Traukinys. Vilniaus geležinkelio stotis. Slaptai.lt foto

Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad Lietuva gali netekti 166 mln. eurų geležinkelių elektrifikavimo projektui.
 
M. Skuodis feisbuke rašo, kad Lietuva pradėjo 337 mln. eurų vertės vienos pagrindinių geležinkelio linijų elektrifikaciją, kur Europos Sąjungos finansavimas sudaro 166 mln. eurų. Įgyvendinus projektą, visi traukiniai nuo pat sienos su Baltarusija iki Klaipėdos būtų pakeisti į elektrinius, o elektrifikuotų geležinkelių Lietuvoje išaugtų nuo 8 proc. iki 22 proc.
 
„Bet štai 2020 metų kovo mėnesį Europos Komisija identifikavo vieną kritinę su projektu susijusią problemą aplinkosaugos srityje ir įspėjo, kad, kol Lietuva nesusitvarkys su saugomų teritorijų, į kurias įsiterpia projekto veiklos, tinkamu reglamentavimu (konkrečių tikslų nustatymu ir kt.), tol finansavimo elektrifikacijai patvirtinti negalės”, – teigia M. Skuodis.
 
„Lapkričio mėnesį Lietuva sugrįžo su darbais ir gavo preliminarias ekspertų išvadas, kad kritiniai klausimai vis dėlto neišspręsti“, – teigia ministras.
 
Pasak jo, šiuo metu su Aplinkos ir Finansų ministerijomis ieškoma sprendimų.
 
Elektrifikacijos konkursą laimėjo Ispanijos įmonė „Elecnor“ su partneriais.
 
Buvęs susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius kritikavo, kad konkursas užsitęsė nuo 6 mėnesių iki 2 metų ir buvo sustambintas. Taip pat buvo atliekamas auditas, tačiau galiausiai ministras pasirašė leidimą sudaryti geležinkelio ruožo Kaišiadorys–Klaipėda bei Vilniaus mazgo elektrifikavimo sutartį.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2021.01.08; 00:02

Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisija, vadovaujama Almino Mačiulio, ketvirtadienį svarsčiusi geležinkelio ruožo Kaišiadorys-Klaipėda ir Vilniaus ruožo elektrifikavimo konkursą, leido sudaryti sandorį, Eltai patvirtino premjero atstovas spaudai Tomas Beržinskas. Jo teigimu, komisija pateikė ir tam tikras rekomendacijas.
 
Patarėjas atkreipė dėmesį, kad komisijos sprendimas susijęs tik su situacijos nacionalinio saugumo klausimais vertinimu.
 
„Komisijos tikslas – pažiūrėti per nacionalinio saugumo prizmę, ar šis sandėris nekelia grėsmės nacionaliniams interesams“, – teigė jis.
 
Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius ketvirtadienį sakė, kad geležinkelio ruožo Kaišiadorys-Klaipėda ir Vilniaus ruožo elektrifikavimo viešasis pirkimas parengtas neefektyviai, bet naujo pirkimo skelbimas reikš, kad projektas gali netekti ES lėšų.
 
Jo teigimu, „Lietuvos geležinkeliai“ laiku neužbaigė viešųjų pirkimų procedūrų, vėluoja pateikti ir parengti dokumentus dėl finansavimo, o dėl to nukeliami paraiškų pateikimo terminai, stringa projekto įgyvendinimas.
 
„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška teigia, kad konkurso laimėtojo „Elecnor“ pasiūlyta kaina yra bent 20 proc. mažesnė, palyginti su panašiais projektais kitose Europos šalyse. Pasak jo, darbus vykdant atskirais etapais, kyla grėsmė dėl nesuderinamumo, o elektrifikavus tik dalį ruožo jis stovėtų nenaudojamas.
 
Viso elektrifikacijos projekto vertė yra 363 mln. eurų: Kaišiadorys-Klaipėda ruožo darbų vertė siekia 311 mln. eurų, Vilniaus mazgo darbų vertė – 52 mln. eurų. Dalis šios sumos – 201 mln. eurų – bus padengta iš ES fondų.
 
Kaip anksčiau sakė M. Bartuška, antro geriausio pasiūlymo vertė siekė 323 mln. eurų, bet dėl ekonominio naudingumo aspektų nuspręsta konkurso laimėtoju skelbti „Elecnor.“
 
Pasak M. Bartuškos, šiuo metu Lietuvoje elektrifikuota 9 proc. geležinkelių tinklo, įgyvendinus projektą, šis skaičius sieks 35 proc., kai ES vidurkis sudaro 50 proc.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2019.12.06; 00:30