Paspirtukas. Nedėk skerso. Slaptai.lt nuotr.

Susirūpinęs dėl saugaus eismo, Seimas imasi paspirtukininkų, riedlentininkų ir kitų elektra varomų transporto priemonių vairuotojų reglamentavimo. Antradienį Seimo darbotvarkėje įrašytos dvi iniciatyvos, kuriomis siekiama spręsti šią problemą.
 
Seimo pirmininko pavaduotojas socialdemokratas Julius Sabatauskas 12 parlamentarų grupės vardu ketina pateikti  Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis siūlys įteisinti reikalavimus elektrinių paspirtukų vairuotojams.
 
Liberalų sąjūdžio frakcijos narys Andrius Bagdonas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo ir Administracinių nusižengimų kodekso pakeitimo projektais siekia įtvirtinti mikromobilumo priemonių sąvoką ir apibrėžti pagrindinius reikalavimus judėjimui šiomis transporto priemonėmis. 
 
Pagal J. Sabatausko projektą, „elektrinis paspirtukas – elektra varoma dviratė motorinė transporto priemonė, skirta važiuoti vienam asmeniui, kurios galia neviršija 0,5 kW ir projektinis greitis ne didesnis nei 20 km/h.“
 
A. Bagdonas įstatyme siūlo  nustatyti, kad „mikromobilumo priemonės – elektra varomos dviratės ar keturratės motorinės transporto priemonės (pavyzdžiui, elektra varomi riedžiai, riedlentės, paspirtukai) skirtos važiuoti vienam asmeniui, kurių galia neviršija 0,5 kW ir projektinis greitis yra ne didesnis nei 25 km/h“.
 
Važiuoti važiuojamąja kelio dalimi, dviračių ir elektrinių paspirtukų juostomis, takais J. Sabatauskas siūlo leisti ne jaunesniems kaip 16 metų asmenims, o išklausiusiems Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos nustatytą mokymo kursą ir turintiems mokyklos išduotą pažymėjimą – ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims.
 
Tą patį amžiaus cenzą ne tik paspirtukininkams, bet visiems mikromobilumo priemonių vairuotojams siūlo numatyti ir A. Bagdonas.
 
Įstatymų pataisų projektuose J. Sabatauskas  ir A. Bagdonas elektriniams paspirtukams ir kitoms panašioms elektra varomoms transporto priemonėms kelia reikalavimus dėl tvarkingų stabdžių, šalmų ir liemenių su šviesą atspindinčiais elementais.
 
Siūloma numatyti, kad elektrinių paspirtukų vairuotojams draudžiama važiuoti automagistralėmis ir greitkeliais; važiuoti šaligatviais ir pėsčiųjų takais; važiuoti per perėjas; vežti keleivius; kirsti kelią tam nepritaikytose vietose; važiuoti nelaikant bent viena ranka vairo; vežti, vilkti ar stumti krovinius, kurie trukdo vairuoti arba kelia pavojų kitiems eismo dalyviams; būti velkamiems kitų transporto priemonių; vilkti kitas transporto priemones; važiuoti įsikibus į kitas transporto priemones.
 
Panašius reikalavimus mikromobilumo priemonių vairuotojams siūloma numatyti ir kitame alternatyviame projekte.
 
Šiuo metu tokių transporto priemonių, kaip elektriniai paspirtukai, riedžiai ar riedlentės judėjimas teisės aktuose nėra aiškiai reglamentuotas.
 
Jadvyga Bieliavska (ELTA)
 
2022.05.10; 07:00

Kalnų dviratininkai. Vytauto Visocko (Slaptai.lt) nuotr.

