
Kyjivas, gegužės 13 d. (dpa-ELTA). Ukrainos slaptoji tarnyba SBU uždraudė į šalį atvykti 13 užsienio žurnalistų, kurie nuo vasario pabaigos, kai prasidėjo karas, rengė „užsakomąją medžiagą Kremliaus propagandistams“.

Štai buvo išplatintas pranešimas “SIC Gallup Media/TNS: Aludariai produktų komunikacijai renkasi užsakomuosius straipsnius”, kurio esmė labai aiški – aludariams patrauklūs užsakomieji straipsniai, populiariai vadinami “zakazucha”.
Pasak pranešimo, didžiąją dalį alų gaminančių ir juo prekiaujančių įmonių produkcijos komunikacijos spausdintose žiniasklaidos priemonėse, t. y. apie 30 proc., sudaro užsakomieji straipsniai. Teigiama, kad visa alaus produktų reklama, įskaitant ir užsakomuosius straipsnius, sudaro 93,3 proc. visos aludarių komunikacijos ir tik 6,53 proc. tenka įprastiems žurnalistiniams straipsniams.
Continue reading „Aludariai renkasi užsakomuosius straipsnius. Kodėl?”
Lietuvos žurnalistų ir leidėjų savireguliacijos organizacijos ir žiniasklaidos veiklą prižiūrinčios kitos įstaigos vis dar bando kovoti su Visuomenės informavimo įstatymo pažeidimais. Nuolat bandoma skaidrinti žiniasklaidos veiklą, atskirti žurnalistiką nuo reklamos, bausti už paslėptą reklamą. Tačiau ši kova tampa vis sudėtingesnė.
Štai Alytuje veikia viena viešoji įstaiga, kuri vadinasi VšĮ “Dzūkijos krašto viešųjų ryšių technologijos”. Pavadinimas lyg ir pasako, kuo užsiima ši įstaiga – viešųjų ryšių technologijos. Bet nesuklyskite. Taip vadinama šios įstaigos įkurta CIKOS redakcija užsiima ir viešaisiais ryšiais, ir žurnalistika, ir dar kažkokiu tarpininkavimu:
Continue reading „Žurnalistika plius PR technologijos lygu naujo tipo verslas”