Su – 27
Rusijos naikintuvas skrido itin arti JAV žvalgybos lėktuvo
Atstumas tarp Rusijos naikintuvo „Su-27“ ir JAV žvalgybos lėktuvo „EP-3“ buvo vos 1,5 metro. Jungtinių Valstijų karinis jūrų laivynas teigė, kad karinis Rusijos lėktuvas net dvi valandas skrido paskui JAV lėktuvą. Incidentas įvyko tarptautinėje oro erdvėje.
Rusijos gynybos ministerijos teigimu, naikintuvo veiksmai buvo vykdomi laikantis tarptautinių oro erdvės naudojimo taisyklių. Rusijos ir JAV pajėgos veikia bendroje oro erdvėje, bet po 2014 metais Rusijos įvykdytos Krymo pusiasalio aneksijos itin išaugo įtampa.
JAV karinio jūrų laivyno pranešime teigiama, kad „Rusijos kariuomenė turi teisę veikti tarptautinėje oro erdvėje, bet privalo veikti laikantis tarptautinių standartų, skirtų užtikrinti saugumą ir užkirsti kelią incidentams“.
Tuo tarpu Rusijos gynybos ministerija skelbė, kad jos pilotų elgesys jokiu būdu nebuvo nestandartinis ir jų veiksmai tebuvo bandymas „sustabdyti (JAV lėktuvą) nuo Rusijos Federacijos oro erdvės pažeidimo“. Rusijos vyriausybės teigimu, kai tik JAV lėktuvas nutolo nuo sienos, naikintuvas sugrįžo į bazę.
Informacijos šaltinis – ELTA
2018.01.31; 00:05
NATO naikintuvai keturis kartus lydėjo Rusijos orlaivius
Praėjusią savaitę, rugpjūčio 21-27 dienomis, NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai keturis kartus kilo atpažinti ir lydėti tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinių orlaivių, praneša Krašto apsaugos ministerija.
Rugpjūčio 22-ąją NATO naikintuvai perėmė ir lydėjo du „Su-27“ tipo orlaivius, skraidžiusius iš Rusijos žemyninės dalies virš Baltijos jūros ir atgal. Orlaiviai skrido be įjungtų atsakiklių, be iš anksto pateiktų skrydžių planų, ryšio su regioniniais skrydžių valdymo centrais nepalaikė.
Rugpjūčio 24-ąją NATO naikintuvai lydėjo orlaivį „Il-22“ ir du orlaivius „Su-27“. Orlaivis „Il-22“ skrido iš Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį su iš anksto pateiktu skrydžio planu, be įjungto atsakiklio, ryšį su regioniniu skrydžių valdymo centru palaikė. Du „Su-27“ orlaiviai skrido iš Kaliningrado srities ir atgal be įjungtų atsakiklių, be skrydžių planų, ryšio su regioniniu skrydžių valdymo centru nepalaikė.
Rugpjūčio 26-ąją NATO naikintuvai du kartus kilo palydėti Rusijos orlaivių. Pirmuoju pakilimu buvo perimtas vienas „An-72“, trys „An-12“ ir trys „Su-27“ tipo orlaiviai, skridę iš Rusijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. Orlaivis „An-72“ skrido su įjungtu atsakikliu, pagal skrydžio planą, ryšį su regioniniu skrydžių valdymo centru palaikė. Trys „An-12“ orlaiviai skrido be įjungtų atsakiklių, pagal skrydžių planus, ryšį su regioniniu skrydžių valdymo centru palaikė. Trys „Su-27“ tipo orlaiviai skrido be įjungtų atsakiklių, be skrydžių planų, ryšio su regioniniais skrydžių valdymo centrais nepalaikė.
Antru pakilimu buvo perimti trys orlaiviai „An-12“, skridę iš Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį. Orlaiviai skrido be įjungtų atsakiklių, pagal skrydžių planus, ryšį su regioniniu skrydžių valdymo centru palaikė.
Informacijos šaltinis – ELTA
2017.08.29; 00:02
NATO naikintuvai du kartus lydėjo Rusijos orlaivius
Praėjusią savaitę – birželio 19-25 dienomis – NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai du kartus kilo atpažinti ir lydėti tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinių orlaivių.
Birželio 21-ąją Baltijos šalių oro erdvę saugantys NATO naikintuvai du kartus buvo pakelti palydėti tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros skridusius Rusijos karinius orlaivius. Pirmą kartą NATO orlaiviai buvo pakelti palydėti Rusijos orlaivio „Tu- 154“ ir dviejų naikintuvų „Su-27“, skridusių iš Rusijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį.
