Kiek daugiau nei tūkstantis medicininių kaukių, kurias Kinija dovanų išsiuntė nuo pandemijos labiausiai kenčiančioms Italijos ligoninėms, greičiausiai dėl nesusipratimo pasienyje atsidūrė Čekijoje.
 
Sekmadienį dar nebuvo aišku, ar incidentas įvyko dėl nesusipratimo ir logistinės klaidos, ar tai buvo tyčinis bandymas pasilikti Italijai skirtas medicinines kaukes.
 
Italijos dienraštis „Respublica“ šeštadienį paskelbė, kad čekų pareigūnai Italijos ligoninėms siųstas kiniškas kaukes konfiskavo, esą vykdydami operaciją prieš nelegalų prekių gabenimą. Įvykis aprašomas straipsnyje, pavadinimu „Kaip Čekija atėmė tūkstančius Kinijos Italijai siųstų kaukių“. Laikraštis savo šaltiniu įvardijo „drąsų čekų mokslininką“ Lukasą Levą Cervinką, kuris yra Čekų piratų partijos pirmininko pavaduotojo patarėjas.
 
Čekijos policija kovos su kontrabanda operaciją įvykdė antradienį. Jos metu konfiskuota apie 680 tūkst. medicininių kaukių ir plaučių ventiliacijos aparatų. Prekės aptiktos į šiaurę nuo Prahos esančiame Lovosicių mieste įsikūrusios privačios įmonės sandėlyje. Tokios operacijos šalyje vykdomos kovojant su nelegalia prekyba medicinos priemonėmis ekstremalių situacijų metu.
 
Penktadienį Čekijos vidaus reikalų ministras Janas Hamacekas tviteryje pripažino, kad, „deja, atlikus tyrimą, paaiškėjo, jog nedidelė dalis sulaikytų prekių buvo Kinijos dovana Italijai“. Italijos pareigūnai oficialiai situacijos nekomentavo.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2020.03.22; 10:00

Baltarusijos teisėsaugos institucijų darbuotojai antradienį Lenkijos televizijos kanalo „Belsat“ biure Minske konfiskavo apie 10 informacijos laikmenų. Tai pranešė naujienų agentūra „tut.by“, remdamasi kanalo darbuotojais Baltarusijoje.

„Iš biuro paimtos visos informacijos laikmenos, tarp jų – sisteminiai blokai, nešiojamieji kompiuteriai ir net bloknotai. Visą šį laiką biure buvo „Belsat“ darbuotojas Nikolajus Debiola“, – informuoja agentūra.

Anksčiau Baltarusijos žurnalistų asociacija pranešė, kad milicija atliko kratą Lenkijos televizijos kanalo „Belsat“ biure Minske, šių veiksmų priežastys nebuvo įvardytos. Vėliau Baltarusijos tyrimų komitetas paskelbė tiriąs baudžiamąją bylą „Belsat“ atžvilgiu pagal straipsnį „Šmeižtas“. 

Televizijos kanalas „Belsat“ buvo įkurtas remiantis Lenkijos URM ir Lenkijos visuomeninio transliuotojo TVP sutartimi, jis pradėjo transliuoti laidas per palydovą 2007 metais. Kanalas pasakoja apie įvykius Baltarusijoje. Šalies valdžia jo neregistruoja, „Belsat“ žurnalistai anksčiau ne kartą buvo nubausti už darbą Baltarusijoje be akreditacijos. Bendra baudų suma, kanalo duomenimis, jau viršija 87 tūkstančius dolerių.

Stasys Gimbutis (ELTA)
 
2019.04.10; 05:00