Bent vienu socialiniu tinklu per pastaruosius tris mėnesius Lietuvoje naudojosi 77 proc. gyventojų, o Z kartoje – tokių naudotojų net 99 proc., rodo naujausias „Kantar“ Digital tyrimas. Feisbukas toliau išlieka populiariausiu visose amžiaus grupėse, tarp jaunimo populiarėja tviteris.
 
Iš kūdikio bumo kartos žmonių (dabartiniai 54-75 metų žmonės), beveik pusė nesinaudoja socialiniais tinklais, X kartoje  į juos ranka numoja jau tik penktadalis, o Y kartoje  vos 5 procentai žmonių.
 
„Akivaizdžiai matome stiprėjančią „įsitinklinimo“ tendenciją ir jos sąsają su amžiumi. Jeigu jaunimas turi telefoną ir internetą, tai naudojasi ir socialiniais tinklais. Jie tapo tiesiog neatsiejami vienas nuo kito. Pavyzdžiui, FB per savaitę pasiekia 97 procentus Z kartos žmonių“, sako Justina Dundulytė, „Kantar“ media tyrimų vadovė.
 
Pasak Arijaus Žako, agentūros „Socialaus marketingas“ vadovo, pagal feisbuko ir instagramo  rekomendacijas, nacionalinių kampanijų metu pasiekus 80 proc. auditorijos laikoma, kad pasiekti visi.
 
„Bet koks skaičius, viršijantis 80 proc. pasiekiamumą, yra fantastinis. Reikėtų įvertinti, kad ne visi vartotojai turi galimybę įsijungti socialinius tinklus kasdien, be to, yra limitai, kiek turinio ir reklamų per vieną dieną gali pamatyti vienas vartotojas. Todėl tyrime rodomas socialinių tinklų potencialas yra didesnis nei galima būtų tikėtis“,  sako ekspertas.
 
Populiariausiu socialiniu tinklu Lietuvoje išlieka feisbukas (juo per savaitę naudojasi 71 proc. šalies gyventojų), gerokai atitrūkęs nuo intagramo (24 proc.) ir pinteresto (12 proc.); penketuko rikiuotę užbaigia tviteris ir „LinkedIn“  abu nesiekia po 5 proc. Dar po porą procentų surenka „VKontakte“ (2,8 proc.) ir pažinčių svetainė „Tinder“ (2,5 proc.). 
 
Ekspertai pastebi, kad analizuojant populiariausių svetainių TOP5 pagal kartas, jaunimo tope nebelieka tiesioginių žiniasklaidos svetainių, nors jos patenka į vyresnių žmonių topus.
 
„Matome, kad nuo X kartos atsiradusi socialinių tinklų dominavimo tendencija su kiekviena tolesne karta vis stiprėja, o Z karta naujienas jau faktiškai sužino daugiausia per socialinius tinklus, o ne per tiesiogines žiniasklaidos svetaines“, – sako J.Dundulytė. 
 
A.Žako teigimu, tai rodo pakitusius jaunosios kartos vartojimo įpročius.
„Viena vertus, taip yra todėl, kad dabar dominuoja greitai vartojamas, dinamiškas, besikeičiantis turinys. Aktualiausia informacija tampa ne globalios naujienos, o tai, kas svarbu man  draugai, artimieji, žinomi žmonės, kurie imponuoja. Kita vertus, jaunoji karta susiranda ją dominančią informaciją ir skaito naujienų portalus, tik juose apsilanko tais atvejais, kai kažkas iš pažįstamų pasidalina aktualia nuoroda socialiniuose tinkluose“, sako socialinių tinklų žinovas.
 
Analizuojant pokyčius pagal kartas, pastebimas atotrūkis pagal kanalams teikiamą pirmenybę. Kūdikio bumo kartos žmonės dar aktyviai naudoja bent du tiesioginius media šaltinius  tuo tarpu Z kartos tope jų nėra. Ir atvirkščiai, Z kartos tope įsitaiso 2 kanalai, kuriais kūdikio bumo kartos tope net nekvepėjo: „Youtube“ ir instagrame. Įdomu tai, kad pastarasis į TOP5 patenka tik Z kartoje, bet šioje amžiaus kategorijoje juo jau naudojasi 62 procentai. „Youtube“ turi nemažai ir vyresnių gerbėjų, o Z kartai tai trečia mėgstamiausia svetainė, per dieną pasiekianti 75 proc. šio amžiaus auditorijos.
 
Dar vienas įdomus aspektas, kad pasaulyje populiarus tviterio socialinis tinklas, kuris pas mus yra nišinis ir juo naudojasi vos 1-3 proc. kūdikio bumo ir X kartos, Z kartoje jau turi daugiau kaip 14 proc. naudotojų.
„Gali būti, jog gerai mokėdami užsienio kalbą, dalis jaunimo lengvai naudojasi užsienyje populiariais tinklais, iš kurių sužino karštas pasaulio naujienas  arba ieško nišinių socialinių tinklų, kuriais nesinaudoja jų tėvai”,  sako „Kantar“ media tyrimų vadovė.
 
Didėjant masiniam įsitraukimui į socialinius tinklus, atsiranda ir vartotojų dalis, nusprendžianti nuo jų atsiriboti.
 
