„Facebook“ atskleidė naujus įrankius, skirtus užkirsti kelią kišimuisi į Europos rinkimus, taip siekiant numalšinti augantį spaudimą susitvarkyti su dezinformacija socialiniame tinkle.
Jungtinių Valstijų technologijų milžino viceprezidentas, buvęs Didžiosios Britanijos vicepremjeras Nickas Cleggas kalboje tikino, kad įrankiai pradės veikti kovo pabaigoje ir padės „politinę reklamą „Facebook“ padaryti skaidresne“. Šie skaidrumą užtikrinantys įrankiai nuo vasario, prieš pat rinkimus šalyse, taip pat veiks Indijoje, Ukrainoje ir Izraelyje, o nuo birželio – visame pasaulyje.
Naujosios „Facebook“ politinės reklamos taisyklės reikalaus, kad plataus masto politinė reklama, susijusi su Europos rinkimais gegužės 23-26 dienomis, būtų atskirai patvirtinta ir pažymėta aiškiu „reklama apmokėta iš“ ženklu.
N. Cleggas sako, kad šie įrankiai taip pat reguliuos vadinamąją vieno klausimo reklamą, kurioje „nėra atvirai agituojama palaikyti vieną kandidatą ar partiją, tačiau susitelkiama ties smarkiai politizuotais klausimais, kaip imigracija“.
Politinė reklama bus saugoma „Facebook“ serveriuose iki septynerių metų, kartu su pasiektos auditorijos informacija ir tiksliais duomenimis apie reklamos užsakovą.
Priemonių imtasi po košmariškų metų „Facebook“, kai bendrovę supurtė skandalų serija dėl duomenų apsaugos ir privatumo bei nerimas, kad didžiausiu socialiniu tinklu pasaulyje buvo manipuliuojama dėl politinių interesų.
„Facebook“ kritikai kaltina socialinį tinklą padėjus skleisti nesantaiką kurstančią ir klaidinamą informaciją įvairių rinkimų metu, įskaitant ir 2016 m. JAV prezidento rinkimus, kuriuos laimėjo Donaldas Trumpas.
„Facebook“ reklama taip pat domėjosi ir JAV Federalinis tyrimų biuras dėl įtarimų, kad Rusija įsikišo į JAV prezidento bei įvairius kitus rinkimus Europoje.
Informacijos šaltinis – ELTA
2019.01.29; 06:40