Austrija ketvirtadienį sukritikavo Rusiją, kai pastaroji neleido pakeisti vieno „Austrian Airlines“ skrydžio plano, kad orlaivis galėtų išvengti Baltarusijos oro erdvės ir dėl to skrydį teko visiškai atšaukti.
 
Austrijos užsienio reikalų ministerija teigė, kad Rusijos atsisakymas patvirtinti skrydžio plano pakeitimus yra „visiškai nesuvokiamas“, ir paragino šalį „dirbtinai netrukdyti laisvam oro eismui tarp Rusijos ir Europos“.
 
„Tiek Austrija, tiek Rusija yra suinteresuotos, kad visi skrydžiai į ir per Rusiją galėtų tęstis be jokių problėmų“, – sakoma naujienų agentūrai AFP atsiųstame ministerijos pranešime.
 
„Austrian Airlines“ ketvirtadienį teko atšaukti numatytą skrydį maršrutu Viena-Maskva, nes Rusija nepatvirtino skrydžio plano pakeitimų, kad orlaivis galėtų išvengti Baltarusijos oro erdvės.
 
Vadovaudamosi Europos aviacijos saugos agentūros (EASA) rekomendacijomis, šios Austrijos oro linijos nutraukė skrydžius virš Baltarusijos, tad buvo būtina pakeisti skrydžio planą.
 
„Skrydžių planų pakeitimus turi patvirtinti valdžios institucijos. Rusijos valdžia tokio leidimo mums nedavė“, – sakoma AFP atsiųstame oro linijų pranešime.
 
Baltarusija sekmadienį sukėlė tarptautinį pasipiktinimą, kai Minske priverstinai nutupdė iš Atėnų į Vilnių skridusį aviakompanijos „Ryanair“ lėktuvą ir sulaikė juo skridusį opozicijos žurnalistą.
 
Reaguodami į tai, ES lyderiai pirmadienį nusprendė uždrausti Baltarusijos orlaiviams įskristi į Europos oro erdvę ir pateikė rekomendaciją ES oro vežėjams vengti Baltarusijos oro erdvės.
 
„Austrian Airlines“ priklauso Vokietijos „Lufthansa“ grupei.
 
„Lufthansa“ naujienų agentūrai AFP patvirtino, kad visos jos oro linijos „šiuo metu vengia Baltarusijos oro erdvės“.
 
Tačiau tęsiami suplanuoti skrydžiai į Maskvą ir Sankt Peterburgą, pridūrė bendrovė.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2021.05.28; 07:08

„Boeing”: „737 Max”. EPA-ELTA nuotr.

Liūdnai pagarsėję „Boeing 737 Max“ laineriai, kurių skrydžiai visame pasaulyje draudžiami jau 18 mėnesių, gali sulaukti ES skrydžių sertifikato „iki šių metų pabaigos“, pareiškė Europos aviacijos saugumo agentūros (EASA) vadovas Patrickas Ky.
 
„Boeing 737 Max“ skrydžiai uždrausti po sudužimų Indonezijoje ir Etiopijoje, per kuriuos žuvo 346 žmonės.
 
„Pirmą kartą per pusantrų metų matau, kad mes esame arti darbo su „737 Max“ pabaigos“, – spaudos konferencijoje sakė P. Ky.
 
„Pradedame vertinti, kaip galėtume iki metų pabaigos sugrąžinti „737 Max“, – teigė EASA vadovas.
 
Rugsėjo pradžioje EASA atliko bandomuosius „Boeing 737 Max“ skrydžius, kuriuos birželį jau buvo atlikusi JAV Federalinė aviacijos administracija.
 
Tiesa, leidimas orlaiviui skraidyti dar nėra suteikiamas, nes liko kelios kliūtys, įskaitant pilotų apmokymus.
 
Vis dėlto, perspėjo P. Ky, net jei EASA ir FAA kartu suteiktų leidimus vykdyti „Boeing 737 Max“ skrydžius, atskiros valstybės ir oro linijos turės nuspręsti, ar atnaujinti skrydžius šiais lėktuvais.
 
JAV Kongreso rugsėjį paskelbtoje ataskaitoje teigiama, kad „Boeing 737 Max“ katastrofos įvyko „dėl virtinės klaidingų „Boeing“ inžinierių techninių prielaidų, „Boeing“ vadovybės skaidrumo trūkumo ir visiškai nepakankamos FAA priežiūros“.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2020.09.26; 06:45

Europos skrydžių saugumo organizacija („Eurocontrol“) dėl galimų oro antskrydžių Sirijoje perspėja oro bendroves būti atsargias rytiniame Viduržemio jūros regione. Per ateinančias 72 valandas gali būti panaudotos raketos „oras-žemė“ ir sparnuotosios raketos, gali sutrikti navigacinė įranga, antradienį internete pranešė organizacija, kuria remiasi agentūra „Reuters“.

Prieš tai jau įvairių šalių skrydžių saugumo agentūros įspėjo dėl skrydžių Sirijos oro erdvėje. Tačiau „Eurocontrol“ perspėjimas apima didesnę teritoriją, įskaitant regioną aplink Kiprą. „Eurocontrol“, paskelbdama perspėjimą, remiasi Europos aviacijos saugumo agentūra (EASA).

JAV kartu su kitomis šalimis svarsto karinio smūgio Sirijai galimybę, kaip reakciją į cheminio ginklo panaudojimą sukilėlių teritorijoje.

Informacijos šaltinis – ELTA

2018.04.011; 09:00