"Grafas Cepelinas" – Vokietijos keleivinis dirižablis, panaudotas 1939 metais elektroniniam Anglijos radiolokacinių kompleksų stebėjimui. „Grafas Cepelinas“ – antras tokio pavadinimo vokiečių dirižablis – buvo pastatytas 1938 metais ir iki šiol laikomas geriausiu komerciniu dirižabliu iš visų, kada nors pakilusių į padangę.

Sėkmingai atlikęs skrydžio bandymus, „Grafas Cepelinas“ vis dėlto taip ir nestojo į rikiuotę kaip keleivinis lėktuvas. 1939 metų pavasarį vokiečiai naudojo Frankfurte besibazavusį dirižablį kaip radiolokacinio stebėjimo žvalgybinį, iškėlę ekipažui užduotį nustatyti bangų, kuriomis dirbo anglų radarai, ilgį ir jų kompleksų išdėstymo vietą.

„Grafas Cepelinas“ buvo pasirinktas visai neatsitiktinai: to meto lėktuvai neturėjo pakankamai atsargų ilgiems skrydžiams ir laisvų vietų  reikiamiems įrenginiams įtaisyti.

Continue reading „Iš žvalgybos enciklopedijos: „Grafas Cepelinas“”

audrys_antanaitis

„Laisvosios bangos“ redakcijos etikos kodeksas ne pirmas toks, bet gal pirmas, apie kurį taip viešai paskelbta ir taip drąsiai įsipareigota jo laikytis, perduodant dalį „kontrolieriaus“ vaidmens ir Lietuvos žurnalistų sąjungai. Todėl susitikus su radijo stoties žurnalistų tarybos vadovu, cukrų kavoje bemaišant pirmas klausimas kyla natūraliai…

Kodėl?

Audrys Antainaitis. Todėl, kad iš esmės kuriame naują produktą. „Laisvoji banga“ yra atsinaujinęs, galima sakyti visiškai naujas radijas, nepaisant to, kad turi jau 19-os metų istoriją. Į stotį atėjo didžiulė nauja komanda, kuri susijungė su jau buvusia ir nusprendė kurti naują informacinį-muzikinį radiją su stipriomis žiniomis, stipriomis analitinėmis laidomis. Ėmėme mąstyti, kuo mes būsime kitokie. Šių dienų žurnalistikoje mes būsime kitokie elgdamiesi garbingai, sąžiningai ir etiškai. Pirmiausiai patys sau pasakėme – nepardavinėsime laidų ir nedarysime slaptos reklamos laidose.

Continue reading „Audrys Antanaitis: „Būsime kitokie elgdamiesi garbingai, sąžiningai ir etiškai“”