Policijos sraigtasparnis. Katedros aikštė Vilniuje. Slaptai.lt nuotr.

Lietuvos policija tvirtina, kad kartu su kitomis Lietuvos ir užsienio institucijomis sėkmingai užtikrino viešąją tvarką liepos 11–12 dienomis vykusio NATO viršūnių susitikimo metu. Tuo metu Vilniaus miesto savivaldybės ryšių su žiniasklaida specialistas Gabrielius Grubinskas teigia, kad renginio metu netinkamose vietose buvo pastatyti ir iš jų perkelti per 80 automobilių.
 
Savo ruožtu policijos generalinis komisaras Renatas Požėla sakė, kad renginio tvarkingumą ir saugumą gerai įvertino ir iš užsienio atvykę už saugumą atsakingi asmenys.
 
„Ilgas ir kruopštus pasirengimas, nuolatinis bendradarbiavimas su institucijomis ir partneriais, profesionalus ir pasiaukojantis pareigūnų darbas lėmė tai, kad NATO viršūnių susitikimo metu pavyko išvengti rimtų incidentų. Nuoširdžiai dėkoju visiems pareigūnams, atlikusiems didelį darbą ir dar kartą įrodžiusiems, kad yra tikri profesionalai ir puikiai geba atlikti jiems pavestas funkcijas, užtikrinti viešąją tvarką ir gyventojų saugumą. Renginio saugumą puikiai įvertino ir už saugumą atsakingi užsienio kolegos“, – sakė R. Požėla.
 
Didžiausias iššūkis policijos pareigūnams buvo delegacijų ir jų kortedžų lydėjimas, visgi, kaip teigia Policijos departamento komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis, delegatų kelionės vyko, kaip buvo suplanuota ir skaudžių eismo įvykių mieste buvo išvengta.
 
„Kažkokių vėlavimų nebuvo, eismo įvykių susijusių su kortedžais nebuvo, kažkokių rimtų viešosios tvarkos pažeidimų irgi nefiksavome. Tai mes vertiname, kad šis renginys praėjo labai puikiai“, – Eltai teigė R. Matonis.
 
G. Grubinskas: dėl eismo ribojimų nesilaikymo buvo nutempti 89 automobiliai
 
Nors su viešosios tvarkos pažeidimais nesusidurta, Vilniaus miesto savivaldybės ryšių su žiniasklaida specialistas G. Grubinskas teigė, kad renginio metu įsigaliojus naujiems eismo ir automobilių stovėjimo apribojimams iš gatvių buvo patraukti 89 netinkamose vietose pastatyti automobiliai.
 
Draudžiama. Slaptai.lt nuotr.

„Įsigaliojant eismo ribojimams į „Susisiekimo paslaugų“ valdomas aikšteles buvo perkelta 20 automobilių, kurie ribojimų zonoje stovėjo iki pastatant draudžiančius ženklus ir kurių savininkai nepatraukė patys. Šiuos automobilius vairuotojai iš jiems nurodytų aikštelių galėjo pasiimti be jokių papildomų mokesčių. Nuo ribojimų pradžios priverstinai nuvežti 69 automobiliai, kurie pažeidė galiojančius kelio ženklus. Šie automobiliai nutempti į saugomą aikštelę, iš kurios automobilius buvo galima atsiimti tik sumokėjus nutempimo kaštus (135 eurus) ir administracinę baudą už kelių eismo taisyklių pažeidimą“, – Eltai komentavo G. Grubinskas.
 
„Daugiausia automobilių išvežta iš Upės, Barboros Radvilaitės, J. Jasinskio ir T. Ševčenkos gatvės. Daugumą automobilių vairuotojai atsiėmė tą pačią dieną, kai jie buvo priverstinai nuvežti“, – pridūrė jis.
 
Taip pat, pasak miesto savivaldybės atstovo, miestą prižiūrinčios įmonės buvo pasiruošusios eismo ir kitiems apribojimams ir veiklą vykdė sklandžiai.
 
