir įpročių pokyčiai, daliai realaus gyvenimo persikėlus į technologijų pasaulį, vis tik sukūrė teigiamų patirčių. Karantinas pakeitė vartotojų lūkesčius prekių ženklams, taip pat nulėmė didžiosios dalies piliečių planus vasarą leisti Lietuvoje.
 
Tokius pirmuosius visuomenės nuomonės tyrimo rezultatus išskiria žiniasklaidos planavimo agentūra „OPEN Agency“, vos prieš savaitę kartu su kūrybos agentūra „NEW“ inicijavę kampaniją „Remkis faktais“. Surinkti visuomenei rūpimus klausimus, paruošti klausimyną ir atlikti apklausą užtruko vos septynias dienas.
 
Net priverstiniai pokyčiai gali būti greiti ir teigiamai vertinami
 
„Šiuo metu visuomenė patiria savotišką šoko būseną, todėl tai, ką žinojome apie vartotojus, bent kurį laiką nebegalioja. Nuolatinis visuomenės nuomonės matavimas tampa svarbiausiu raktu į komunikacijos efektyvumą. Norime ne tik atkreipti dėmesį į patikimų duomenų bei faktų svarbą, bet ir realiu pavyzdžiu parodyti, kad visas hipotezes, abejones ar planuojamą reklamos kampaniją galima pasitikrinti nesudėtingai ir itin greitai. Greitis, faktai ir profesionali duomenų analizė yra bene svarbiausi kriterijai efektyviems sprendimams priimti“ ,– sako „OPEN Agency“ partneris, verslo vystymo vadovas Darius Budzinauskas.
 
Pasak jo, faktai neduoda atsakymų, bet juose slypi galimybės. Vienas iš drauge su rinkos duomenų bendrove „Norstat“ gegužės 11-13 d. atlikto reprezentatyvaus interneto vartotojų tyrimo rezultatų atskleidė, kad net 35 procentai apklaustųjų patenkinti nuotoliniu vaikų mokymu.
„Juk dar prieš pusmetį dauguma net neįsivaizdavo, kas yra nuotolinis mokymas, o šiandien netgi trečdalis visų Lietuvos tėvų tai vertina itin palankiai. Prekės ženklams tai rodo, kad vartotojas geba prisitaikyti ir netgi pamėgti visiškai naujas patirtis. Kartu – tai ir signalas švietimo sistemai, kad inovacijos šioje srityje yra labai teigiamai priimamos. Kita vertus, negalime ignoruoti ir fakto, kad likusiai visuomenės daliai reikia daugiau laiko pakeisti įpročius“, – komentuoja „OPEN Agency“ tyrimų ir analitikos skyriaus vadovė Rūta Baubinienė.
 
Pirkimo galia mažėja ar visgi žmonės tiesiog susitaupė?
 
Šis laikotarpis neretai lyginamas su 2008-ųjų ekonomine recesija. Prekių ženklai taip pat elgėsi gana simptomiškai: paskelbus karantino laikotarpį, per pirmąsias septynias savaites reklamos kampanijas sustabdė ar nutraukė daugiau kaip 30 proc. prekinių ženklų. Dalis sumažino komunikacijos apimtis. Tikėtina, dalis pradėjo taupymo programas, mažėjant vartotojų perkamajai galiai. Tačiau apklausos duomenys verčia abejoti, ar tikrai galime lyginti dvi gana skirtingas situacijas.
 
„Tyrimas parodė, kad beveik 40 proc. žmonių per šį laikotarpį dėl esančių fizinių apribojimų negalėjo įsigyti prekių ir paslaugų, tad susitaupė pinigų. Taigi, verslas, priėmęs sprendimą liautis komunikuoti, savotiškai ir toliau skatina vartotojus nekeisti atsiradusio įpročio nevartoti.
 
Svarbu ir tai, kad šis laikotarpis yra itin reikšmingas emocine prasme. Geri darbai, kaip ir neetiški sprendimai, įsimins ilgam. Rinkodaros bendruomenėje nuolat keliamas klausimas, apie ką prekės ženklai turėtų kalbėti šiuo sudėtingu laikotarpiu. Faktai rodo, kad didžioji dalis, net 80 proc. visuomenės labai teigiamai vertina tuos prekės ženklus, kurie rodo rūpestį ir savo indėlį mažinant neigiamas viruso pasekmes.
 
Akivaizdu, kad panašumas su ankstesnės krizės laikotarpiu yra nebent toks, kad laimės prekės ženklai, išlaikę ryšį su vartotojais ir atliepę jų emocinius lūkesčius“, – sako D. Budzinauskas.
 
Ar tikrai vasarą prekių ženklams reikia atostogų?
 
