Šakių rajono apylinkės teisme pagreitinto proceso tvarka bus nagrinėjamas prokuroro pareiškimas dėl bylos nagrinėjimo, kurioje Rusijos pilietis, dirbantis Rusijos Federacijos saugumo tarnyboje Žvalgybos ir paieškos grupės instruktoriumi, R. P. kaltinamas neteisėtu Lietuvos valstybės sienos perėjimu (Baudžiamojo kodekso 291 str. 1 d.).

Ikiteisminio tyrimo duomenimis, kaltinamasis šių metų rugsėjo 9 d. Šakių rajone, saugomame pasienio ruože tyčia perplaukė Šešupės upę, kurios viduriu eina Lietuvos Respublikos ir Rusijos Federacijos valstybių siena. Tokiu būdu neteisėtai, neleistinoje vietoje, t. y. ne per pasienio punktą, buvo pereita Lietuvos valstybės siena. Nusikaltimo padarymo metu R. P. buvo neblaivus.

Pasak ikiteisminiam tyrimui vadovavusio Kauno apygardos prokuratūros Marijampolės apylinkės prokuratūros prokuroro Lino Frančiako, kaltinamasis pilnai prisipažino padaręs nusikaltimą.

Ikiteisminis tyrimas buvo atliktas per itin trumpą laiką, t. y. per 12 dienų. Nusikaltimo padarymo aplinkybės buvo aiškios ir kaltinamasis prisipažino jį padaręs, todėl prokuroras š. m. rugsėjo 22 d. kreipėsi su pareiškimu į apylinkės teismą nagrinėti bylą pagreitinto proceso tvarka.

Ikiteisminį tyrimą atliko Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos Pagėgių rinktinės Ikiteisminio tyrimo skyriaus pareigūnai.

Lietuvos Respublikos baudžiamasis kodeksas už neteisėtą valstybės sienos perėjimą numato baudą arba areštą, arba laisvės atėmimą iki dvejų metų.

Informacijos šaltinis – Lietuvos generalinė prokuratūra

2017.09.29; 03:00

Praėjusią savaitę – rugsėjo 18 – 24 d. – NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai net devynis kartus kilo atpažinti ir lydėti tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinių orlaivių.

Praėjusį antradienį NATO naikintuvai du kartus kilo palydėti Rusijos Federacijos orlaivių. Pirmu pakilimu buvo atpažintas ir palydėtas vienas IL-20, skridęs iš Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį. Orlaivis skrido pagal skrydžio planą, be atsakiklio, radijo ryšį su regioniniu skrydžių valdymo centru palaikė.

Antru pakilimu buvo perimti ir atpažinti keturi Su-34 ir vienas Su-30SM, skridę iš Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį. Šie orlaiviai skrido be skrydžių planų, be atsakiklių, radijo ryšio su regioniniais skrydžių valdymo centrais nepalaikė.

Trečiadienį NATO naikintuvai keturis kartus kilo palydėti Rusijos Federacijos orlaivių. Pirmu pakilimu buvo atpažinti ir palydėti du orlaiviai Tu-22, skridę iš Rusijos žemyninės dalies link Danijos bei juos lydėję du Su-27, skridę iš Rusijos žemyninės dalies į Kaliningradą.

Antru pakilimu buvo atpažinta ir palydėta ta pati dviejų Tu-22 ir dviejų Su-27 grupė bei dar du Su-27, atskridę iš Kaliningrado srities pasitikti orlaivių Tu-22.

Trečiuoju pakilimu buvo atpažinti ir palydėti du orlaiviai Tu-22, skridę nuo Danijos į Rusijos žemyninę dalį, bei du orlaiviai Su-27, iš Rusijos žemyninės dalies atskridę pasitikti Tu-22. Ketvirtuoju pakilimu buvo atpažinti ir palydėti du orlaiviai Su-27, skridę iš Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį. Visi orlaiviai skrido be skrydžio planų, be įjungtų atsakiklių, radijo ryšį su regioniniu skrydžių valdymo centru nepalaikė.

Ketvirtadienį NATO naikintuvai du kartus kilo palydėti Rusijos Federacijos orlaivių. Pirmu pakilimu buvo atpažintas ir palydėtas oro bazavimosi valdymo punktas IL-22, skridęs iš Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį su skrydžio planu, tačiau be atsakiklio, radijo ryšį su regioniniu skrydžių valdymo centru palaikė. Taip pat du orlaiviai Su-27, skridę iš Kaliningrado srities virš Baltijos jūros ir atgal be skrydžių planų, be atsakiklių, nepalaikydami radijo ryšio su regioniniu skrydžių valdymo centru.

Antru pakilimu buvo atpažintas ir palydėtas vienas orlaivis IL-18, skridęs iš Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį su skrydžio planu, be įjungto atsakiklio, radijo ryšį su regioniniu skrydžių valdymo centru nepalaikė.

Penktadienį NATO naikintuvai kilo atpažinti ir palydėti orlaivį A-50, skridusį iš Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį su skrydžio planu, be atsakiklio, palaikantį radijo ryšį su regioniniu skrydžių valdymo centru, bei vieną Tu-134, taip pat skridusį iš Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį. Šis orlaivis skrido be išlanksto pateikto skrydžio plano, su įjungtu atsakikliu, radijo ryšį su regioniniu skrydžių valdymo centru palaikė.

Informacijos šaltinis – ELTA

2017.09.26; 00:01