Jungtinėse Amerikos Valstijose atliktame tyrime pastebima, jog laikraščiai turi geras galimybes išlikti, jeigu daugiau dėmesio skirs savo tinklalapiams ir sugalvos, kaip tinkamiau apmokestinti savo turinį.
Nacionalinis laikraščių tinklas (Newspaper National Network) paskelbė naują tyrimą, kuriame skelbiama, kad unikalių lankytojų skaičius Jungtinių Valstijų laikraščių tinklapiuose yra pats aukščiausias per visą istoriją. Nuo šių metų kovo iki balandžio 25 didžiausių laikraščių svetainių auditorija paaugo dešimčia procentų ir pasiekė 83,7 milijonus. Šie lankytojai kartu pervertė 2 milijardus tinklalapių vien per balandžio mėnesį. Šis rodiklis yra net 24 nuošimčiais daugiau nei sausį.
Tačiau įdomiausias faktas yra tas, jog laikraščių interneto puslapiai kartu sudėjus buvo daug populiaresni už tokius žinių tinklapius kaip CNN.com. Anksčiau amerikiečiai pirma peržiūrėdavo nacionalinius naujienų tinklapius, tačiau dabar viskas yra atvirkščiai − žmonės daugiau skaito vietinius žinių šaltinius. “The Online Journalsim Rewiev (OJR)” apžvalgininko Jasono Stverako nuomone, šis tyrimas įrodo, jog žurnalistika nesiruošia mirti. Kol laikraščiai atleidinėja žurnalistus ir nesugeba patenkinti publikos poreikių, amerikiečiai, panašu, jog ieško alternatyvių būdų sužinoti jiems rūpimas naujienas.
J. Stevrakas čia įžvelgia laikraščių išsigelbėjimo galimybę. Jis mano, jog sutelkdami dėmesį į interneto svetaines, laikraščiai galėtų išvengti bankroto. Tačiau čia slypi ir keletas sunkumų. Pagrindinis − kaip surinkti pakankamai pajamų iš tinklapio prenumeratų ir reklamos.
Tai nėra taip lengva, kaip galėtų pasirodyti. J. Stevrakas pateikia nesėkmingo elektroninės prenumeratos diegimo atvejį − Long Ailendo dienraščio Newsday, kuris yra vienuoliktas visose JAV pagal tiražą. Išleidę apie keturis milijonus savo tinklapio Newsday.com struktūros ir dizaino atnaujinimams, Newsday nusprendė apmokestinti savo turinį. Prieiga prie visų naujienų kainavo 5 dolerius per savaitę ir 260 dolerių per metus. Per tris mėnesius prenumeratoriais tapo vos 35 žmonės, lankytojų srautai ir reklamos užsakymai skaičius krito.
Todėl J. Stevrako publikacijoje teigiama, jog įsiliejimas į informacijos revoliuciją yra lyg balansavimas. „Internetas niekur nesiruošia dingti. Problemos, iškylančios spausdintuose laikraščiuose taip pat“, − rašoma komentare.
“Universiteto žurnalistas”
2010.08.27