Prie Japonijos krantų susidūrė du JAV karo lėktuvai, šeši kariai laikomi dingusiais. EPA-ELTA nuotr.

Prie Japonijos krantų susidūrus dviem JAV karo lėktuvams šeši kariai laikomi dingusiais be žinios. Vienas įgulos narys išgelbėtas iš jūros, ketvirtadienį pranešė JAV kariuomenė. Kitų šešių kareivių paieška tęsiama.

Gynybos departamento duomenimis, susidūrė F-18 naikintuvas ir C-130 tipo degalų pildymo lėktuvas. Incidentas įvyko, kai naikintuvas buvo pildomas kuru.

Nelaimė nutiko per pratybas už 200 mylių nuo Japonijos pakrantės. Japonijos karinio atstovo duomenimis, C-130 lėktuve buvo penki įgulos nariai, o naikintuve – du. JAV karių paieškoje dalyvauja keturi japonų lėktuvai ir trys laivai.

Nelaimės priežastis kol kas nežinoma. Abu lėktuvai pakilo iš JAV bazės Ivakunyje Pietų Japonijoje. Japonijoje dislokuota 5 000 amerikiečių kareivių.

Informacijos šaltinis – ELTA

2018.12.06; 07:53

Vokietijos ir Lietuvos draugystės ženklas. Slaptai.lt nuotr.

Lietuvos užsienio reikalų ministerijos vadovybė reiškia gilią užuojautą ir linki stiprybės per NATO priešakinių pajėgų bataliono pratybas Pabradės poligone nelaimingo atsitikimo metu žuvusio Vokietijos kario artimiesiems ir tarnybos draugams, Vokietijos Federacinės Respublikos vadovybei bei Lietuvoje dislokuotai NATO priešakinių pajėgų bataliono kovinei grupei.

Krašto apsaugos sistemos vadovybė taip pat pareiškė nuoširdžią užuojautą mirusio kario artimiesiems ir tarnybos draugams.

Skaudi nelaimė įvyko šeštadienį, spalio 6 dieną, NATO priešakinių pajėgų bataliono pratybų Pabradės poligone metu. Karys žuvo į medį atsitrenkus jo vairuojamai šarvuotai transporto priemonei.

Tyrimą atlieka Vokietijos teisėsaugos institucijos.

Daugianacionalinė NATO priešakinių pajėgų bataliono kovinė grupė Rukloje, Jonavos rajone, yra dislokuota gynybos ir atgrasymo tikslais nuo 2017 metų pradžios reaguojant į pasikeitusią geopolitinę situaciją. NATO bataliono kovinė grupė yra integruota į Lietuvos kariuomenės Mechanizuotąją pėstininkų brigadą „Geležinis Vilkas“.

Taikos metu NATO priešakinių pajėgų batalionas dalyvauja pratybose su Lietuvos kariais, o krizės ar konflikto atveju gintų Lietuvą kartu su Lietuvos nacionalinėmis ir papildomai atvykstančiomis sąjungininkų pajėgomis.

Informacijos šaltinis – ELTA

2018.10.08; 06:05

Broliai Kenedžiai

Stefan Wagner / Der Spiegel

„Ar tai buvo Kenedžių giminės prakeiksmas? 1969 metais Amerikos senatoriaus Edvardo Kenedžio automobilyje paslaptingai žuvo jauna mergina. Teorijos apie tai, kas tada atsitiko Čiapakvidiko saloje, sklando iki šiol“, – rašo Štefanas Vagneris leidinyje Der Spiegel.

„Masačiusetsas, 1969 metų liepos 18 vakaras: 23:15 Edvardas „Tedas“ Kenedis išvažiuoja iš vakarėlio mažoje Čiapakvidiko salelėje. Kartu su jauna rinkimų štabo bendradarbe Meri Džo Kopečne senatorius dingsta naktyje savo „oldsmobiliu“ (senu automobiliu?). Netrukus limuzinas krenta nuo vienajuosčio medinio tilto ir nugrimzta vandenyje“, – pasakoja žurnalistas.

„Kenedis išsikapanojo ir nuplaukė į krantą, – tęsia Vagneris. – Nors ir stengėsi, jam nepavyko išgelbėti merginos, kuri liko už užrakintų durelių. Ji paskendo. Kenedis grįžo į vakarėlį ir pranešė apie nelaimingą atsitikimą tik po dešimties valandų“.

„Per keletą dienų nesutapimai apie įvykį ir sunkiai suvokiamas Kenedžio elgesys išbujojo iki skandalo. Kildavo gandų, kartais net absurdiškų teorijų: ar Kenedis buvo girtas? Kodėl jis laukė dešimt valandų, kol pranešė apie nelaimingą atsitikimą? Meri Džo Kopečne buvo nėščia ir ją reikėjo pašalinti?“ – svarsto autorius.

