Į Panevėžį jau atvyko įmonės „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ į Panevėžį pakviestas inžinierius iš Estijos Timo Klausas, kuris turi įvertinti senovinio garvežio techninę būklę ir parengti detalų planą jo atnaujinimui.
„Inžinierius iš Estijos padės mums atlikti senovinio garinio garvežio KP4-708 ekspertizę. Įvertins garvežio techninę būklę, atliks finansinius skaičiavimus ir patars, kur galėtume įsigyti trūkstamų dalių“, – sakė VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelio“ direktorius dr. Darius Liutikas.
Siaurojo geležinkelio garvežys KP4-708 ilgą laiką stovėjo įmonės „Panevėžio cukrus“ teritorijoje.
Šis garvežys yra Aukštaitijos istorijos dalis. Tokie garvežiai kursavo Lietuvoje praėjusio šimtmečio pradžioje. Garvežiai dominavo nuo XIX a. vidurio iki XX a. vidurio, o vėliau juos pakeitė dyzeliniai ir elektriniai lokomotyvai.
Panevėžyje pirmieji tokio tipo garvežiai pradėjo kursuoti 1899 metų rudenį, primenama įmonės „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ pranešime. Atidarymo metu siaurojo geležinkelio linija turėjo du depus – 12 vietų Švenčionyse ir 2 vietų Panevėžyje, 15 garvežių, 112 krovininių, 58 įvairaus tipo keleivinius, 6 pašto vagonus ir 154 krovinines platformas.
„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ direktorius tikisi, kad jau kitais metais visuomenei bus pristatytas atkurtas senovinis garvežys, kuris išvyks į pirmąją savo kelionę.
„Tikimės, kad istorinio garvežio atkūrimas duos papildomą impulsą Aukštaitijos siaurajam geležinkeliui ir suteiks dar daugiau teigiamų emocijų siauruko keleiviams“, – sako dr. D. Liutikas.
Informacijos šaltinis – ELTA
2022.03.18; 06:43