Reklamos industrijoje vasara paprastai yra mažesnio intensyvumo sezonas. Atostogų metu sumažėjus žiniasklaidos auditorijoms, vartotojams išvykus į kita šalis, reklamos kiekiai taip pat sumažėja. Pasak D. Budzinausko, prekės ženklai, vadovaudamiesi tik ankstesne patirtimi, dabartinėje situacijoje gali praleisti dideles galimybes.
 
„Šiais metais virusas daro milžinišką įtaką ir vasarai, tačiau šiuo atveju labiau – teigiamą. 2018 m. užsienyje atostogavo bemaž kas antras lietuvis. Mūsų tyrimas parodė, kad net 3 iš 4 apklaustųjų planuoja atostogas Lietuvoje. Tai reiškia, kad šią vasarą turėsime itin geras galimybes pasiekti didžiąją dalį vartotojų“, – papildo R. Baubinienė.
 
Didesnis vietos poilsiautojų skaičius šalyje – tai ir didesnis srautas degalinėse, didesnis sezoninių prekių, lauko pramogų, sporto ir laisvalaikio, sodo, kosmetikos, farmacijos, mobiliųjų duomenų ir daugybės kitų prekių ir paslaugų poreikis.
 
„Žvelgiant iš komunikacijos pusės, pasikeitę vasaros planai – tai daugiau laiko nei įprasta vasaros laikotarpiu, prie televizijos, telefonų, planšečių ir kitų skaitmeninių ekranų. Keliavimas šalies viduje reiškia svarbesnį ir efektyvesnį lauko reklamos poveikį. Neatsiejamas atostogų atributas, kuris bus dar lengviau pasiekiamas likus savo šalyje – žurnalai ir kiti skaitiniai. Radijas dar dažniau ir garsiau šią vasarą skambės Lietuvoje poilsiaujantiems prekinių ženklų vartotojams“, ­– apibendrina D. Budzinauskas.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2020.05.18; 14:30

Toliau modernizuojant ir atnaujinant Lietuvos kariuomenės pajėgumus, Gynybos resursų agentūra prie Krašto apsaugos ministerijos pirmadienį pasirašė sutartį su Vokietijos gamintojo „Daimler AG“  įgaliotu atstovu Lietuvoje UAB „Silberauto“ dėl AROCS specialiosios paskirties sunkvežimių platformoms ir konteineriams vežti įsigijimo. Atvirame konkurse dalyvavo keturi automobilių gamintojai.
 
Per ketverius metus planuojama nupirkti 25 tokius sunkvežimius. Bendra sutarties vertė – apie 10 mln. eurų su PVM. Į kainą įeina ne tik specialiai karinėms reikmėms pritaikyti sunkvežimiai su hidrauline krovos sistema, krovinių pakrovimo-transportavimo platforma, konteinerių krovos sistema, tačiau ir logistinis paketas su specialiųjų įrankių komplektais, kompiuterinės diagnostikos su programine įranga komplektais ir kt. 
 
Sunkvežimiai, pritaikyti uždėti papildomą šarvuotą apsaugą nuo minų ir balistinių grėsmių, transportuos savaeigės PzH 2000 haubicos amuniciją, konteinerius, transporto priemones, įrangą ir kt. karines atsargas.
 
Taktinės paskirties iki 16 tonų krovinio galintys gabenti sunkvežimiai bus skirti Lietuvos kariuomenės Sausumos pajėgoms bei kitiems padaliniams. Pirmieji sunkvežimiai turėtų būti pristatyti per 12 mėnesių. 
 
Be to, siekiant papildyti ir atnaujinti Lietuvos kariuomenės autoparką, Lietuvos kariuomenei perkami ir Vokietijos gamintojo „Daimler AG“ vilkikai ZETROS 3643 su priekabomis – pirmieji keturi jau perduoti kariuomenei praėjusių metų pabaigoje, dar keturis planuojama perduoti šiais metais. 
 
Taip pat Lietuvos kariuomenė yra aprūpinama taktinės paskirties penkių tonų sunkvežimiais „Daimler AG“ UNIMOG U5000,  didžioji dalis iš perkamų 340 vnt. sunkvežimių jau perduoti Lietuvos kariuomenei.  Taip pat dvišaliu pagrindu iš Nyderlandų kariuomenės jau pagal pasirašytas ir dar planuojamą naują sutartį bus įsigyta įvairios paskirties visureigių „Mercedes-Benz“, vilkikų ir sunkvežimių DAF, tralų, priekabų ir kitų transporto priemonių. 
 
