„Rail Baltica“ projektas pats yra kaip traukinys – palengva išjudėjo ir ryžtingai važiuoja į priekį“, – sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, pradėdamas Seime surengtą apskrito stalo diskusiją „Rail Baltica: atviras žvilgsnis į projekto dabartį ir ateitį“.
Ministras pabrėžė, kad šiuo metu labai svarbu, jog, kaip ir buvo planuota, Lietuva kartu su Latvija ir Estija vasario 16 d. pateikė bendrą antrą paraišką ES finansavimui gauti. Šioje paraiškoje Lietuva numatė veiklas, kuriomis „Rail Baltica“ geležinkelio vėžė bus tiesiama į šiaurę nuo Kauno Latvijos sienos link – tai buvo prioritetinis partnerių ir Europos Komisijos siekis.
Kalbėdamas apie bendros įmonės „RB RAIL“ vaidmenį įgyvendinant projektą, R. Sinkevičius akcentavo, kad bendrą įmonę Lietuva mato kaip stiprų koordinatorių ir sąveikos pasienio sekcijose garantą. Ministras pabrėžė bendros įmonės svarbą užtikrinant projektą įgyvendinančių šalių veiksmų dermę su kaimynais ir pastebėjo, kad bendros įmonės, kaip vieno „Rail Baltica“ geležinkelio infrastruktūros valdytojo, klausimas šiuo metu yra per ankstyvas.
Kaip išskirtinį, ypač aktualų klausimą „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimui R. Sinkevičius akcentavo bendrą planavimą su Lenkija. „Mes negalime kurti izoliuoto didelio greičio geležinkelio tinklo Baltijos šalyse, jei mūsų vartai į Europą – Lenkija tokio neplanuoja plėtoti. Kreipiuosi į partnerius kviesdamas bendromis pastangomis spręsti 1435 mm linijos plėtros planus kartu su Lenkija“, – sakė ministras.
Apskrito stalo diskusijoje dalyvavo Šiaurės-Baltijos jūrų pagrindinio koridoriaus koordinatorė Katerina Trautman (Catherine Trautmann) ir bendros Baltijos šalių įmonės „RB Rail“ valdybos pirmininkė bei vykdomoji direktorė Baiba Rubes (Baiba Rubess), taip pat Europos Komisijos, Latvijos ir Estijos atstovai, Lietuvos Seimo nariai.
Nuotraukoje: Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Informacijos šaltinis – Susisiekimo ministerija.
2016.02.24; 18:18