Rusijos naikintuvas. EPA – ELTA nuotr.

Kyjivas, lapkričio 14 d. (ELTA). Rusija naudoja visus Baltarusijos aerodromus savo lėktuvams MiG-31K, Su-30, Su-34, Su-35 ir sraigtasparniams K-52 dislokuoti. O iš viso beveik 40-yje aerodromų aplink Ukrainą, Rusijos, Baltarusijos ir Krymo autonominės respublikos teritorijose, yra daugiau kaip 750 priešo orlaivių.
 
Tai pirmadienį per spaudos konferenciją pareiškė Ukrainos oro pajėgų vadovybės atstovas Jurijus Ihnatas, paklaustas apie Rusijos aviacijos telkimą Baltarusijos teritorijoje.
 
Pasak jo, neverta akcentuoti dėmesio į Rusijos aviacijos koncentraciją Baltarusijoje, kadangi jos permetimas – kelių valandų reikalas.
Į klausimą apie Rusijos turimų dronų skaičių J. Ihnatas atsakė, kad dabar galima kalbėti apie 330 sunaikintų dronų iš 400, paleistų į Ukrainos teritoriją.
 
Šių metų liepą Rusija įsigijo Irane didelę dronų „Shahed-136“ ir „Mohajer-6“ partiją. Įvairiais vertinimais, jų skaičius gali siekti kelis tūkstančius.
 
Naudodama iranietiškus dronus, Rusijos kariuomenė jau pražudė dešimtis žmonių Ukrainos miestuose, taip pat ir sostinėje, sunaikino daug energetikos objektų.
 
Anksčiau „Ukrinform“ pranešė, kad nuo vasario 24 d. iki lapkričio 14 d. Ukrainos gynybos pajėgos numušė 278 priešo lėktuvus, 621 sraigtasparnį ir 1509 operatyvinio taktinio lygio bepilotes skraidykles.
 
Stasys Gimbutis (ELTA)
 
2022.11.15; 08:02

Praėjusią savaitę, rugsėjo 17-23 dienomis, NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai tris kartus kilo atpažinti ir lydėti Rusijos Federacijos karinių orlaivių, skridusių tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros.

Rugsėjo 17 d. NATO oro policijos naikintuvai atpažino Rusijos Federacijos orlaivį AN-26, skridusį tarptautine oro erdve iš Kaliningrado srities į Rusijos Federacijos žemyninę dalį. Orlaivis skrido su radiolokaciniu atsakikliu, be skrydžio plano, radijo ryšį su Regioniniu skrydžių valdymo centru (RSVC) palaikė. 

Tą pačią dieną NATO oro policijos naikintuvai atpažino Rusijos Federacijos orlaivį IL-20, skridusį tarptautine oro erdve iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. Orlaivis skrido be radiolokacinio atsakiklio, skrydžio plano neturėjo, su RSVC radijo ryšį palaikė.

Rugsėjo 20 d. NATO oro policijos naikintuvai atpažino Rusijos Federacijos orlaivį AN-26, skridusį tarptautine oro erdve iš Kaliningrado srities į Rusijos Federacijos žemyninę dalį. Orlaivis skrido su radiolokaciniu atsakikliu, be skrydžio plano, su RSVC radijo ryšį palaikė, pranešė Krašto apsaugos ministerija.

Informacijos šaltinis ELTA

2018-09-24

(Reagavimo į orlaivius prie Baltijos valstybių sienų duomenys 2016 10 03 – 2016 10 09)

Spalio 3-9 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai dvidešimt kartų kilo atpažinti ir lydėti tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinių orlaivių.

Spalio 4 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai atpažino ir palydėjo tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį skridusį Rusijos Federacijos orlaivį IL-20. Orlaivis skrido pagal skrydžio planą, ryšį su skrydžių valdymo centrais palaikė, tačiau skrido be įjungto atsakiklio.

Spalio 5 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai atpažino ir palydėjo tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros pakilusį iš Kaliningrado srities ir sugrįžusį į Kaliningrado sritį skridusį Rusijos Federacijos orlaivį IL- 20. Orlaivis skrido be suderinto skrydžio plano, nepalaikė ryšio su skrydžių valdymo centrais ir skrido be įjungto atsakiklio.

Spalio 6 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai atpažino ir palydėjo tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros skridusius Rusijos Federacijos orlaivius dešimt kartų:

– Orlaiviai Su 27 aštuonis kartus kilo iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies ir grįždavo į RF žemyninę dalį. Orlaiviai skrido be suderinto skrydžio plano, nepalaikė ryšio su skrydžių valdymo centrais ir skrido be įjungtų atsakiklių.

– Orlaivis An26 skrido iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. Orlaivis skrido pagal skrydžio planą, ryšį su skrydžių valdymo centrais palaikė, tačiau skrido be įjungto atsakiklio.

– Orlaivis Su27 kilo iš Kaliningrado srities ir grįžo į Kaliningrado sritį. Orlaivis skrido be suderinto skrydžio plano, nepalaikė ryšio su skrydžių valdymo centrais ir skrido be įjungto atsakiklio.

Spalio 7 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai atpažino ir palydėjo tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros skirdusius Rusijos Federacijos orlaivius septynis kartus:

– Orlaivis An 26 skrido iš Kaliningrado srities į Rusijos Federacijos žemyninę dalį. Orlaivis skrido be suderinto skrydžių plano, be įjungto atsakiklio, tačiau palaikė ryšį su skrydžių valdymo centrais.

– Orlaiviai Su 27 tris kartus kilo iš Kaliningrado srities ir grįždavo į Kaliningrado sritį. Orlaiviai skrido be suderinto skrydžio plano, nepalaikė ryšio su skrydžių valdymo centrais ir skrido be įjungto atsakiklio.

– Orlaivis Su 24 skrido iš Kaliningrado srities ir sugrįžo į Kaliningrado sritį. Orlaivis skrido be suderinto skrydžio plano, nepalaikė ryšio su skrydžių valdymo centrais ir be įjungto atsakiklio.

– Orlaivis Il 20 skrido iš Kaliningrado srities į Rusijos Federacijos žemyninę dalį. Orlaivis skrido pagal skrydžio planą, ryšį su skrydžio valdymo centrais palaikė, tačiau skrido be įjungto atsakiklio.

– Orlaivis An 12 skrido iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. Orlaivis skrido pagal skrydžio planą, ryšį su skrydžių valdymo centrais palaikė, tačiau skrido be įjungto atsakiklio.

Spalio 8 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai atpažino ir palydėjo tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros skridusį iš Kaliningrado srities į Rusijos Federacijos žemyninę dalį orlaivį An-12. Orlaivis skrido pagal skrydžio planą, ryšį su skrydžių valdymo centrais palaikė, tačiau su išjungtu atsakikliu.

Informacijos šaltinis – Lietuvos krašto apsaugos ministerija.

2016.10.12; 09:09