„Visi eismo ribojimai buvo įvesti laiku ir sklandžiai, kaip buvo suplanuota pagal suderintas schemas ir keliamus saugumo reikalavimus. Miestą prižiūrinčios įmonės buvo pasiruošusios ribojimams: aplinkos tvarkymas ir šiukšlių išvežimas vyko pagal suderintus grafikus, tam buvo gauti leidimai, taip pat pasiruošta nenumatytiems atvejams, parengti reagavimo planai. Dėl to miesto tarnybos nepatogumų nepatyrė“, – sakė jis.
 
A. Bilotaitė: pareigūnai ir darbuotojai parodė ypatingą profesionalumą
 
Anot vidaus reikalų ministrės Agnė Bilotaitės, tiek pareigūnai, tiek darbuotojai rodė ypatingą profesionalumą ir kompetenciją, taip užtikrindami istorinio įvykio saugumą. Taip pat, jos manymu, labai svarbus buvo ir gyventojų, supratusių renginio mąstą ir išgirdusių institucijų prašymus, atsakingumas, geranoriškumas.
 
„Dėkoju visiems viešąjį saugumą ir visuomenės rimtį aukščiausio lygio NATO viršūnių susitikimo metu užtikrinusiems pareigūnams, demonstravusiems ypatingą profesionalumą ir aukštą kultūros standartą. Esu dėkinga tiems, kurie kantriai dirbo gatvėse, aikštėse, ant stogų, pasienyje ir vykdant kontrolę prie vidaus sienų, operacijų centruose. Taip pat tiems, kurie saugojo strateginius objektus, užtikrino renginių apsaugą ir darė daug nematomo daro. Gerai sutelktų pastangų dėka rimtų incidentų išvengėme. Istorinis renginys praėjo saugiai“, – sakė A. Bilotaitė.
Sraigtasparnis virš Pilaitės. Gintaro Visocko nuotr.
 
Pasak renginyje dirbusių policijos pareigūnų, juos maloniai stebino ir gyventojų susitelkimas, atsakingumas, geranoriškumas, kas ženkliai prisidėjo prie sėkmingo institucijų darbo. 
 
Sraigtasparniai virš Pilaitės. Gintaro Visocko nuotr.

„Dėkoju gyventojams, supratusiems renginio mąstą ir išgirdusiems institucijų prašymus“, – sakė R. Požėla.
 
Viešąją tvarką neeilinio renginio metu užtikrino Lietuvos policijos, Valstybės sienos apsaugos (VSAT), Viešojo saugumo (VST), Finansinių nusikaltimų tyrimų (FNTT) tarnybos.
 
Viešąją tvarką kiekvieną parą užtikrino nuo 1000 iki 1500 policijos pareigūnų, jiems talkino Šaulių sąjunga, policijos rėmėjai, taip pat Lenkijos, Latvijos, Estijos, Moldovos ir Europos sienų apsaugos agentūros „Frontex“ pareigūnų pajėgos. 
 
Šiomis dienomis svarbias užduotis vykdė ir Valstybės sienos apsaugos tarnybos pareigūnai – atliko patikras ir kontrolę prie laikinai atkurtų valstybės vidaus sienų. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento specialistai dirbo operacijų centre.
 
Žygimantas Šilobritas (ELTA)
 
2023.07.14; 00:05

Troleibusas. Slaptai.lt nuotr.

Reaguojant į Vilniaus gyventojų išreikštą poziciją apie būsimus pokyčius, savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ praneša, kad naujoje sistemoje bilieto žymėjimo funkcija kas kartą įlipus į transporto priemonę nebus diegiama. Po sistemos atnaujinimo liks galioti ta pati, senoji bilietų aktyvavimo tvarka.
 
„Vertiname, kad vilniečiai aktyviai įsitraukia į miesto aktualijas. Išgirdome nuogąstavimus dėl galimų nepatogumų, susijusių su duomenų rinkimu. Ieškosime patogesnių sprendimų, kurie padės planuoti maršrutus ir optimizuoti srautus. Tikime, kad nauja ir moderni e. bilieto sistema, veikianti be anksčiau planuoto ilgalaikio bilieto žymėjimo funkcijos kiekvienos kelionės metu, gerins klientų patirtį“, – pranešime žiniasklaidai cituojamas „Susisiekimo paslaugų“ (JUDU) direktorius Gintaras Macijauskas.
 
