Varšuva, lapkričio 21 d. (dpa-ELTA). Lenkijos opozicijos lyderis ir buvęs Europos Vadovų Tarybos pirmininkas Donaldas Tuskas neteks savo vairuotojo pažymėjimo ir privalės sumokėti 120 JAV dolerių dydžio baudą už greičio viršijimą.
Kaip šeštadienį tviteryje paskelbė pats politikas, su bauda jis sutinka „be jokių diskusijų“.
Remdamasi policijos pranešimais, Lenkijos naujienų agentūra PAP paskelbė, kad šeštadienio rytą policijos pareigūnai 64 metų amžiaus D. Tuską sustabdė netoli Mlavos miesto, esančio į šiaurę nuo sostinės Varšuvos. Jis miesto teritorijoje skuodė net 107 km/h greičiu, nors leistinas greitis ten yra 50 km/h.
D. Tuskas vadovauja didžiausiai Lenkijos opozicinei partijai – liberalių ir konservatyvių pažiūrų Piliečių platformai.
Net 8 keturračių ir motociklų vairuotojai buvo nubausti per bendrą Valstybinių miškų urėdijos (VMU) miškininkų, policijos, Valstybės sienos apsaugos tarnybos ir Aplinkos apsaugos departamento darbuotojų reidą, kuriame penktadienį dalyvavo 18, o šeštadienį – 20 ekipažų.
Beveik visi pažeidėjai vairavo keturračius neturėdami tam teisės ar transporto priemonės dokumentų, vienas motociklo vairuotojas buvo nepilnametis. Bauda vieno keturračio vairuotojui bus paskirta ir už miško paklotės niokojimą.
Reidas, kaip praneša Valstybinė miškų urėdija, dvi dienas vyko Valstybinių miškų urėdijos Nemenčinės, Šalčininkų, Dubravos, Trakų ir Kretingos regioninių padalinių teritorijose, kur dažniausiai galingais keturračiais ar krosiniais motociklais vairuotojai niokoja valstybinius ir privačius miškus.
„Pasivažinėjimas keturračiais kasmet tampa populiaresnis ir pastebime, kad vis daugiau keturračiais važinėjančių vairuotojų nesirenka važiuoti keliais, o atvirkščiai – niokoja miško paklotę važiuodami tiesiai per miškus, draustinių šlaitus ar net pažintinius takus, ne kartą miškininkai rado ratais išdraskytus neseniai pasodintus medelius. Labiausiai miškų paklotė suniokojama, kai važinėjamasi po lietaus, esant šlapiai žemei – tuomet paliekamos ypač gilios provėžos.
Prasidėjus keturračių sezonui pradedame stebėti miškus, miškininkai stato miškuose ženklus, draudžiančius važiuoti keturračiais, tačiau šis bendras miškininkų, pareigūnų ir aplinkosaugininkų reidas – kol kas didžiausia prevencinė priemonė prieš keturračių motociklų vairuotojų vykdomus Kelių eismo taisyklių ir aplinkos apsaugos reikalavimų pažeidimus. Ateityje tokių reidų surengsime dar ne vieną“, – sakė Valstybinių miškų urėdijos vadovas Valdas Kaubrė.
Nors reido metu buvo nustatyti 8 pažeidėjai, didžioji dalis keturračių vairuotojų turėjo tvarkingus transporto priemonių dokumentus ir teises juos vairuoti.
“Negalime pro pirštus žiūrėti į gamtos niokojimą, atvirkščiai – visi kartu turime ją tausoti. Šie pažeidėjai ir toliau bus mūsų akiratyje, aktyviai bendradarbiausime su socialiniais partneriais”, – sako policijos generalinis komisaras Renatas Požėla.
Pasak V. Kaubrės, miškininkai tikisi, kad keturračių vairuotojų sąmoningumas ir atsakomybė už aplinką, kurioje jie važinėja – didėja, nes kasmet įrengiama vis daugiau trasų, skirtų važinėtis keturračių ir motociklo sporto entuziastams, todėl, galėdami rinktis legalias trasas, nevažinės bekele po miškus, darydami žalą gamtai.
„Reidas vyko daugelyje Lietuvos vietų, tarp jų – ir Panerių erozinio kalvyno kraštovaizdžio draustinyje, Griovių valstybiniame geomorfologiniame draustinyje. Dirbdami pamatėme, kad žmonės, neleistinose vietose važinėdami keturračiais, kelia grėsmę gražiausiems gamtos kampeliams. Nors yra draudžiama važinėti kraštovaizdžio draustiniuose, pažintiniais takais, prie piliakalnių, kitose saugomose teritorijose, kai kurie keturračių vairuotojai į tai nekreipia dėmesio. Tarkim, važiuojant kalnu, slenka kalno šlaitas ir padaroma žala kultūriniam sluoksniui, kuris šlaituose slepiasi labai negiliai. Be to, suardžius velėną formuojasi erozijos židiniai ir kyla grėsmė nuslinkti šlaitams“, – VMU pranešime cituojama Aplinkos apsaugos departamento direktorė Olga Vėbrienė.
Važiavimo keturračiais taisykles reglamentuoja Kelių eismo taisyklės – keturračiais galima važiuoti tais pačiais keliais kaip ir kitoms motorinėms transporto priemonėms. Tai reiškia – draudžiama važinėti bekele ir natūralia miško paklote, pabrėžia VMU.
Susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus įsakymu sudaryta darbo grupė vairuotojų pirminio ir papildomo mokymo klausimams spręsti siūlo diferencijuoti B kategorijos vairuotojų rengimo procesą, t. y. nustatyti tris amžiaus grupes, kurioms būtų taikomi skirtingi vairuotojų rengimo modeliai. Tokiam siūlymui pritarta pirmajame šiemet Susisiekimo ministerijoje vykusiame šios darbo grupės posėdyje.
„Šiuo siūlymu siekiama paskatinti jaunesnius būsimus vairuotojus įgyti daugiau vairavimo praktikos prieš egzaminą valstybės įmonėje „Regitra“. Toks vairuotojų rengimo būdas būtų daug lankstesnis“, – sako susisiekimo ministras R. Sinkevičius.