„Su-27“ skrido su iš anksto pateiktu skrydžio planu, be atsakiklio, ryšio su skrydžių valdymo centrais nepalaikė, „Tu-154“ skrido su skrydžio planu, atsakikliu ir ryšį palaikė.
Antrą kartą NATO naikintuvai buvo pakelti palydėti kitą grupę Rusijos Federacijos orlaivių, kurią sudarė 16 orlaivių, skridusių iš Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį. Iš jų – „Su-27“, „Su-24“, „Su-34“, „Tu-154“ ir „Tu-134“. „Tu-154“ ir „Tu-134“ skrido su iš anksto pateiktu skrydžio planu, atsakikliu ir ryšį su skrydžių valdymo centrais palaikė. Kiti orlaiviai skrido be iš anksto pateikto plano, be atsakiklių, ryšio su skrydžių valdymo centrais nepalaikė.
Kaip jau skelbta, birželio 21-ąją Lietuvos karinės oro pajėgos užfiksavo du Lietuvos valstybinės sienos kirtimus oro erdvėje ties Dubičiais ir Musteika Varėnos rajone. Užfiksuota, kad civilinis orlaivis „An-2“ įskrido į Lietuvos teritoriją du kartus. Pažeidimas fiksuotas Lietuvos kariuomenės oro erdvės stebėjimo priemonėmis ir vizualiai. Dėl šio įvykio Lietuvos užsienio reikalų ministerija Baltarusijos ambasadai birželio 22 dieną įteikė notą.
Informacijos šaltinis – ELTA
2017.06.27; 05:12
Rusijos naikintuvas virš Baltijos jūros perėmė JAV bombonešį
Antradienį Rusijos naikintuvas „Su-27“ netoli šalies sienos virš Baltijos jūros perėmė JAV strateginį bombonešį „B-52“, pranešė Rusijos naujienų agentūros, cituodamos šalies Gynybos ministeriją.
Naujienų agentūra RIA citavo ministeriją, kad bombonešis skrido palei Rusijos sieną, tačiau virš tarptautinių vandenų.
Informacijos šaltinis – ELTA
EPA – ELTA nuotr.
2017.06.07; 09:37
KAM informuoja: ir vėl tarptautinėje oro erdvėje būta incidento
Balandžio 24–30 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai vieną kartą buvo pakelti atpažinti ir lydėti tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinių orlaivių.
Balandžio 28 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai atpažino ir palydėjo Rusijos Federacijos vieną Tu-134 ir du Su-27 orlaivius.
Rusijos orlaivis Tu-134 skrido iš Kaliningrado srities į Rusijos Federacijos žemyninę dalį pagal pateiktą skrydžio planą, su įjungtu autoatsakikliu, ryšį su skrydžių valdymo centrais palaikė.
Du orlaiviai Su-27, lydėję Tu-134 iš Kaliningrado srities virš Baltijos jūros iki Estijos ir grįžę atgal, skrydį vykdė be skrydžio plano, be įjungtų autoatsakiklių ir ryšio su skrydžių valdymo centrais nepalaikė.
Asociatyvinė nuotrauka (aut. Filip Modrzejewski)
Informacijos šaltinis – Lietuvos Krašto apsaugos ministerija.
2017.05.05; 04:30
Baltijos šalių oro erdvės pažeidimai
(Reagavimo į orlaivius prie Baltijos valstybių sienų duomenys – 2017 02 13 – 2017 02 19)
Vasario 13-19 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai 2 kartus kilo atpažinti ir lydėti Rusijos Federacijos karinių orlaivių, skridusių tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros.
Vasario 14 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai atpažino ir palydėjo Rusijos Federacijos orlaivį Il-22, skridusį iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį ir juos lydėjusius du Su-27. Il-22 į ryšį su skrydžių valdymo centrais palaikė, skrido su įjungtu autoatsakikliu, skrido be skrydžio plano. Jį lydėję Su-27 skrido be išankstinių planų, ryšio su skrydžių valdymo centrais nepalaikė, nebuvo įsijungę autoatsakiklių.
Vasario 16 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai atpažino ir palydėjo Rusijos Federacijos orlaivį, Il-22 skridusį iš Kaliningrado srities į Rusijos Federacijos žemyninę dalį sritį ir juos lydėjusius du Su-27. Il-22 skrydį vykdė pagal pateiktą skrydžio planą, su įjungtu autoatsakikliu ,ryšį su skrydžių valdymo centrais palaikė. Jį lydėję Su-27 skrido be išankstinių planų, ryšio su skrydžių valdymo centrais nepalaikė, nebuvo įsijungę autoatsakiklių.
Informacijos šaltinis – Krašto apsaugos ministerija.
2017.02.20; 04:50