Nurodoma, kad Vilniaus viešojo transporto e. bilieto sistema technologiškai pasenusi: įranga susidėvėjusi ir net nebegaminama, o pati sistema – dažnai susidurianti su gedimais bei techniniais sutrikimais, kurie apsunkina bilietų įsigijimo procesą bei viešojo transporto organizavimą.
Autobusas Pilaitės rajone Vilniuje. Slaptai.lt nuotr.
 
Moderni ir saugi nauja e. bilieto sistema atneš ryškų kokybinį pokytį – nuo itin greitų ir tikslių komposterių iki įrangos, kuri viešojo transporto dispečeriams leis stebėti viešojo transporto judėjimą realiuoju laiku, greičiau reaguoti į nestandartines situacijas kelyje, operatyviai informuoti keleivius bei pagreitinti bilietų kontrolės procesą.
 
Veiks ir atsinaujinusi savitarnos sistema bei „m.Ticket“ programėlė. Šiose platformose keleivį bus galima identifikuoti pagal paskyrą, o ne laikmeną ar telefono numerį, todėl praradus laikmeną (Vilniečio ar JUDU kortelę, telefoną), bilietų keleivis nepraras ir jam nebus būtina saugoti atsiskaitymo dokumentų, įrodančių, kad bilietai priklauso jam.
 
Šiuo metu informaciją apie vilniečių keliones viešuoju transportu leidžia surinkti automatinė keleivių skaičiavimo įranga (AKSĮ), kurios pagalba gautus duomenis ir išvadas planuojama susieti su bendrovės „Vilniaus planas“ turimais duomenimis. Jais remiantis ateityje bus galima koreguoti viešojo transporto maršrutus bei valdyti keleivių srautus.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2023.03.29; 09:00

Vilnius imasi papildomų priemonių mažinti žmonių mobilumą mieste – viešasis transportas kursuos taip, kad būtų užtikrintas tik būtinas judėjimas. Dalis maršrutų, kaip informuoja įmonė „Susisiekimo paslaugos“, stabdomi, autobusai ir troleibusai važiuos rečiau, išlaikant tokį dažnumą, kad jie nekursuotų pustuščiai ar tušti.
 
Taip miestas vilniečiams siunčia aiškią žinią – šventes sutikite savo namuose, iš jų judėkite, kai privaloma, atsisakykite visų nebūtinų kelionių.
 
„Tokiomis aplinkybėmis keliones riboti svarbu ne tik tarp miestų, bet ir jų viduje. Keleivių srautams sumažėjus apie 70 proc., nuo šios savaitės ryškiai perplanuojame visą viešojo transporto judėjimą – patogumo prioritetą dar labiau keičia saugumo skatinimas. Tai reiškia, kad vilniečiai ir toliau galės nuvykti ten, kur neatidėliotina, pavyzdžiui, į gydymo įstaigas ar darbą. Tačiau bet koks išėjimas iš namų be skubaus reikalo kelia riziką, todėl darkart raginame likti saugioje aplinkoje. Viešasis transportas tam tikra prasme solidarizuojasi ir dėl to kursuos rečiau. Žinoma, tuose maršrutuose, kurie paliekami, stengsimės išlaikyti saugumą, ypač piko metu, kad keleiviai galėtų laikytis atstumo. Iš esmės visą judėjimą būtina planuotis dar atsakingiau, iš anksto susižiūrėti tvarkaraščius“, – sako „Susisiekimo paslaugų“ direktorė Modesta Gusarovienė.
 
Stotelėse, autobusuose ir troleibusuose privaloma dėvėti apsaugines veido kaukes, kad jos dengtų nosį ir burną, laikytis saugaus atstumo, primenama įmonės pranešime. Pastebėję kaukių nedėvinčius keleivius vairuotojai jų neįleidžia arba išlaipina. Be to, apie kaukių nesutinkančius dėvėti keleivius, viešojo transporto kontrolieriai, vairuotojai, taip pat ir kiti keleiviai visada gali pranešti policijai.
 
