Aktualijų portalas Slaptai.lt tęsia diskusiją, kodėl metropoliteno statybos – vienintelė priemonė, pajėgi Vilnių išvaduoti iš transporto spūsčių.

Apie metro privalumus mūsų portale jau kalbėjo Seimo nariai Kęstutis Masiulis, Rimantas Dagys, Linas Balsys. Šiandien mūsų svečias – parlamentaras Vytautas Juozapaitis.

Beje, prof. Vytautas Juozapaitis pabrėžė, jog metro linijos Lietuvos sostinei reikalingos omenyje turint ne tik ekonominius, bet ir karinius – gynybinius aspektus. Juk požeminėse metro linijose galima slėptis nuo bombardavimų, radiacijos, stichinių nelaimių. Galų gale požeminės metro linijos – galimybė greitai ir saugiai evakuoti žmones.

Videointerviu trukmė – 12 min. Rekomenduojame įsidiegti VLC video grotuvą, kuris turi visus filmo peržiūrai reikalingus video kodavimo paketus: https://www.videolan.org/vlc/index.lt.html.

Continue reading „Metro reikalingas Vilniui dar ir civilinės saugos sumetimais”

Aktualijų portalas Slaptai.lt tęsia diskusiją, kokia transporto rūšis galėtų išvaduoti Lietuvos sostinę nuo transporto spūsčių ir užteršto oro.

Šiandien mūsų svečias – parlamentaras Rimantas Dagys. Seimo narys pripažįsta, jog Vilniuje – per dideli transporto priemonių susigrūdimai. Argi normalu, kai vos 15 kilometrų atstumą įmanoma įveikti tik per 45 minutes? Taigi naujoji Vilniaus valdžia privalo ieškoti realių priemonių, padėsiančių sostinei išvengti milžiniškų „kamščių“. Juolab kad ankstesnioji miesto valdžia demonstravo audringą veiklos imitaciją, vėjais paleisdama solidžius pinigus nereikalingoms studijoms…

Žodžiu, metro – viena iš realių galimybių. Tačiau Seimo narys Rimantas Dagys pabrėžia, jog renkantis optimaliausią variantą vis tiek būtini smulkūs skaičiavimai. Pavyzdžiui, kiek kaštuotų metro bilietas socialiai remtiniems keleiviams ir kas tas lengvatas padengtų?

Videointerviu trukmė – 10 min. Rekomenduojame įsidiegti VLC video grotuvą, kuris turi visus filmo peržiūrai reikalingus video kodavimo paketus: https://www.videolan.org/vlc/index.lt.html.

Continue reading „Kiek kainuotų bilietas važiuojant požeminiu metro?”

Tai – dar vienas aktualijų portalo Slaptai.lt videopokalbis, ar požeminės metro linijos išlaisvins Lietuvos sostinę Vilnių nuo vadinamųjų transporto „kamščių“ ir užteršto oro.

Kvietimą dalyvauti videopokalbiuose dėl metro privalumų ir trūkumų išsiuntėme kelioms dešimtims Seimo narių iš įvairiausių frakcijų – ir metro šalininkams, ir metro priešininkams. Kvietimai taip pat išsiųsti ir abejojantiems, ir dvejojantiems.

Šiandien Slaptai.lt svečias – Seimo narys Kęstutis Masiulis. Parlamentaras nemato nė vienos priežasties, kodėl Vilnius turėtų atsisakyti metropoliteno paslaugų.

Štai buvusio mero Artūro Zuoko proteguotas tramvajus išties turėjo daug abejotinos vertės "privalumų". Metro – visai kas kita… 

Videointerviu trukmė – 22 min. Rekomenduojame įsidiegti VLC video grotuvą, kuris turi visus filmo peržiūrai reikalingus video kodavimo paketus: https://www.videolan.org/vlc/index.lt.html.

Continue reading „Kodėl Seimo narys Kęstutis Masiulis remia Vilniaus metro idėją”

Aktualijų portalas Slaptai.lt tęsia diskusiją, ar metro pajėgus Lietuvos sostinę Vilnių išvaduoti nuo transporto spūsčių ir užteršto oro.

Kvietimą dalyvauti videopokalbiuose dėl metro privalumų ir trūkumų išsiuntėme kelioms dešimtims Seimo narių iš įvairiausių frakcijų – ir metro šalininkams, ir metro priešininkams.

