Vilnius imasi papildomų priemonių mažinti žmonių mobilumą mieste – viešasis transportas kursuos taip, kad būtų užtikrintas tik būtinas judėjimas. Dalis maršrutų, kaip informuoja įmonė „Susisiekimo paslaugos“, stabdomi, autobusai ir troleibusai važiuos rečiau, išlaikant tokį dažnumą, kad jie nekursuotų pustuščiai ar tušti.
 
Taip miestas vilniečiams siunčia aiškią žinią – šventes sutikite savo namuose, iš jų judėkite, kai privaloma, atsisakykite visų nebūtinų kelionių.
 
„Tokiomis aplinkybėmis keliones riboti svarbu ne tik tarp miestų, bet ir jų viduje. Keleivių srautams sumažėjus apie 70 proc., nuo šios savaitės ryškiai perplanuojame visą viešojo transporto judėjimą – patogumo prioritetą dar labiau keičia saugumo skatinimas. Tai reiškia, kad vilniečiai ir toliau galės nuvykti ten, kur neatidėliotina, pavyzdžiui, į gydymo įstaigas ar darbą. Tačiau bet koks išėjimas iš namų be skubaus reikalo kelia riziką, todėl darkart raginame likti saugioje aplinkoje. Viešasis transportas tam tikra prasme solidarizuojasi ir dėl to kursuos rečiau. Žinoma, tuose maršrutuose, kurie paliekami, stengsimės išlaikyti saugumą, ypač piko metu, kad keleiviai galėtų laikytis atstumo. Iš esmės visą judėjimą būtina planuotis dar atsakingiau, iš anksto susižiūrėti tvarkaraščius“, – sako „Susisiekimo paslaugų“ direktorė Modesta Gusarovienė.
 
Stotelėse, autobusuose ir troleibusuose privaloma dėvėti apsaugines veido kaukes, kad jos dengtų nosį ir burną, laikytis saugaus atstumo, primenama įmonės pranešime. Pastebėję kaukių nedėvinčius keleivius vairuotojai jų neįleidžia arba išlaipina. Be to, apie kaukių nesutinkančius dėvėti keleivius, viešojo transporto kontrolieriai, vairuotojai, taip pat ir kiti keleiviai visada gali pranešti policijai.
 
Kiekvienoje transporto priemonėje būtina dezinfekuoti rankas įlipant ir išlipant. Jei sėdimos vietos užimtos, lipti draudžiama – teks palaukti kito autobuso ar troleibuso, o pačias keliones planuoti iš anksto.
 
Nuo gruodžio 22 d. laikinai nekursuos 88 maršruto autobusai ir 3, 14, 15, 20 maršrutų troleibusai. Nuo praėjusios savaitės sustabdyti 65, 89 maršrutų autobusai, 21 maršruto troleibusai.
 
Nuo gruodžio 22 d. darbo dienomis keisis visų greitųjų maršrutų autobusų 1G, 2G, 3G, 4G, 5G, 6G tvarkaraščiai, taip pat 5, 7, 10, 18, 19, 22, 29, 30, 32, 33, 34, 36, 40, 43, 46, 50, 52, 53, 54, 56, 58, 59, 66, 68, 69, 73, 74, 75, 76, 78, 114, 115, 116 autobusų maršrutų ir 1, 6, 7, 12, 16, 17, 19 troleibusų maršrutų tvarkaraščiai.
 
Gruodžio 24, 25, 26 ir 27 d. viešasis transportas kursuos pagal įprastus sekmadienio ir šventinės dienos tvarkaraščius, sakoma „Susisiekimo paslaugų“ pranešime.
 
Nuo gruodžio 24 d. poilsio dienomis keisis vieno autobusų maršruto tvarkaraštis.
 
Ribojant įvažiavimą ir išvažiavimą iš Vilniaus miesto, galimi pro kontrolės punktus važiuojančio viešojo transporto vėlavimai – 3, 9, 12, 14, 16, 18, 19, 28, 32, 51, 52, 57, 58, 61, 63, 66, 67, 68, 78, 82, 87 autobusų maršrutų.
 
Naujausi viešojo transporto tvarkaraščiai visada skelbiami www.stops.lt. Taip pat pasikeitimus galima rasti programėlėse m.Ticket, Trafi.
 
Pačiose stotelėse esančių tvarkaraščių laikinai stebėti nereikėtų – karantino metu pagal realius keleivių srautus jie keičiami dažniau nei įprastai, todėl kaskart atnaujinti tvarkaraščius stotelėse nėra efektyvu, pažymi „Susisiekimo paslaugos“.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2020.12.21; 16:31
tramvajus_3

Žiniasklaidoje radosi Vilniaus mero Artūro Zuoko pažadas po kelerių metų troleibusus pakeisti tramvajais.

Prisimenu, anuomet man dirbant Vilniaus vykdomojo komiteto komunalinio ūkio finansų sektoriaus vedėju, teko finansuoti Vilniaus troleibusų transporto statinių bei parko statybas.

Gerai prisimenu, kad tuomet teko ilgai ir rimtai svarstyti, kas geriau – troleibusai, ar tramvajai. Buvo nagrinėjama Rygos, Maskvos, Kijevo, Charkovo ir dar kelių miestų patirtis. Išvada buvo vienareikšmė – tramvajų keleivinis transportas Vilniui netinka. Pirmasis argumentas – Vilnius kalvotas, tramvajus žiemą per apledėjusius bėgius įkalnės neįveiks, o bėgių skubus valymas būtų darbui imlus, brangus.

Continue reading „Kvailiojimas ar nauja afera?“