Dezinfekuojamas viešasis transportas. Dainiaus Labučio (ELTA) nuotr.

Praėjusią šventinę savaitę keleivių srautas sostinėje kito – viešuoju transportu judėjo iki 80 proc. mažiau žmonių, lyginant su šiuo laikotarpiu pernai. Darbo dienomis keleivių kiek daugiau, tačiau bendri srautai taip pat apie 70 proc. mažesni nei iki karantino, nurodo bendrovė „Susisiekimo paslaugos“.
 
Saugumas išlieka pagrindinis prioritetas – įmonė „Susisiekimo paslaugos“ teigia viešąjį transportą pritaikanti remdamasi naujausiais duomenimis, kasdien išsamiai analizuoja rytinio ir vakarinio piko judėjimo tendencijas.
 
Apie pastebėtus didesnius keleivių srautus autobusuose, troleibusuose ir stotelėse informuoja viešojo transporto kontrolieriai, vairuotojai, tai padaryti gali ir patys keleiviai.
 
„Remiamės realiais judumo mieste duomenimis ir planuojame tokį viešojo transporto kursavimą, kad vilniečiai galėtų saugiai nuvykti ten, kur būtiniausia, be to, mieste nekursuotų tušti autobusai ar troleibusai. Fiksuojame maršrutus ir stoteles, kuriose keleivių daugiau, todėl sudėtingiau laikytis atstumo, užimti sėdimas vietas, kaip to reikalaujama. Visada stengiamės operatyviai reaguoti – pritaikome tvarkaraščius, transporto priemonių talpą saugių kelionių užtikrinimui. Suprantame, kad dažnesni nei įprastai pokyčiai keleiviams gali įnešti neaiškumo, tačiau tokiomis aplinkybėmis greita reakcija ir operatyvus pokytis yra kritiškai svarbūs“, – sako „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.
 
Automatizuota šviesoforų valdymo sistema Vilniuje rodo, kad lyginant praėjusią savaitę su tokiu pačiu laikotarpiu pernai, eismo srautai darbo dienomis per parą sumažėjo apie 24 proc., o pikų vidutinė trukmė – 72 proc.
 
Autobusai ir troleibusai nuolat dezinfekuojami – po piko valandų ir transporto parkuose, darbo dienos pabaigoje, sako bendrovės pranešime.
 
Kruopščiai dezinfekuojami ir valomi turėklai, durų rankenos, porankiai, sėdynių atlošų rankenos ir kiti keleivių liečiami paviršiai. Taip pat valomos grindys, transporto priemonių išorė. Galutinėse stotelėse autobusai ir troleibusai kaskart išvėdinami. Būtina dezinfekuoti rankas įlipant ir išlipant, dezinfekcinio skysčio keleiviai ras kiekviename autobuse ir troleibuse.
 
Stotelėse, autobusuose ir troleibusuose privaloma dėvėti apsaugines veido kaukes, kad jos dengtų nosį ir burną, laikytis saugaus atstumo.
 
Pastebėję kaukių nedėvinčius keleivius vairuotojai jų neįleidžia arba išlaipina. Be to, apie kaukių nesutinkančius dėvėti keleivius, viešojo transporto kontrolieriai, vairuotojai, taip pat ir kiti keleiviai visada gali pranešti policijai.
 
Viešasis transportas. Dainiaus Labučio (ELTA) nuotr.

Jei sėdimos vietos užimtos, lipti draudžiama, teks laukti kito autobuso ar troleibuso, o pačias keliones planuoti iš anksto.
 
Nuo gruodžio 30 d. darbo dienomis keisis 28, 29, 66, 76, 78, 115 autobusų maršrutų tvarkaraščiai – autobusai važiuos dažniau. 24 maršrute kursuos didesnės talpos autobusai.
 
Nuo 2021 m. sausio 4 d. darbo dienomis dažniau kursuos 1G, 2G, 3G, 6G, 10, 74 maršrutų autobusai ir 7, 18 maršrutų troleibusai.
 