Šiandien Slaptai.lt svečias – Seimo narys Linas BALSYS, vienas iš pirmųjų atsiliepęs į mūsų kvietimą. 

Videointerviu trukmė – 21 min. Rekomenduojame įsidiegti VLC video grotuvą, kuris turi visus filmo peržiūrai reikalingus video kodavimo paketus: https://www.videolan.org/vlc/index.lt.html.

Continue reading „Kodėl parlamentaras Linas Balsys remia Vilniaus metro idėją”

Piliečių asociacijos „Metro sąjūdis“ pirmininkas Juozas ZYKUS mano, jog Vilnius be požeminių metro linijų neišsivers, jei tikrai nori kvėpuoti švaresniu oru bei atsikratyti transporto spūsčių gatvėse. Juozo Zykaus teigimu, metro transporto rūšis ženkliai sumažintų automobilių srautus. Kelionė metro tikrai nebūtų brangesnė už važiavimą miesto autobusu ar troleibusu.

„Metro sąjūdis“ vadovybė tvirtina, jog metro – pati optimaliausia transporto rūšis, omenyje turint ir pigumą, ir saugumą, ir greitumą.

Tačiau šis projektas turi ne tik šalininkų, bet ir skeptikų. Ar „Metro sąjūdžiui“ nepakenks politinės intrigos? Juk turime politikų, kurie iki šiol protegavo tramvajaus linijas…

Videostudijos Slaptai.lt svečias – „Metro sąjūdis“ vadovas Juozas ZYKUS.

Pokalbio trukmė – 21 min.

Continue reading „Dešimt metro privalumų ( 2 )”

Kas išgelbės Vilniaus miestą nuo automobilių grūsčių – transporto „kamščiuose“ patiriamų nuostolių? Platinamos gatvės, tiesiami aplinkiniai keliai, tramvajų linijos?

Piliečių asociacijos „Metro sąjūdis“ vadovas Juozas ZYKUS tvirtina, jog sostinėje įmanoma sumažinti intensyvius automobilių srautus. Sostinėje įmanoma ženkliai sumažinti ir oro taršą. Tereikia įrengti keletą požeminių metro linijų. Ir mūsų gatvėse automobilių sumažėtų apie 30 proc.

Metro turi daug privalumų: saugu, patogu, švaresnis oras. Taip pat – ir pigu. Vilniečiams bei miesto svečiams kelionė tramvajumi netaps brangesnė už kelionę troleibusu ar autobusu. Be to, metro linijas jau įsirengė net 30-im mažųjų Europos miestų – Rene, Helsinkis, Lozana…

Videostudijos Slaptai.lt svečias – piliečių asociacijos „Metro sąjūdis“ pirmininkas Juozas ZYKUS.

Pokalbio trukmė – 26 minutės.

Netrukus Slaptai.lt paskelbs 2-ąją šio videointerviu dalį. Joje bus pasakojama apie politinius šio projekto aspektus.

Continue reading „Dešimt metro privalumų ( 1 )”

fsb-pastatas

Šis skandalas kilo 2003 metų sausio 9 dieną, kai Maskvos meras Jurijus Lužkovas leido Vokietijos ir Prancūzijos kultūros centrams įsigyti nedidelį žemės sklypą pačiame sostinės centre, Lubiankoje. Jau ir kaina buvo suderėta – apie 15 milijonų JAV dolerių. Bet vos tik Maskvos valdžia sėdo pasirašinėti pardavimo – pirkimo sutarties, įsikišo Rusijos federalinė saugumo tarnyba. Rusijos FST pareiškė nesutinkanti, jog minėtas žemės sklypas būtų perduotas užsieniečiams. Kodėl taip sunerimo Rusijos FST vadovybė? Į Didžiąją Britaniją pabėgęs buvęs KGB karininkas Olegas Gordijevskis kai kuriuose leidiniuose, taip pat ir rusiškuose, yra pareiškęs: “Jūs iki šiol nežinote svarbiausios KGB paslapties. Milžiniški miestai po žeme, ištisos komunikacijos, modernūs įrenginiai. Bet jums jų niekada neparodys”.

Continue reading „“Jūs iki šiol nežinote svarbiausios KGB paslapties””