2014 m. įvykus esminiam lūžiui KAS finansavimo srityje, augimas leido pradėti esminius kariuomenės stiprinimo žingsnius, pereinant prie naujos gynybos koncepcijos, kuri leistų turėti kariuomenę, pajėgią kuo greičiau reaguoti krizės ar karo atveju. Esant reikšmingam ir nuosekliam gynybos finansavimui, Lietuvos kariuomenėje šiuo metu intensyviai modernizuojama, atnaujinama infrastruktūra ir ginkluotė, siekiant stiprinti kariuomenės kovinę galią. 
 
Toliau vykdomi svarbiausi modernizacijos projektai:  pėstininkų kovos mašinų „Vilkas“/(„Boxer“), savaeigių haubicų PzH 2000 įdiegimas, oro gynybos stiprinimas (vidutinio nuotolio oro gynybos erdvės gynybos sistemų NASAMS), sraigtasparnių Black Hawk įsigijimas, reikšmingas logistinio, individualaus karių aprūpinimo pagerinimą ir esamų pajėgumų atstatymas (sunkvežimių UMIMOG, šarvuotųjų visureigių JLTV, kt. įsigijimai).
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2020.01.21; 06:30

Šiuolaikinis skaitmeninis pasaulis neabejotinai kelia iššūkių fizinėms parduotuvėms. Prognozuojama, kad artimiausiu metu internetinių pirkėjų skaičius visame pasaulyje padidės nuo 1,6 iki daugiau nei 2,1 milijardo.
 
Taigi fizinės parduotuvės neišvengiamai turi ieškoti būdų, kaip privilioti klientą – suteikti jam geriausią patirtį. Vis daugiau verslo įmonių aukštą klientų pasitenkinimo lygį kelia kaip vieną pagrindinių veiklos prioritetų.
 
Deramas dėmesys klientų patirčiai
 
Įvairių tyrimų duomenimis, pirkti internetu populiariausia drabužius, avalynę, renginių ar lėktuvų bilietus, tačiau šios tendencijos neaplenkia ir namų apyvokos prekėmis prekiaujančio verslo. JYSK yra vienas tų prekės ženklų, kuris, reaguodamas į tendencijas, subūrė komandą sukurti parduotuvės koncepciją, maksimaliai pagerinančią klientų apsipirkimo patirtį. Tuo tikslu jie dirbo kartu su profesionalais ir klientais.
 
Naujoji JYSK parduotuvės koncepcija pirmą kartą pristatyta Danijoje 2017 m. Rezultatai viršijo lūkesčius, klientų atsiliepimai buvo patys geriausi. Šiandien pirmoji naujos koncepcijos parduotuvė Baltijos šalyse atidaryta prekybos ir pramogų centre OZAS Vilniuje. Investicijos į šią parduotuvę siekė apie 400 tūkstančių eurų.
 
„Džiaugiamės galėdami atidaryti naujos koncepcijos parduotuvę savo klientams Lietuvoje. Čia, darniai pristatydami savo siūlomas prekes, suteiksime pirkėjams visiškai kitokią apsipirkimo patirtį“, – sako Edita Skrastina, „JYSK Baltic“ finansų direktorė.
 
JYSK parduotuvės koncepcija buvo permąstyta ir atnaujinta pagal specialiai sukurto projekto „Ateities parduotuvės koncepcija“ gaires. Viskas – nuo apšvietimo, spalvų ant sienų, iškabų ir kitos įrangos – yra pritaikyta klientams, kurie vertina paprastą ir patogų apsipirkimą. Vienas akivaizdžiausių naujos koncepcijos pakeitimų yra šviesios medinės grindys, pakeičiančios buvusį tamsiai mėlyną kilimą.
 
Daugiau įkvėpimo klientams
 
Pagrindinė naujos koncepcijos idėja yra suteikti klientams daugiau įkvėpimo bei pasiūlyti įvairių dekoracijų variantų. Čia leidžiama pirkėjams pasijusti tarsi namuose. Pavyzdžiui, daugiau erdvės baldų skyriuje kuria jaukią atmosferą, o ne buvimo tarsi sandėlyje jausmą. Čiužinių studija leidžia pasijausti lyg būtum miegamajame. Tuo tarpu specialus taškinis apšvietimas įvairias dekoracijas paverčia dar subtilesnėmis.
 
JYSK prekės ženklas siūlo skandinaviškas prekes namams. Šiandien JYSK grupė turi daugiau nei 2 800 parduotuvių 52 pasaulio šalyse. Baltijos šalyse ir Baltarusijoje JYSK veikia pagal franšizės sutartį ir turi 35 parduotuves: po 10 Lietuvoje, Latvijoje bei Estijoje ir 5 Baltarusijoje. „JYSK Baltic & Belarus“ dirba 850 darbuotojų. Bendrovės apyvarta 2018 finansiniais metais buvo 97 milijonai eurų.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2019.10.18; 11:00