Meri Džo Kopečnė

Šioje istorijoje daug kas neaišku ir prieštaringa, pabrėžia Vagneris. „Pasak Kenedžio, po bergždžių bandymų išgelbėti merginą jis grįžo atgal, kur vyko vakarėlis. Kodėl jis nesikreipė į šeimininkus to namo, kuris tik už 150 metrų nuo tilto, lieka mįslė. (…) Į policijos skyrių Kenedis nuvyko tik po to, kai sužinojo, kad apie 9 valandą naras ištraukė iš automobilio Kepečnės lavoną“, – sakoma straipsnyje.

„Labiausiai demaskuoja naro tvirtinimas: Džonas Fararas pareiškė, kad, sprendžiant iš žuvusiosios kūno padėties, Kopečne nuskendo neišsyk. Prieš uždusdama, mergina keletą valandų buvo gyva dėka susidariusio oro burbulo. Protokole cituojami jo žodžiai: „Aš ją būčiau ištraukęs per 25 minutes po skambučio. Bet niekas neskambino“, – perduoda Der Spiegel.

„Spaudimas Kenedžiui stiprėjo, Kenedžių klanas paleido savo viešųjų ryšių mašiną ir stengėsi nemačia spausti žiniasklaidą bei justiciją, – pažymi Vagneris. – Praėjus savaitei po nelaimingo atsitikimo Kenedis teisme pripažino savo kaltę, kad neteisėtai paliko įvykio vietą. Teisėjas skyrė jam dviejų mėnesių liktinę bausmę.

„Tą vakarą Kenedis kalbėjo prieš televizijos kameras ir pareiškė milijoninei publikai, kad jis vairuodamas automobilį nebuvo girtas. (…) Pasak politiko, po nelaimingo atsitikimo jį užplūdo gausybė emocijų. (…) Jam net buvo atėjusi į galvą mintis, girdi, ar „nepersekioja prakeiksmas visų Kenedžių“. „Apskaičiavimas pasiteisino, – rašo žurnalistas. – Visuomenė stojo jo pusėn, nereikalavo, kad senatorius atsistatydintų, o po pusmečio jis buvo patvirtintas pareigoms, surinkęs 62 procentus balsų. Ir vis dėlto išeiti į pačią didžiausią sceną jam nepasisekė, prezidento posto jis neužėmė“.

Tiesą apie vasaros naktį, kuri pakeitė visą jo gyvenimą, Edvardas Kenedis nusinešė į kapą 2009 metais.

Informacijos šaltinis: Der Spiegel

2018.09.24; 07:17

Avarija, kurioje žuvo Abchazijos premjeras Gennadi Gagulia. Jam-news.net nuotrauka (Photo: Saria Kvaratskhelia)

Separatistinės Abchazijos respublikos premjeras vėlų šeštadienio vakarą žuvo per automobilio avariją, praneša AFP.

Gennadi Gagulia, kuriam buvo 70 metų, žuvo per avariją kelyje tarp Psou, Pietų Rusijoje, ir Suchumio, Abchazijoje.

G. Gagulia su delegacija keliavo iš vizito Sirijoje. Jo vairuotojas ir asmens sargybiniai sužalojimų nepatyrė.

Po prieš dešimtmetį įvykusio Rusijos ir Gruzijos karo Rusija paskelbė apie Abchazijos ir Pietų Osetijos nepriklausomybę. Šie regionai sudaro 20 procentų Gruzijos teritorijos, o jų okupaciją smerkia tiek Gruzija, tiek jos Vakarų partneriai.

Gruzijai siekiant narystės ES ir NATO, konfrontacija su Rusija pasiekė kulminaciją 2008 m. rugpjūtį ir kilo karas. Po jo Rusija įrengė nuolatines karo bazes Abchazijoje ir Pietų Osetijoje.

Informacijos šaltinis – ELTA

2018.09.09; 09:12

LVŽS lyderis Ramūnas Karbauskis. Slaptai.lt (Vytautas Visockas) nuotr.

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) frakcijos seniūnas Ramūnas Karbauskis prašo žiniasklaidos priemonių paneigti melagingą informaciją apie neva jam priklausantį automobilį, policijos pareigūnų sustabdytą Palangoje, ir jį neva vairavusį kitą asmenį, kuris pažeidė kelių eismo taisykles.

R. Karbauskis pareiškė, kad nei jam, nei su juo siejamam verslui „lrytas.lt“ portale minimas automobilis nepriklauso, o automobilį vairavusio asmens R. Karbauskis nepažįsta ir prašo paneigti paskelbtą informaciją, atsiprašant visuomenės, kad ji buvo suklaidinta neteisingą informaciją paskelbusių žurnalistų.