Nuo 2021 m. sausio 4 d., siekiant užtikrinti patogesnius kursavimo intervalus piko ir dienos metu, darbo dienomis keisis 4G, 5G, 7, 46, 53, 69 autobusų maršrutų ir 2, 4, 6, 17 troleibusų maršrutų tvarkaraščiai. Savaitgalio dienomis keisis 35 autobusų maršruto tvarkaraštis. Šie tvarkaraščiai bus paskelbti gruodžio 30 d.
 
Laikinai nekursuoja 65, 88, 89 maršruto autobusai ir 3, 14, 15, 20, 21 maršrutų troleibusai.
Stabdykime koronavirusą. Slaptai.lt nuotr.
 
Ribojant įvažiavimą ir išvažiavimą iš Vilniaus miesto, galimi pro kontrolės punktus važiuojančio viešojo transporto vėlavimai – 3, 9, 12, 14, 16, 18, 19, 28, 32, 51, 52, 57, 58, 61, 63, 66, 67, 68, 78, 82, 87 autobusų maršrutų.
 
Naujausi viešojo transporto tvarkaraščiai visada skelbiami www.stops.lt. Pačiose stotelėse esančių tvarkaraščių laikinai stebėti nereikėtų – karantino metu pagal realius keleivių srautus jie keičiami dažniau nei įprastai, todėl kaskart atnaujinti tvarkaraščius stotelėse nėra efektyvu, sakoma įmonės „Susisiekimo paslaugos“ pranešime.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2020.12.30; 00:01

Vilnius imasi papildomų priemonių mažinti žmonių mobilumą mieste – viešasis transportas kursuos taip, kad būtų užtikrintas tik būtinas judėjimas. Dalis maršrutų, kaip informuoja įmonė „Susisiekimo paslaugos“, stabdomi, autobusai ir troleibusai važiuos rečiau, išlaikant tokį dažnumą, kad jie nekursuotų pustuščiai ar tušti.
 
Taip miestas vilniečiams siunčia aiškią žinią – šventes sutikite savo namuose, iš jų judėkite, kai privaloma, atsisakykite visų nebūtinų kelionių.
 
„Tokiomis aplinkybėmis keliones riboti svarbu ne tik tarp miestų, bet ir jų viduje. Keleivių srautams sumažėjus apie 70 proc., nuo šios savaitės ryškiai perplanuojame visą viešojo transporto judėjimą – patogumo prioritetą dar labiau keičia saugumo skatinimas. Tai reiškia, kad vilniečiai ir toliau galės nuvykti ten, kur neatidėliotina, pavyzdžiui, į gydymo įstaigas ar darbą. Tačiau bet koks išėjimas iš namų be skubaus reikalo kelia riziką, todėl darkart raginame likti saugioje aplinkoje. Viešasis transportas tam tikra prasme solidarizuojasi ir dėl to kursuos rečiau. Žinoma, tuose maršrutuose, kurie paliekami, stengsimės išlaikyti saugumą, ypač piko metu, kad keleiviai galėtų laikytis atstumo. Iš esmės visą judėjimą būtina planuotis dar atsakingiau, iš anksto susižiūrėti tvarkaraščius“, – sako „Susisiekimo paslaugų“ direktorė Modesta Gusarovienė.
 
Stotelėse, autobusuose ir troleibusuose privaloma dėvėti apsaugines veido kaukes, kad jos dengtų nosį ir burną, laikytis saugaus atstumo, primenama įmonės pranešime. Pastebėję kaukių nedėvinčius keleivius vairuotojai jų neįleidžia arba išlaipina. Be to, apie kaukių nesutinkančius dėvėti keleivius, viešojo transporto kontrolieriai, vairuotojai, taip pat ir kiti keleiviai visada gali pranešti policijai.
 
Kiekvienoje transporto priemonėje būtina dezinfekuoti rankas įlipant ir išlipant. Jei sėdimos vietos užimtos, lipti draudžiama – teks palaukti kito autobuso ar troleibuso, o pačias keliones planuoti iš anksto.
 
Nuo gruodžio 22 d. laikinai nekursuos 88 maršruto autobusai ir 3, 14, 15, 20 maršrutų troleibusai. Nuo praėjusios savaitės sustabdyti 65, 89 maršrutų autobusai, 21 maršruto troleibusai.
 
