Per mėnesį trunkančius darbus Baltijos jūroje laivas „Topaz Installer“ paguldė daugiau nei 50 kilometrų aukštos įtampos nuolatinės srovės „NordBalt“ kabelio. Laivas baigia kloti jau ir antrąją 50 kilometrų ilgio kabelio atkarpą.
Per kovą ir balandį laivai, susiję su kabelio tiesimo darbais jūroje, tris kartus sulaukė įsakymų iš Rusijos karinio laivyno pasišalinti iš savo vietos.
Kabelį saugantys laivai „Alcedo“ ir „Emanuel“ ilgiausiai nuo kabelio trasos buvo pasitraukę 10 valandų. Šie laivai Lietuvos išskirtinėje ekonominėje zonoje saugoja jau paklotą, bet dar neapsaugotą kabelį nuo laivų inkarų ar žvejybinės įrangos.
Kabelį klojantis laivas „Topaz Installer“ tuo metu dirbo kitoje vietoje. Šie incidentai neturėjo jokios įtakos kabelio tiesimo darbams.
Šiuo metu Baltijos jūros dugne jau guli didžioji dalis jūrinio kabelio – beveik 350 kilometrų iš 400.
„NordBalt“ bus pirmoji elektros perdavimo jungtis tarp Lietuvos ir Švedijos. Numatoma, kad ji pradės veikti šių metų gruodį. 453 kilometrų ilgio, 700 megavatų galios povandeninė jungtis „NordBalt“ sujungs aplink Baltijos jūrą esančias valstybes į vieną infrastruktūrą, o Baltijos šalių galimybės importuoti skandinavišką elektrą padidės 70 procentų.
Informacijos šaltinis – litgrid.eu.
2015.05.07; 15:05