Pasak jo, nerimą kelia tai, kad portalo „lrytas.lt“ žurnalistai nesivargina tikrinti duomenų, skelbia melagingą informaciją, o kitos žiniasklaidos priemonės, taip pat nepatikrinusios informacijos teisingumo, skelbia tas pačias melagingas žinias. R. Karbauskis atkreipia dėmesį, kad Visuomenės informavimo etikos komisija viešai yra pareiškusi susirūpinimą, kad šio dienraščio žurnalistai aplaidžiai tikrina faktus ir šaltinius. Pasak jo, minėta komisija yra ne kartą konstatavusi, kad portalas „lrytas.lt“ pažeidžia Visuomenės informavimo etikos kodekso nuostatas.

Automobiliai, automobiliai, automobiliai. Slaptai.lt nuotr.

„Nors „lrytas.lt“ paskelbto straipsnio autorei, kuri domėjosi, ar R. Karbauskis tuo metu (t. y. vakar) yra Palangoje, buvo pranešta, kad LVŽS sąjungos pirmininkas nei vakar, nei kitomis dienomis šiais metais nesilankė Palangoje, o fizinio asmens (nurodant jo vardą ir pavardę), dėl kurio taip pat buvo klausta, nepažįsta, portale buvo paskelbta, esą „Palangoje pareigūnams įkliuvo Ramūno Karbauskio „Cadillac“, kurį vairavo „kitas asmuo“ (t. y. tas pats, kurio R. Karbauskis nė nepažįsta). Didžiausią nuostabą kelia ne pats melagingos naujienos kūrimo ir skleidimo faktas, o tai, kad žurnalistai taip drąsiai skelbia tiek neva mano automobilio, tiek ir greta stovėjusių mašinų numerius, nors numeris yra asmens duomuo, saugomas teisės aktų nustatyta tvarka. Nepriklausomai nuo neapykantos ir melo, kurį viena ar kita žiniasklaidos priemonė skleidžia mano ar kito viešo asmens atžvilgiu, būtina išvengti niekuo dėtų asmenų duomenų skelbimo“, – sako Seimo narys R. Karbauskis.

Informacijos šaltinis – ELTA

2018.07.21; 17:45

„Rusijos mokslininką prie jo namų automobilis partrenkė praėjus kelioms dienoms po to, kai jis pareiškė padėjęs kurti nervus paralyžiuojančią medžiagą „Novičiok“, kuri vos nepražudė Sergejaus ir Julijos Skripalių“, – praneša laikraščio „The Daily Mail“ korespondentas Nicas White`as.

Chemikas Vladimiras Uglevas buvo nugabentas į Rusijos pietuose esančio Anapos miesto ligoninę antradienį, kai jį pėsčiųjų perėjoje partrenkė automobilis. „Jam sutrenkta galva, dešinioji ranka ir dešinioji koja. Jo būklė stabili, gydytojai laukia galvos smegenų tomografijos rezultatų“, – rašo leidinys.

Mažiau kaip prieš savaitę V. Uglevas pareiškė esąs įsitikinęs, kad būtent Rusija susijusi su mėginimu nunuodyti buvusį GRU pulkininką Sergejų Skripalį ir jo dukterį. Bet, anot jo, Didžiajai Britanijai niekada nepavyks to įrodyti, jeigu ji neras konteinerio, iš kurio buvo paimti nuodai.

Vl. Uglevas pasakojo padėjęs kurti medžiagą A-234, kuria buvo mėginama nunuodyti tėvą ir dukterį. Pasak jo, Skripaliai liko gyvi tik todėl, kad gavo „nedidelę dozę“.

Informacijos šaltinis – ELTA

2018.04.26; 04:35

Trečiadienį Virdžinijos valstijoje vienas žmogus žuvo, kai kompanijos „Amtrak“ keleivinis traukinys, kurio salone buvo Respublikonų partijai atstovaujančių JAV Kongreso narių, įsirėžė į šiukšliavežį. Tai žurnalistams pranešė Baltųjų rūmų atstovė spaudai Sarah Sanders.

„Patvirtinta, kad vienas žmogus žuvo, o dar vienas buvo sunkiai sužeistas“, – sakė S. Sanders.

Anot jos, įstatymų leidėjai ir jų padėjėjai sunkių traumų išvengė, prezidentas Donaldas Trumpas informuotas apie incidentą.

Anksčiau laikraštis „Politico“ pranešė, kad nelaimė įvyko Virdžinijos valstijos Šarlotsvilio miesto rajone.

„Mums viskas gerai, bet mūsų traukinys įsirėžė į šiukšliavežį. Medikų įgūdžių turintys Kongreso nariai teikia pagalbą sunkvežimio vairuotojui“, – parašė savo tviteryje kongresmenas iš Oregono valstijos Gregas Waldenas.