Kiekvienoje transporto priemonėje būtina dezinfekuoti rankas įlipant ir išlipant. Jei sėdimos vietos užimtos, lipti draudžiama – teks palaukti kito autobuso ar troleibuso, o pačias keliones planuoti iš anksto.
 
Nuo gruodžio 22 d. laikinai nekursuos 88 maršruto autobusai ir 3, 14, 15, 20 maršrutų troleibusai. Nuo praėjusios savaitės sustabdyti 65, 89 maršrutų autobusai, 21 maršruto troleibusai.
 
Nuo gruodžio 22 d. darbo dienomis keisis visų greitųjų maršrutų autobusų 1G, 2G, 3G, 4G, 5G, 6G tvarkaraščiai, taip pat 5, 7, 10, 18, 19, 22, 29, 30, 32, 33, 34, 36, 40, 43, 46, 50, 52, 53, 54, 56, 58, 59, 66, 68, 69, 73, 74, 75, 76, 78, 114, 115, 116 autobusų maršrutų ir 1, 6, 7, 12, 16, 17, 19 troleibusų maršrutų tvarkaraščiai.
 
Gruodžio 24, 25, 26 ir 27 d. viešasis transportas kursuos pagal įprastus sekmadienio ir šventinės dienos tvarkaraščius, sakoma „Susisiekimo paslaugų“ pranešime.
 
Nuo gruodžio 24 d. poilsio dienomis keisis vieno autobusų maršruto tvarkaraštis.
 
Ribojant įvažiavimą ir išvažiavimą iš Vilniaus miesto, galimi pro kontrolės punktus važiuojančio viešojo transporto vėlavimai – 3, 9, 12, 14, 16, 18, 19, 28, 32, 51, 52, 57, 58, 61, 63, 66, 67, 68, 78, 82, 87 autobusų maršrutų.
 
Naujausi viešojo transporto tvarkaraščiai visada skelbiami www.stops.lt. Taip pat pasikeitimus galima rasti programėlėse m.Ticket, Trafi.
 
Pačiose stotelėse esančių tvarkaraščių laikinai stebėti nereikėtų – karantino metu pagal realius keleivių srautus jie keičiami dažniau nei įprastai, todėl kaskart atnaujinti tvarkaraščius stotelėse nėra efektyvu, pažymi „Susisiekimo paslaugos“.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2020.12.21; 16:31

Dezinfekuojamas viešasis transportas. Dainiaus Labučio (ELTA) nuotr.

Vyriausybei nuo šeštadienio įvedus prievolę viešajame transporte dėvėti apsaugines veido kaukes, Vilniaus miesto savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ sako, kad 90 proc. keleivių šio reikalavimo laikosi.
 
„Šiandienos ir praėjusių dviejų dienų duomenimis, apie 90 proc. žmonių važiuoja su kaukėmis ir tie 10 proc. likusiųjų būna, kad pasako, kad jie galbūt pamiršo tas kaukes. (Tada – ELTA) primenama, kad tai nebūtinai turi būti kaukė, galima prisidengti veidą, jei tuo metu pamiršo kaukę, kita apsaugine priemone“, – Eltai sakė „Susisiekimo paslaugos“ komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė.
 
Ji sakė, kad vasaros metu nefiksuojama daug situacijų, kai keleivių srautas autobuse ar troleibuse būtų itin didelis.
 
„Šiuo metu, vasaros sezonu, nepastebime situacijų, kai būtų žmonių srautas toks didelis, kad žmonės važiuotų susigrūdę arba pačioje stotelėje būtų susigrūdimas. Žinoma, piko metu tam tikrose pavienėse aktyviausiose stotelėse, kuriose yra daugiausiai keleivių, galbūt ir yra fiksuojama, tačiau vasaros sezonu nematome problemos, kad žmonės važiuotų sausakimšuose autobusuose ar troleibusuose“, – nurodė įmonės atstovė.
 
M. Bielinytė taip pat teigė, kad pastebima, jog žmonės yra pakankamai sąmoningi ir viešajame transporte laikosi saugaus atstumo.
 
