Vilniaus vairuotojų streikas. Slaptai.lt fotografija

„Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) vadovybei ir profesinei sąjungai nerandant sutarimo, pirmadienį tęsiasi VVT vairuotojų gruodžio 5 d. paskelbtas neterminuotas streikas. Skaičiuojama, kad streike dalyvauja apie 500 asmenų – 35 proc. VVT vairuotojų.
 
Streikas paskelbtas VVT vadovybei ir profesinei sąjungai nesutariant dėl kolektyvinės sutarties ir darbo apmokėjimo sistemos.
 
Streiko pradžioje, į gatves išvažiavus mažiau nei pusei reikalingų autobusų, VVT vadovybė į teismą padavė ieškinį dėl streiko nutraukimo. Bet, VVT profsąjungai užtikrinus tinkamą darbuotojų skaičių, ieškinys trečiadienį buvo atsiimtas.
 
Po šio įvykio, ketvirtadienį buvo tikėtasi judėjimo link susitarimo, tačiau penktadienį vykusių derybų metu vėl kilo nesutarimai tarp VVT vadovybės ir profsąjungos bei konsensuso rasti nepavyko.
 
Derybos vyko ir savaitgalio metu, bet sutarimas nebuvo rastas.
 
VVT sostinėje aptarnauja 76 iš 105 maršrutų: penkis greituosius, 17 troleibusų ir 54 autobusų. Nuo ketvirtadienio užtikrintas 50 proc. autobusų ir daugiau nei 50 proc. troleibusų kursavimas.
 
Streikas turėjo vykti spalio mėnesį, bet buvo atidėtas, nes buvo pasiektas susitarimas nuo lapkričio vidurio VVT darbuotojų atlyginimą kelti 10 proc. Bet nebuvo sutarta dėl reikalavimo įtraukti darbo apmokėjimo sistemą į kolektyvinę sutartį.
 
Žygimantas Šilobritas (ELTA)
 
2022.12.12; 09:37

Vilniaus vairuotojų streikas. Slaptai.lt fotografija

„Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) vadovybei ir profesinei sąjungai nerandant sutarimo, savaitgalį tęsis VVT vairuotojų paskelbtas neterminuotas streikas.
 
Ketvirtadienį vykusių derybų metų buvo tikėtasi „proveržio“, tačiau pasak VVT direktoriaus D. Aleknavičiaus, penktadienio rytą vykusios derybos tarp VVT profsąjungos ir VVT vadovybės derybos buvo „žingsnis atgal“.
 
Nors VVT streiko ir savaitės derybų apžvalgos spaudos konferencijos metu buvo išreikštas noras pratęsti derybas penktadienio popietę, antras derybų etapas neįvyko.
 
Pirmadienį prasidėjo neterminuotas „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) darbuotojų streikas. Skaičiuojama, kad streike dalyvauja apie 35 proc. VVT vairuotojų.
 
VVT teigimu, streikuojančiųjų darbuotojų skaičius nuo darbo savaitės pradžios iki dabar išlieka arti 500. Penktadienį buvo lygiai 472 streikuojančių vairuotojų.
 
Pagal teismo nutartį VVT ir profesinės sąjungos atstovai, atsakingi už streiko organizavimą, turi užtikrinti ne mažiau kaip 50 proc. minimalių paslaugų teikimą miestiečiams. Kilus grėsmei dėl šios nutarties neįvykdymo, profesinė sąjunga įsipareigojo bendrovei nedelsdama reaguoti į susidariusią situaciją ir garantuoti reikiamą skaičių darbuotojų, kad būtų susisiekimas mieste keleiviams būtų užtikrintas.
Vairuotojų streikas Vilniuje. Gintaro Visocko nuotr.
 
VVT sostinėje aptarnauja 76 iš 105 maršrutų: penkis greituosius, 17 troleibusų ir 54 autobusų. Nuo ketvirtadienio užtikrintas 50 proc. autobusų ir daugiau nei 50 proc. troleibusų kursavimas.troleibusai
 
Streikas turėjo vykti spalio mėnesį, bet buvo atidėtas, nes buvo pasiektas susitarimas nuo lapkričio vidurio VVT darbuotojų atlyginimą kelti 10 proc. Bet nebuvo sutarta dėl reikalavimo įtraukti darbo apmokėjimo sistemą į kolektyvinę sutartį.
 
Žygimantas Šilobritas (ELTA)
 
2022.12.10; 05:46

Autobusas Pilaitės rajone Vilniuje. Slaptai.lt nuotr.

Opozicinė Seimo socialdemokratų frakcija Vilniaus valdžią ragina kuo greičiau pradėti derybas su protestuojančiais savivaldybės įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) darbuotojais, atsižvelgti į jų teisėtus reikalavimus.
 
Pasak socialdemokratų, jei tokios derybos nevyks, Vilniaus troleibusų ir autobusų vairuotojai gali surengti ir įspėjamąjį streiką.
 
Socialdemokratų frakcijos Seime seniūnas Algirdas Sysas pabrėžia, kad VVT darbuotojų jau ne pirmą kartą rengiami protestai prie miesto savivaldybės liudija, kad savivaldybės įmonėje yra daug neišspręstų skaudulių bei nesutarimų tarp vadovybės ir darbuotojų.
 
„Jei norima išvengti streiko, vienintelis kelias – abiem pusėms sėstis, šnekėtis bei priimti sprendimus. Galiausiai susitarti dėl naujos kolektyvinės sutarties, kuri būtų pagrindas tvariam ir socialiai atsakingam savivaldybės įmonės darbui. Vilniaus valdžios pozicija – užsimerkti ir nieko nedaryti – stebina“, – frakcijos poziciją komentuoja A. Sysas.
 
Pasak parlamentaro, siaučiant pandemijai, didėjant nedarbui bei nerimui dėl ateities, savivaldybės įmonei mažinti darbuotojų etatus arba bloginti dirbančiųjų padėtį „yra mažų mažiausiai netoliaregiška“.
 
„Be orų darbo užmokestį gaunančių darbuotojų kokybiškų transporto paslaugų įmonė nesuteiks. Keistai skamba ir VVT vadovų išplatintas komentaras, esą piketas laikytinas „spaudimu“. Tokia pozicija – tiesiog nesuprantama, nes kiekvienas turi teisę piketuoti“, – priduria A. Sysas.
 
Jis primena, kad Socialdemokratų partijos Vilniaus miesto skyrius jau anksčiau yra  kreipęsis į Vilniaus miesto merą Remigijų Šimašių su reikalavimu atsižvelgti į darbuotojų teisėtus reikalavimus, tačiau jokio atsakymo nesulaukė.
 
Protestuojantys VVT darbuotojai reikalauja sustabdyti esamų darbo ir socialinių standartų bendrovėje bloginimą, kolektyvinėje sutartyje numatyti darbo apmokėjimo sistemą, kaip nurodo Darbo kodeksas, kelti atlyginimus 10 proc., užtikrinti, kad būtų paisoma darbuotojų teisių.
Protestą organizuoja penkios bendrovėje veikiančios profesinės sąjungos.
 
Jadvyga Bieliavska (ELTA)
 
2021.09.16; 07:03