„Dalis tai daro vardan maišto, dalis tiesiog nusprendžia padaryti pertrauką, kiti  ieško naujų, neatrastų kanalų. Pavyzdžiui, nurašytu laikytas „Snapchat“ pastaruoju metu prisikėlė ir jau kelintą ketvirtį iš eilės rodo stabiliai augančius rezultatus. Bruzdesiai trinti socialinių tinklų paskyras periodiškai iškyla, bet net ir po didžiausių feisbuko skandalų, vartotojų apčiuopiamai nesumažėjo“, – sako „Socialaus marketingo“ vadovas.
 
Eksperto teigimu, toks sumažėjimas įmanomas tik atsiradus gerai alternatyvai, kurios kol kas nėra. „Piešiant ateities perspektyvą, socialinių tinklų įtaka ir galimybės artimiausius kelerius metus turėtų tik augti“ ,  prognozuoja jis.
 
Orientacinis dabartinis kartų atstovų amžius: kūdikio bumo karta  dabartiniai 54-75 metų žmonės, X karta – 43-53 metų, Y karta – 25-42 metų, Z karta – gyventojai, kuriems šiuo metu 16-24 metai.
 
„Kantar“ yra viena didžiausių pasaulyje duomenų, įžvalgų ir konsultacijų bendrovių, vienijanti 30 tūkst. tyrimų specialistų daugiau nei 100 šalių. „Kantar“ yra ekspertai inovacijų, prekės ženklų, komunikacijos, vartotojų elgsenos ir kitose srityse.
 
„Kantar“ yra WPP dalis. Tarptautinės „Kantar“ grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė „Fortune Top 500“ kompanijų, o klientų skaičius viršija 8 tūkstančius. Bendrovės įmonėje Lietuvoje dirba 119 darbuotojų.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2019.08.13; 15:22

Be tviterio gyventi negalintis JAV prezidentas Donaldas Trumpas Baltuosiuose rūmuose priėmė tviterio įkūrėją Jacką Dorsey”į, informuoja agentūra „Reuters“.

„Nuostabus susitikimas Baltuosiuose rūmuose su Jacku iš tviterio“, – parašė D. Trumpas socialiniame tinkle po pokalbio su jo įkūrėju ir vadovu J. Dorsey’iu. Prieš tai prezidentas kritikavo, kad šis socialinis tinklas jį diskriminuoja.

D. Trumpo paskyrą tviteryje seka 59,9 mln. žmonių, ji yra viena populiariausių. Prezidentas ir jo respublikonai kongresmenai ne kartą kritikavo bendrovę dėl šališkumo konservatorių atžvilgiu. Tviteris kaltinimus neigia.

Įmonė pranešė, kad J. Dorsey’io susitikimas su JAV prezidentu buvo konstruktyvus.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2019.04.25; 08:40

JAV prezidentas Donaldas Trampas. EPA-ELTA nuotr.

Blokuodamas socialinio tinklo tviterio vartotojus, nesutinkančius su jo nuomone, prezidentas

Twitter

Donaldas Trumpas pažeidė JAV Konstituciją, trečiadienį nusprendė federalinė teisėja.

Teisėja Naomi Reice Buchwald teigė, kad D. Trumpo kritikų blokavimu, užkirtusiu jiems kelią matyti ir reaguoti į prezidento žinutes, buvo pažeistos tų vartotojų teisės į žodžio laisvę.

75 puslapių apimties išvadose Niujorko federalinė teisėja tvirtina, kad „vartotojai buvo neginčijamai blokuojami dėl savo politinių įsitikinimų“, o tai neleidžiama, remiantis pirmąja Konstitucijos pataisa.

Toks sprendimas priimtas nagrinėjant tviterio vartotojų ieškinį, kuriame tvirtinama, kad D. Trumpas naudojasi tviteriu įvairiems politiniams pranešimams skelbti, todėl jo paskyra yra „viešasis forumas“, negalintis šalinti žmonių dėl jų politinių pažiūrų.

Teisėja pripažino, kad, nors prezidentas turi tam tikras teises į žodžio laisvę, jis negali pažeisti kitų tviterio vartotojų teisių.

Informacijos šaltinis – ELTA

2018.05.25; 07:00

„Tai šiuolaikiškas žaidimo „Neapmausi!“ ekvivalentas: kuo netikėti Twitter‘yje? Dabar mokslininkai kuria naujausią „melo detektorių“ skaitmeninei epochai“, – rašo The Times.

„Tyrėjų grupės, kuriančios tą projektą, vadovė Kalina Bončeva iš Šefildo universiteto (University of Sheffield) Inžinerijos fakulteto pranešė, kad toji sistema galės greitai patikrinti informaciją ir susekti jos kilmę. Tai leistų vyriausybėms, skubios pagalbos tarnyboms, sveikatos apsaugos organizacijoms, žurnalistams ir kompanijoms paneigti melagingus duomenis“, – pažymi straipsnio autorius Muradas Achmedas.

Sistema „Fama“, taip pavadinta graikų apkalbų ir šlovės deivės garbei, skirstys internete skleidžiamus gandus į keturias kategorijas: prasimanymas, diskusija, klaidinga informacija ir dezinformacija, aiškina autorius.

Continue reading „Kaip nustatyti, ar „tvitas“ teisus?”