Nuo rugpjūčio 1 dienos, šeštadienio, siekiant suvaldyti koronaviruso plitimą, visi viešojo transporto darbuotojai ir keleiviai, išskyrus vaikus iki 6 metų amžiaus, privalo dėvėti nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones – veido kaukes, respiratorius ar kitas priemones. Viešojo transporto priemonių vairuotojai gali atsisakyti vežti keleivius, kurie nedėvi kaukių.
 
Viešojo transporto priemonėse rekomenduojama vežti tiek keleivių, kiek yra sėdimų vietų. Jei vežami stovintys keleiviai, turi būti užtikrinamas ne mažesnis nei 1 metro atstumas tarp keleivių, išskyrus sutuoktinius, artimuosius giminaičius, įtėvius, įvaikius, globėjus ir rūpintojus. Rekomenduojama nenaudoti sėdėjimo vietų, kai sėdima veidu į veidą, išskyrus kai artimi giminaičiai.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2020.08.04; 08:00

Švenčių šurmuliui vis labiau įsibėgėjant sostinės viešojo transporto keleivius savaitgalį pasitiko maloni staigmena. Naujuose autobusuose ir troleibusuose jau trečiąkart įsikūrė „Ratuota muzikos diena“ – šįkart vyko mišraus choro ARTyn pasirodymai. Taip SĮ „Susisiekimo paslaugos“ artėjančių švenčių proga pasveikino savo keleivius ir padovanojo jiems netikėtų įspūdžių.
 
„Švenčių laikotarpis kupinas džiugesio, šypsenų, malonių susitikimų ir kelionių. Tačiau netrūksta ir skubėjimo, todėl sostinės viešojo transporto keleivius nusprendėme pakviesti bent akimirkai sustoti ir pasimėgauti gyva muzika, nuotaikingu choro pasirodymu. Muzika autobusuose ir troleibusuose skamba jau ne pirmąkart – „Ratuotą muzikos dieną“ suorganizavome pernai prieš Kalėdas, sulaukėme daug keleivių padėkų už originalią ir smagią idėją. Tad kartojame ir vėl planuojame kartoti, nes būtent netikėta patirtis ir įspūdis yra geriausia dovana“, – pasakoja SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.
 
Šeštadienį nuo vidurdienio šventiškai pasipuošę mišraus choro ARTyn atlikėjai keliavo po Vilnių ir džiugino keleivius dainomis, sveikino juos ir ragino sveikinti vieni kitus, per daug neskubėti ir dalintis geromis emocijomis. Gyva muzika skambėjo 1G, 2G, 3G, 4G, 6G, 53, 74 maršrutų autobusuose ir 2 maršruto troleibusuose. Maršrutai, kaip teigiama įmonės „Susisiekimo paslaugos“ pranešime, parinkti taip, kad apimtų kuo didesnę miesto dalį, o gyvą muziką išgirstų kuo daugiau keleivių.
 
Vilniečiai ir miesto svečiai, netikėtai pakliuvę į koncertus viešajame transporte, buvo maloniai nustebę – ne tik klausėsi dainų, tačiau ir patys dainavo, šypsojosi, plojo ar tiesiog mėgavosi smagia akimirka.
 
„Susisiekimo paslaugos“ primena, kad Vilniuje jau važiuoja per 300 naujų autobusų ir troleibusų. Planuojama, kad per 2020 m. sostinės autobusų parkas pasipildys dar 120 naujų autobusų, taip pat ir naujais 8 troleibusais. Įgyvendinus šį ambicingą sostinės viešojo transporto atnaujinimo etapą, parke neliks senesnių nei 7 metų autobusų, o Vilnius taps kone jauniausią autobusų parką turinčia ES sostine.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2019.12.15; 00:45

Sekmadienį miesto žygiu „Atleisk, automobili“ Vilniuje prasidėjo Europos judumo savaitė. Ji minima visoje Europoje, o savaitę inicijuoja Europos Komisija, paskelbdama vis kitą temą. Šiemet judumo savaitės tema „Žingsniuokime kartu“.
 