Nuo gruodžio 22 d. darbo dienomis keisis visų greitųjų maršrutų autobusų 1G, 2G, 3G, 4G, 5G, 6G tvarkaraščiai, taip pat 5, 7, 10, 18, 19, 22, 29, 30, 32, 33, 34, 36, 40, 43, 46, 50, 52, 53, 54, 56, 58, 59, 66, 68, 69, 73, 74, 75, 76, 78, 114, 115, 116 autobusų maršrutų ir 1, 6, 7, 12, 16, 17, 19 troleibusų maršrutų tvarkaraščiai.
 
Gruodžio 24, 25, 26 ir 27 d. viešasis transportas kursuos pagal įprastus sekmadienio ir šventinės dienos tvarkaraščius, sakoma „Susisiekimo paslaugų“ pranešime.
 
Nuo gruodžio 24 d. poilsio dienomis keisis vieno autobusų maršruto tvarkaraštis.
 
Ribojant įvažiavimą ir išvažiavimą iš Vilniaus miesto, galimi pro kontrolės punktus važiuojančio viešojo transporto vėlavimai – 3, 9, 12, 14, 16, 18, 19, 28, 32, 51, 52, 57, 58, 61, 63, 66, 67, 68, 78, 82, 87 autobusų maršrutų.
 
Naujausi viešojo transporto tvarkaraščiai visada skelbiami www.stops.lt. Taip pat pasikeitimus galima rasti programėlėse m.Ticket, Trafi.
 
Pačiose stotelėse esančių tvarkaraščių laikinai stebėti nereikėtų – karantino metu pagal realius keleivių srautus jie keičiami dažniau nei įprastai, todėl kaskart atnaujinti tvarkaraščius stotelėse nėra efektyvu, pažymi „Susisiekimo paslaugos“.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2020.12.21; 16:31

Vežėjų asociacija „Linava“ mano, kad keleivių vežėjams būtina valstybės pagalba, kuri leistų po karantino atkurti keleivių vežimo paslaugą.
„Linavos“ duomenimis, šiandien Lietuvoje iš 364 tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutų dar važiuojama 24-iais, tačiau vežėjai su Lietuvos transporto saugos administracija derina ir paskutinių maršrutų uždarymą.
 
Asociacija pažymi, kad gyventojų mobilumas ir keleivių srautai reguliaraus tolimojo susisiekimo maršrutais žymiai sumažėjo, o tarptautiniais maršrutais – visai sustojo.
 
„Keleivių pervežimas dėl koronaviruso pandemijos praktiškai sustojo, todėl norint išsaugoti šią verslo sritį, būtina imtis įvairių priemonių, kitu atveju, pasibaigus krizei, šios verslo srities tiesiog neliks“, – sako „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius.
 
Vyriausybei „Linava“ yra pateikusi prašymą keleivių vežėjus pripažinti nukentėjusiais ir paskirti jiems subsidijas.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2020.03.30; 00:30

Vilniaus meras Remigijus Šimašius sako, kad siūlymas mieste įvesti visuotinį nemokamą viešąjį transportą atneštų neigiamų padarinių.
 
„Tai pavojingas dalykas, kuris, jeigu būtų įvykdytas, atneštų neigiamų padarinių. Būtų atskira kalba, kodėl ir kaip, bet esu detaliai išsianalizavęs su visais pavyzdžiais, įskaitant ir mūsų kaimynų, ir galiu labai aiškiai pasakyti, kad tai, ką darome, su tomis investicijomis, kurias darome, jos duos labai gerą rezultatą. Pradėjimas blaškytis duotų labai blogą rezultatą“, – žurnalistams trečiadienį sakė R. Šimašius.
 
Vilniaus mero teigimu, gyventojai aktyviau naudotųsi viešuoju transportų jį atnaujinus.
 
Pasak R. Šimašiaus, Estijoje įdiegus nemokamą viešąjį transportą, „tai visiškai nepasiteisino“.
 
Portalas 15min.lt skelbia, kad Darbo partijos narė Ieva Kačinskaitė-Urbonienė siūlo, kad nuo liepos 1 dienos Vilniuje gyvenantiems ir savo gyvenamąją vietą deklaravusiems gyventojams viešasis transportas būtų nemokamas.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2019.12.19; 00:30