Su Saudo Arabijos vyriausybe susiję asmenys buvo sukūrę netikrų feisbuko paskyrų ir puslapių tinklą, jis naudotas skleisti valstybės propagandą ir valstybėms varžovėms regione kenkti, ketvirtadienį pranešė socialinių tinklų milžinas „Facebook“. Apie tai rašė „Reuters“.
„Facebook“ įmonės atstovai teigė užblokavę daugiau nei 350 paskirų ir puslapių, kuriuos sekė maždaug 1,4 milijono sekėjų. Įmonė nuolat deda pastangas kovoti su koordinuotu netikrų paskyrų kūrimu, vis dėlto tai pirmasis užfiksuotas su Saudo Arabijos vyriausybe susijęs incidentas.
Vidurinių Rytų šalys vis dažniau atsigręžia į tokių įmonių, kaip „Facebook“, „Twitter“, „Google“ ir „Youtube“ platformas, – pasitelkdamos socialinius tinklus vyriausybės skleidžia paslėptą informaciją ir daro sau palankią politinę įtaką.
Pernai „Reuters“ agentūra išsamiai ištyrė Irano remiamą paslėptos įtakos kampaniją, dabar Rijadas kaltinamas naudojant panašią taktiką varžovei regione Katarui engti ir skleisti dezinformaciją apie disidento žurnalisto Jamalo Khashoggio nužudymą.
Saudo Arabijos vyriausybės žiniasklaidos atstovai incidento dar nekomentavo.
Saudo Arabija pakartotinai neigė prisidėjusi prie žurnalisto J. Khashoggio mirties. Kartu su sąjungininkėmis Saudo Arabija boikotuoja diplomatinius ir prekybinius santykius su Kataru, kaltindama šalį teroristine veikla, – šiuos kaltinimus Kataras neigia.
„Facebook“ apie organizuotas netikras paskyras praneša bent keletą kartų per mėnesį, bet atvejai, kai su netikrais puslapiais tiesiogiai siejamos šalių vyriausybės, būna ypač reti.
„Facebook“ kibernetinio saugumo politikos vadovas Nathanielis Gleicheris teigė, kad Saudo Arabijos kampanija veikė feisbuko platformoje, kurioje taip pat buvo dalijamasi „Instagram“ platformoje publikuotomis nuotraukomis. Kampanija pirmiausia taikėsi į Vidurinių Rytų ir Šiaurės Afrikos valstybes, tarp jų ir Katarą, Jungtinius Arabų Emyratus, Egiptą ir Palestiną.
Kampanijos vykdytojai naudojo netikras paskyras, kurios imitavo engiamų valstybių piliečių paskiras. Taip pat buvo kuriami priešininkių valstybių neva oficialūs žinių agentūrų puslapiai. Kampanijai, pasak „Facebook“ įmonės, išleista daugiau nei 100 000 dolerių.
Informacijos šaltinis – ELTA
2019.08.02; 02:00