Sostinės gatvėse pirmą kartą pasklido pėsčiųjų, dviračių, paspirtukų, riedlenčių, vaikų vežimėlių ir viešojo transporto žygis. Automobilio atsisakę vilniečiai ir miesto svečiai susibūrė aikštėje prie Seimo, o nuo ten pajudėjo Lukiškių aikštės link.
 
„Nuo pavasario kiekvieną mėnesį vilniečius skatinome išbandyti vis kitą judėjimo priemonę, o Europos judumo savaitės proga nusprendėme suorganizuoti žygį, kuriame draugiškai susiburtų tiek visi darniai judantys, tiek jų transporto priemonės. Susirinko didelė minia miestiečių, pasirinkusių mieste judėti be automobilio. Judėjimo alternatyvų sostinėje tikrai daug, ir vilniečiai jas vis noriau atranda. Dar smagiau, kad šias alternatyvas jie jau renkasi ne tik kaip laisvalaikio praleidimo būdą, tačiau ir kaip kasdienę transporto priemonę – į susitikimą darbo metu ar sporto klubą važiuoja ne automobiliu, o paspirtuku, dviračiu, vakare iki miesto centro nebe važiuoja, o eina pėsčiomis,“ – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.
 
Įvairiai mieste keliaujantys bendraminčiai į SĮ „Susisiekimo paslaugos“ organizuotą masinį žygį rinkosi skirtingais maršrutais. Dviratį arba paspirtuką minantys įveikė 6 kilometrus nuo Žirmūnų paplūdimio iki Seimo dviračių taku palei Nerį. Savomis kojomis ar riedučiais judėjo 3 kilometrus nuo Vingio parko estrados. Viešojo transporto mėgėjai rytą pradėjo „Spaudos rūmų“ stotelėje laukdami specialaus autobuso, vežančio į žygį.
 
Europos judumo savaitės kulminacija yra Tarptautinė diena be automobilio, minima rugsėjo 22 d. Šią dieną Vilniuje sostinės gyventojai ir miesto svečiai galės nemokamai keliauti visais sostinės autobusais ir troleibusais – kaip bilietą tądien tereikės parodyti galiojantį vairuotojo pažymėjimą.
 
Šiemet šios dienos išvakarės viešojo transporto keleiviams taps išskirtinės ir dėl dar vienos priežasties – rugsėjo 20 d. vilniečiams pristatomi pirmieji sostinės elektriniai autobusai.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2019.09.15; 04:00
zuoko armota

Jei parakas sudrėkęs, iš patrankos vietoj šūvio galima sulaukti pavėjavimo, o jei parakas iki prašvinkimo sudrėkęs – dar ir tvaiko.

Vilniaus mero Artūro Zuoko fantazijos stoka neapkaltinsi, Gogolio „Mirusių sielų“ personažo Manilovo fantazija tėra tik blankus šešėlis zuokiškajai. Esminis fantazijų skirtumas tas, kad Manilovas apie nerealias svajas tik pasakodavo baudžiauninkams, o Zuokas jas vizijų pavidalu vėjuoja griaudėdamas, tarsi iš armotos. Sakytume, tegul jis vėjuoja tomis vizijomis, tačiau už jų tvaiką sostinė milijonines sumas pinigėlių turi pakloti.

Vilniaus meras, statybų ir transporto manijos apsėstas, įsisiautėjo kaip fantomas ir taip sudarkė senojo Vilniaus veidą, tokias akėčias per jį pravilko, kad seniau jį lankiusieji ir dabar vėl pamatę, nebeatpažįsta.

Meras ir kai kurie trumparegiai piliečiai džiaugiasi ir didžiuojasi Gedimino prospekto bei Užupio (mero dvaras) kosmetika, o Vilniaus pakraščių, seniūnijų (kumetynų) nemato. Užsienyje, išėję iš mados prieš dešimtmetį, jau pamirštos, neišvaizdžios daugiaaukštės dėžės rado vietą architektūros paminklais turtingame Vilniuje, o tie paminklai nuskendo tarp aukštų neišvaizdžių luitų. Tarp duobėtų pakraščių gatvių įsiterpė ir pats Gedimino prospektas. O kiek kainuoja vien sostinės transporto vizijos?

Continue reading „Zuoko armotos vėjuoja tvaiku”