Šeštadienį Prezidentūroje vyksiančiame „Žaliųjų idėjų“ festivalyje Susisiekimo  ministerija inicijuoja diskusiją apie priemones, kurios paskatintų žmones mažiau naudotis nuosavais automobiliais, sudarytų galimybes daugiau vaikščioti pėsčiomis, persėsti ant dviračių ar naudotis viešuoju transportu. Renginyje taip pat busaptariami ministerijos planai viešąjį transportą pritaikyti individualių poreikių turintiems žmonėms, su specialistais diskutuojama apie kylančius iššūkius.

„Turime aiškią kryptį – sudaryti visas sąlygas, kad viešasis transportas ir naudojimasis dviračiais taptų patrauklus visai visuomenei ir juo galėtų  naudotis ir individualių poreikių turintys žmonės. Ministerija turi viziją, tačiau yra labai svarbu šią viziją aptarti suvisuomene. Todėl diskusijoje  ir kalbėsimės, kaip Lietuvoje sudaryti sąlygas laisvai judėti visiems“, – sako diskusijoje dalyvausianti susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė.

Susisiekimo ministerijos inicijuojamoje diskusijoje „Darnus ir žalias susisiekimas – laisvė judėti visiems“, kuri prasidės 16 val. ir bus tiesiogiai transliuojama Prezidento kanceliarijos Facebook paskyroje, dalyvaussusisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė, Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis, Seimo narė Monika Ošmianskienė, Savivaldybių asociacijos prezidentas Mindaugas Sinkevičius, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė. Diskusiją moderuos Susisiekimo ministerijos atstovas Vladislav Kondratovič.

Dviratininkai. Vytauto Visocko (Slaptai.lt) nuotr.

Susisiekimo ministerija imasi lyderystės ir dės visas pastangas, kad Lietuva taptų draugiškesnė aplinkai, žmonės turėtų galimybę rinktis, kaip keliauti, o individualių poreikių turintiems žmonėms nebekiltų iššūkių, kuriuos turėjome pastaruosius 30 metų, kai transporto infrastruktūra nebuvo pritaikyta jų kelionėms.

Viešąjį transportą padaryti draugišką žmonėms, turintiems individualių poreikių, yra numatyta bendrame memorandume, kurį ministerija, jai pavaldžios įmonės ir individualių poreikių turinčius asmenis vienijančios organizacijos birželio 1 d. pasirašė specialioje ceremonijoje.

Dviratis, papuoštas gėlėmis. Slaptai.lt nuotr.

Memorandume Susisiekimo ministerija įsipareigojo iki 2027 m. investuoti  ne mažiau kaip 0,5 mlrd. eurų  į viešojo transporto pertvarką, pritaikant jo priemones ir jomis keliauti reikiamą infrastruktūrą žmonėms, turintiems tokių poreikių.

Šeštadienį Prezidentūrojevyksiančiame Prezidento Gitano Nausėdos globojamame „Žaliųjų idėjų“ festivalyje įvairios įmonės ir organizacijos pristatys savo tvarius sprendimus – nuo ekologiško dizaino iki oro kokybę matuojančių dronų ir elektromobilių. Šis festivalis – tai erdvė diskutuoti apie tai, kaip kiekvienas galime prisidėti prie tvaresnės ir žalesnė Lietuvos kūrimo, kaip galime mokytis iš gerųjų pasaulio praktikų ir jas sėkmingai taikyti Lietuvoje.

Informacijos šltinis – Susisikimo ministerijos Komunikacijos skyrius

2021.06.05; 08:00

Susisiekimo ministerija informuoja, kad 2015 m. šalies keliuose pavyko sumažinti pėsčiųjų eismo dalyvių žūčių skaičių iki 32 – nuo 106 (2014 m.) iki 74.

Žuvusiųjų skaičius dėl neblaivių vairuotojų kaltės sumažėjo nuo 45 iki 24. Sparčiai mažėja ir geležinkeliuose žuvusių asmenų skaičius – per pastaruosius 4 metus jis sumažėjo 37 proc.

Continue reading „Per dešimtmetį išsaugota 3 kartus daugiau eismo dalyvių gyvybių”