Automobiliai sniege. Slaptai.lt nuotr.

Susisiekimo ministras Marius Skuodis tikina, kad dauguma lengvųjų automobilių ateityje bus elektriniai. Pasak jo, vidutinis pakrauto elektromobilio nuvažiuojamas atstumas jau yra pakankamai nemažas, ir taip yra išspręstas elektromobilių baterijų krovimo klausimas.
 
„Europos gamintojai yra labai aiškiai pasakę, kad lengvųjų automobilių ateitis yra elektriniai automobiliai. Kai kas investuoja ir į vandenilinius lengvuosius automobilius, bet net amerikiečiai pristato savo naujus elektrinius automobilius. Vidutinis nuvažiuojamas atstumas – 700 kilometrų, tai jau praktiškai baterijų klausimas tam tikra prasme ir išspręstas”, – ketvirtadienį forume „GreenTech Vilnius“ sakė M. Skuodis.
 
Ministras prognozuoja, kad iki 2030-ųjų metų žymiai išaugs elektromobilių skaičius Lietuvoje, neatsižvelgiant į tai, jog dabar šalyje yra vos 8000 elektromobilių.
 
„Lietuvoje yra apie 8000 elektromobilių, skaičius atrodo mažas, bet per paskutinius metus jis išaugo dvigubai. Šioje vietoje Europoje augimo tendencija yra labai didelė, prognozuojama, kad elektromobilių skaičius išaugs apie 9-10 kartų. Lietuvoje bendra strategija yra, kad 2030 metais turėtume turėti 20 procentų automobilių parko elektrinio, tai reiškia, kad tas augimas turėtų būti didesnis negu 20 kartų”, – aiškino Vyriausybės narys.
Apsnigti automobiliai Pilaitėje. Slaptai.lt nuotr.
 
M. Skuodis mato poreikį didinti elektromobilių įkrovimo stotelių skaičių Lietuvoje, o investicijos į stotelių infrastruktūrą turėtų prasidėti šių metų antrojoje pusėje.
 
„Šiuo metu Lietuvoje yra tik 350 įkrovimo stotelių su iššūkiais, jos veikia ar ne. Tikslas yra padidinti praktiškai 15–20 kartų per kuo trumpesnį periodą. Metų antrojoje pusėje prasidės investicijos. Europoje šiuo metu didžiausia diskusija tarp ministrų yra, koks turėtų būti visų krovimo stotelių standartas, kokiu atstumu, kokiuose keliuose ir panašiai”, – teigė susisiekimo ministras.
 
ELTA primena, kad ketvirtadienį vyksta žaliajai ekonomikai, energetikai ir transportui Lietuvoje skirtas forumas „GreenTech Vilnius“.
Forume bus 17 sesijų. Jose bus kalbama apie globalias tendencijas, žaliosios ekonomikos finansavimą, Lietuvos ir Taivano galimybes bendradarbiauti kuriant žaliąją ateitį bei kitas Lietuvos politikos aktualijas ir planus.
 
Šių metų forumu „GreenTech Vilnius“ siekiama padėti Lietuvai sparčiau žengti žalios ir saugios ateities mūsų demokratijai kūrimo keliu, paskatinti miestų modernizaciją ir padėti Lietuvos verslo lyderiams laiku priimti būtinus sprendimus, kurie neštų pelną ir didintų Lietuvos verslo bei ekonomikos potencialą.
 
Ignas Dobrovolskas (ELTA)
 
2022.01.28; 06:20

Susisiekimo ministras Marius Skuodis. Dainiaus Labučio (ELTA) nuotr.

Monrealis/Vilnius, spalio 9 d. (ELTA). Lankydamasis Tarptautinėje civilinės aviacijos organizacijoje (ICAO), susisiekimo ministras Marius Skuodis dar kartą patvirtino visokeriopą šalies pagalbą ir įsitraukimą, šiai organizacijai vykdant „Ryanair“ lėktuvo priverstinio nutupdymo Baltarusijoje gegužės 23 d. tyrimą.
 
Vizito Monrealyje (Kanada) metu vyko susitikimai su čia įsikūrusios organizacijos tarybos pirmininku Salvatore Sciacchitano, tarybos nariais ir kitais organizacijos atstovais, informuoja Susisiekimo ministerija. ICAO atliekamo tyrimo ataskaita turėtų būti patvirtinta lapkričio mėnesį.
 
„Šiais metais ne kartą susidūrėme su įvykiais, kai civiline aviacija pasinaudojama neteisėtiems ar beprecedenčiams tikslams. Visų pirma ypatingą reikšmę teikiame ICAO atliekamam tyrimui dėl „Ryanair“ keleivinio orlaivio priverstinio nutupdymo Minske. Tikimės, kad organizacijos tyrėjų galutinė ataskaita bus pateikta numatytu laiku, lapkričio mėnesį. Taip pat labai svarbu, kokių veiksmų imsis organizacija paskelbus tyrimo išvadas“, – susitikimuose kalbėjo susisiekimo ministras M. Skuodis.
 
„Ryanair“ orlaivio užgrobimo vykdomam tyrimui M. Skuodis pakartojo ir pasiūlė visą šalies pagalbą ir įsitraukimą, kokio tik gali prireikti tyrimui vykdyti.
 
Atsižvelgdama į oficialius Lietuvos ir kitų šalių siūlymus, ICAO dar gegužės mėnesį paskelbė pradedanti tyrimą incidento faktams nustatyti, kai tarptautiniu maršrutu į Vilnių skridęs „Ryanair“ lėktuvas su 126 keleiviais buvo priverstas nutūpti Minske. Tarptautinį tyrimą vykdanti ICAO tyrėjų komanda (angl. ICAO FFIT) lankėsi su incidentu susijusiose šalyse ir rinko informaciją, duomenis bei faktus, kurie padėtų sudėlioti visą šio aviacijos incidento seką. Rugpjūčio mėnesį ICAO FFIT tyrėjai susitiko su Lietuvos, Lenkijos ir Baltarusijos pareigūnais, primenama ministerijos pranešime.
 
ICAO FFIT tyrėjai analizuoja visų institucijų ir valstybių pateiktą medžiagą ir toliau planuoja koncentruotis į šalių parodymuose nustatytus nesutapimus, joms įvardinant incidento faktus ir įvykių seką.
 
Pasak ministro, nerimą kelia požymiai, rodantys, kad tarptautinė civilinė aviacija neretai yra naudojama kaip priemonė nelegaliai imigracijai organizuoti. M. Skuodis atkreipė dėmesį į nelegalią migraciją per Lietuvos–Baltarusijos valstybių sieną, išplitusią ir į kaimynines šalis – Latviją ir Lenkiją. Pasak ministro, kyla įtarimų, kad tai organizuojama pasitelkiant kitų šalių oro linijas.
 
Palyginti su 2020 m., šiemet nelegali migracija į Lietuvą per Baltarusijos sieną išaugo mažiausiai 55 kartus.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2021.10.10; 10:04