Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad Lietuva gali netekti 166 mln. eurų geležinkelių elektrifikavimo projektui.
M. Skuodis feisbuke rašo, kad Lietuva pradėjo 337 mln. eurų vertės vienos pagrindinių geležinkelio linijų elektrifikaciją, kur Europos Sąjungos finansavimas sudaro 166 mln. eurų. Įgyvendinus projektą, visi traukiniai nuo pat sienos su Baltarusija iki Klaipėdos būtų pakeisti į elektrinius, o elektrifikuotų geležinkelių Lietuvoje išaugtų nuo 8 proc. iki 22 proc.
„Bet štai 2020 metų kovo mėnesį Europos Komisija identifikavo vieną kritinę su projektu susijusią problemą aplinkosaugos srityje ir įspėjo, kad, kol Lietuva nesusitvarkys su saugomų teritorijų, į kurias įsiterpia projekto veiklos, tinkamu reglamentavimu (konkrečių tikslų nustatymu ir kt.), tol finansavimo elektrifikacijai patvirtinti negalės”, – teigia M. Skuodis.
„Lapkričio mėnesį Lietuva sugrįžo su darbais ir gavo preliminarias ekspertų išvadas, kad kritiniai klausimai vis dėlto neišspręsti“, – teigia ministras.
Pasak jo, šiuo metu su Aplinkos ir Finansų ministerijomis ieškoma sprendimų.
Elektrifikacijos konkursą laimėjo Ispanijos įmonė „Elecnor“ su partneriais.
Buvęs susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius kritikavo, kad konkursas užsitęsė nuo 6 mėnesių iki 2 metų ir buvo sustambintas. Taip pat buvo atliekamas auditas, tačiau galiausiai ministras pasirašė leidimą sudaryti geležinkelio ruožo Kaišiadorys–Klaipėda bei Vilniaus mazgo elektrifikavimo sutartį.
Informacijos šaltinis – ELTA
2021.01.08; 00:02