Naujas Lietuvos rekordas – vienoje vietoje daugiausiai elektromobilių. Organizatorių nuotr.

Šeštadienį Vilniuje, šalia parodų centro „Litexpo“, įvyko renginys, skirtas paminėti Pasaulinę elektromobilių dieną. Jo metu dalyviai galėjo susipažinti su elektrinio transporto naujovėmis, išbandyti elektrinius motociklus ir motorolerius bei dalyvauti naujo Lietuvos rekordo fiksavime.
 
Organizatorių, įmonės „Įkrautas“, atstovai sako, kad šis renginys skirtas didinti žinomumą apie elektrinį transportą Lietuvoje, gyventojams priminti apie galiojančią kompensacinę sistemą, skirtą įsigyti mažiau taršias transporto priemones. Taip pat jo metu ekspertai ir energetikos ministras kalbėjo apie elektromobilių rinkos tendencijas bei ateities planus.
 
Energetikos ministras Dainius Kreivys sakė, kad Lietuvos elektrifikacijos procesas yra tarsi ledkalnio formos, kurio išlindusi tik viršūnė – infrastruktūros problema. Tačiau yra kur kas daugiau iššūkių, susijusių su visa energetikos sistema, ir juos neišvengiamai reikia įveikti.
 
Bene pagrindinis dienos akcentas buvo naujasis Lietuvos rekordas – organizatoriai tikėjosi, kad susirinks daugiau nei šimtas elektromobilių. Deja, kelių iki šio tikslo pritrūko – rekordo fiksavimo metu vienoje vietoje buvo 94 vien tik elektra varomi automobiliai.
 
Tam, kad renginyje neskambėtų tik teorinės kalbos, dieną prieš tai organizatoriai utilizavo seną ir taršų automobilį. Šeštadienį visiems, susirinkusiems prie „Litexpo“ parodų rūmų, buvo parodytas vaizdo įrašas apie tai, kaip vyksta seno automobilio utilizavimas, ir priminta apie Aplinkos apsaugos ministerijos teikiamą paramą mažiau taršioms transporto priemonėms įsigyti.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2021.09.12; 07:49

„Volkswagen“ turi kuo skubiau keistis ir imtis technologinių pokyčių, nes autopramonė žengia į skaitmeninę erą, pareiškė „Volkswagen“ generalinis direktorius Herbertas Diessas, įspėjęs, kad Vokietijos automobilių milžinė turi tik vieną galimybę išlikti versle.
 
„Klasikinio automobilių gamintojo laikai praėjo“, – kalboje aukštiems „Volkswagen“ vadovams sakė H. Diessas, pabrėždamas „radikalias permainas“, kurios vyksta autopramonėje, įmonėms kuriant vis išmanesnius ir vis mažiau aplinką teršiančius automobilius.
 
„Volkswagen“ ateityje privalo tapti skaitmeninių technologijų bendrove“, – tvirtino H. Diessas.
 
Jis išskyrė JAV elektromobilių gamintoją „Tesla“ kaip pavyzdį bendrovės, su kurios neįprasta ir aršia konkurencija teks susidurti „Volkswagen“.
 
H. Diesso perspėjimai pasirodė būtent tuo metu, kai autopramonė bando tvarkytis su griežtesniais ES taršos reikalavimais, kurie skatina automobilių gamintojus greičiau pereiti prie hibridinių ir elektrinių automobilių.
 
Tuo pat metu bendrovės investuoja milijardus eurų į modernias technologijas, tokias kaip autonominis vairavimas ir internetu sujungti išmanieji automobiliai.
 
Kad įveiktų iššūkius, H. Diesso teigimu, „Volkswagen“ grupei būtinas „bendras supratimas apie radikalią šių pokyčių esmę“. Bendrovė taip pat turi būti pasirengusi „papjauti šventas karves“.
 
„Turime lygiai vieną galimybę užsitikrinti savo ateitį. Pasinaudokime ja“, – pridūrė jis.
 
„Volkswagen“ grupė, kuriai priklauso 12 prekinių ženklų, įskaitant „Porsche“, „Seat“, „Skoda“ ir „Audi“, išsikėlė sau tikslą iki 2029-ųjų parduoti 32 mln. hibridinių ir elektrinių automobilių.
 
Grupė artimiausiais metais investuos apie 30 mlrd. eurų į elektrifikaciją. Taip pat daug vilčių dedama į pirmą visiškai elektrinį masinei gamybai pritaikytą „Volkswagen“ modelį – ID.3.
 
H. Diessas tvirtino, kad „Volkswagen“ turi išvengti „Nokia“ likimo, kuri „pralaimėjo kovą su „Apple“, nes jai nepavyko „perskaityti laiko ženklų“.
 
„Lygiai toks pat scenarijus kartojasi autopramonėje“, – įspėjo „Volkswagen“ vadovas.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2020.01.17; 00:30

Siekdama miestų gatvėse užtikrinti pirmenybę ekologiškiems automobiliams ir gerinti eismo valdymą bei kontrolę, Susisiekimo ministerija siūlo elektros energija ar vandeniliu varomoms transporto priemonėms išduoti specialius, raidėmis EV prasidedančius valstybinius registracijos numerių ženklus.

„Susisiekimo ministerijos tikslas – skatinti kuo plačiau Lietuvoje naudoti pažangias, aplinkai draugiškas transporto priemones. Jau šiuo metu miestų gatvėse elektromobiliai gali važiuoti „A“ raide ir elektromobilių simboliu pažymėtomis eismo juostomis, naudotis rinkliavų už automobilio stovėjimą lengvatomis.

Continue reading „Pirmenybę elektromobiliams padės užtikrinti ir specialūs valstybinio numerio ženklai”