Taksi vairuotojų profesinė sąjunga po sostinės savivaldybės sprendimo išbandyti vienoje Vilniaus Ukmergės gatvės dalyje draudimą „A“ juostomis važiuoti taksi automobiliams parengė peticiją, kurioje teigiama, kad taksi automobiliai piko metu tik papildytų spūstyse stovinčiųjų gretas.
 
„Atkreiptinas dėmesys, kad Vilniaus miesto savivaldybė pastaruoju metu ypač piktybiškai ignoruoja taksi paslaugas visuomenei teikiantį transportą, ribodama jų mobilumą miesto gatvėse, viešojo transporto „A“ juostose, nepažymėdama leidimo jomis darniai judėti.
 
Tokiu būdu miesto savivaldybė pamiršta, kad taksi transportas yra miesto infrastruktūros dalis, teikiantis viešą keleivių pervežimą, užtikrinantis greitą, saugią ir patogią kelionę miesto gyventojams ir jos svečiams, kurie pasirinko taksi paslaugas, kaip alternatyvą miesto maršrutiniam transportui“, – teigiama peticijoje.
 
Taksi vairuotojų profesinė sąjunga ragina savivaldybę išplėsti ir grąžinti taksi automobilių teisę judėti miesto gatvių atkarpose, pažymėtose „A“ raide eismo juostomis be apribojimų, kas, pasak jų, yra laikoma gera praktika daugelyje pasaulio šalių.
 
Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis Eltai sakė, kad kol kas taksi „A“ juostomis važinėti uždrausta vieną mėnesį.
„Yra mėnesiui nuimtos privilegijos važiuoti taksi ir 4+. Mėnesiui, kad išbandytume, kaip pagreitėja viešojo transporto eismas tą padarius“, – Eltai sakė P. Poderskis.
 
Jis pridūrė, kad šiai idėjai pasiteisinus, toks draudimas gali persikelti ir į kitas gatves.
 
„Turbūt, kad ir kitose gatvėse taip bus“, – teigė P. Poderskis.
Kaip ELTA jau rašė, spalio mėnesį buvo baigta tvarkyti per Šeškinės, Fabijoniškių, Pašilaičių ir Žvėryno rajonus besidriekianti Ukmergės gatvės dalis.
 
Anot Vilniaus miesto savivaldybės Infrastruktūros skyriaus vedėjo Virginijaus Paužos, tam, kad vilniečiai pasirinkę autobusus Ukmergės gatve keliautų greičiau ir patogiau, įrengti guminiai borteliai, kurie atskyrė viešajam transportui skirtą „A“ juostą nuo bendro automobilių srauto.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2019.11.04; 00:30

Seimo Tėvynės Sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Audronius Ažubalis kreipėsi į Valstybės saugumo departamento (VSD) direktorių Darių Jauniškį dėl Lietuvoje veiklą pradėjusios Rusijos įmonės „Yandex. Taxi“.

„Ne paslaptis, kad Rusija Europos Sąjungos ir NATO erdvėje siekia plėsti savo įtaką įvairiomis priemonėmis, taip pat ir per verslą. Šiuo atveju situacija dar reikšmingesnė, kadangi šiuolaikinėmis mobiliosiomis technologijomis grįstos pavėžėjimo paslaugos gali nesudėtingai kaupti ir sisteminti jautrią informaciją apie keleivius – jų maršrutus, kelionių laikus ir pan. Taksi paslaugos gali taip pat būti išnaudotos ir keleivių nuotaikų bei nuostatų identifikavimui. Hibridinio karo kontekste bet kokia informacija apie valstybę ir jos piliečius agresoriui gali būti naudinga, todėl ši rusiško kapitalo investicija Lietuvoje neabejotinai privalo būti įvertinta nacionalinio saugumo požiūriu“, – teigia A. Ažubalis.

Parlamentaras rašte D. Jauniškiui teiraujasi, ar VSD buvo iš anksto informuotas apie įmonės „Yandex. Taxi“ atėjimą į Lietuvą ir įvertino šios įmonės keliamas potencialias grėsmes valstybės ir jos piliečių saugumui bei kaip ketinama išvengti galimų rizikų?

Viešojoje erdvėje plačiai paskelbta, kad nuo liepos 26 dienos Vilniuje taksi paslaugas pradės teikti rusiško kapitalo Nyderlanduose registruota įmonė „Yandex. Taxi“. Iki 2018-ųjų ši įmonė veiklą plėtojo Rusijoje bei NVS šalyse, tačiau šiemet ji atėjo ir į Baltijos šalis – pirmiausia Estiją ir Latviją, o dabar – ir Lietuvą. Pasak A. Ažubalio, viešumoje pateikiamoje informacijoje taip pat nurodoma, kad kompanijos „Yandex“ įkūrėjas Arkadijus Voložas turi artimų ryšių su įtakingais Kremliaus asmenimis.

Informacijos šaltinis – ELTA

2018.07.26; 06:00