Tiksliai nežinoma, kiek politikų ir Kongreso aparato darbuotojų buvo traukinyje. Jie visi vyko į Vakarų Virdžinijos valstijoje esančią Respublikonų partijos užmiesčio rezidenciją, kur vakare turi pasakyti kalbą JAV viceprezidentas Mike`as Pence`as.

Traukinys iš Vašingtono išvažiavo trečiadienio rytą.

Informacijos šaltinis – ELTA

2018.02.01; 00:10

Keli JAV armijos tankai ir šarvuočiai buvo apgadinti gabenant juos Lenkijos geležinkeliu į Žaganio poligoną. Tai antradienį pranešė radijo stotis RMF FM.

Gautomis žiniomis, ant geležinkelio platformų sustatyta karinė technika kliudė Pamario Kovalevo geležinkelio stoties perono stogą. Per incidentą nukentėjo 10 iš 37 kovos mašinų ir geležinkelio stoties konstrukcija.

„Policininkai patikrino, ar traukinio mašinisto ir visos brigados narių kraujyje nėra alkoholio. Visi darbuotojai buvo blaivūs. Stoties teritorijoje žmonės nenukentėjo“, – sakė žurnalistams policijos atstovas Jaroslavas Visnevskis (Jaroslaw Wisniewski).

Incidento aplinkybes tiria karinė žandarmerija, taip pat specialiai sudarytos Lenkijos ir JAV atstovų komisijos nariai.

Praėjusią savaitę į Gdansko uostą buvo atgabenta nauja Amerikos karinės technikos siunta, dalyvausianti Lenkijoje vykstančioje operacijoje „Atlantic Resolve“. Iš viso buvo atplukdyta apie 200 tankų „Abrams“ ir šarvuotųjų transporterių „Bradley“.

Informacijos šaltinis – ELTA

2017.09.20; 00:05

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) patenkino Panevėžio apylinkės prokuratūros kasacinį skundą byloje dėl avarijos, kurioje buvo sužalotos 4 mažametės mergaitės. Po dviejų vienas kitam prieštaraujančių žemesnės instancijos teismų nuosprendžių bylos nagrinėjimo ėmėsi LAT teisėjų kolegija. Ji kaltu pripažino dvigubai mieste leistiną greitį viršijusį BMW vairuotoją, o ne sankryžoje posūkį į kairę dariusią kito automobilio vairuotoją.

Minėta avarija Panevėžyje įvyko 2015 metų vasario 28 dieną, apie 14 val. 30 min., šviesoforu reguliuojamoje Klaipėdos-Savitiškio gatvių sankryžoje.

Klaipėdos gatve miesto centro link važiavusio automobilio „Alfa Romeo“ vairuotoja, 30-metė kupiškėnė K. A., degant žaliam šviesoforo signalui sukdama į kairę, nepraleido priešpriešiais atvažiuojančio automobilio BMW 525. Pastarąjį automobilį vairavo Panevėžio rajone gyvenantis 29 metų V. V. BMW priekiu trenkėsi į dešinįjį „Alfa Romeo“ šoną, kai šis jau buvo išvažiavęs iš sankryžos ir įsukęs į Savitiškio gatvę.

Avarijoje buvo sužalotos 4 mažametės mergaitės, važiavusios kupiškėnės vairuotame automobilyje. Dvi iš jų kurį laiką buvo gydomos ligoninės intensyviosios terapijos skyriuje. Teismo medicinos ekspertai nustatė, kad šioms mažametėms sveikata buvo sutrikdyta nesunkiai, kitoms dviems – nežymiai.

Dėl avarijos, kurios metu buvo sužaloti žmonės, ikiteisminį tyrimą atliko Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos pareigūnai, o jiems vadovavo Panevėžio apylinkės prokuratūros prokurorė Gražina Petrulytė.

Kaltinimai šioje byloje buvo pareikšti BMW vairavusiam V. V. Ekspertai nustatė, kad jo vairuojamas automobilis į sankryžą įlėkė dvigubai didesniu, nei leidžiama mieste, greičiu – važiuodamas ne mažiau kaip 100 km/h. Tuo metu pradėjusi į kairę sukti „Alfa Romeo“ vairuotoja buvo įsitikinusi manevro saugumu, nes atvažiuojantis BMW nuo sankryžos buvo pakankamai toli.

Ekspertai pateikė išvadas, kad šiuo atveju automobilio „Alfa Romeo“ vairuotoja būtų spėjusi saugiai atlikti posūkio manevrą, jei V. V. vairuojamas automobilis būtų važiavęs leistinu mieste greičiu.

Praėjusių metų birželio 17 dieną Panevėžio miesto apylinkės teismas paskelbė V. V. apkaltinamąjį nuosprendį. Teismas dėl avarijos, per kurią buvo nesunkiai sutrikdyta žmogaus sveikata, jam skyrė 40 MGL dydžio (1506 eurų) baudą. Be to, vyras buvo įpareigotas atlyginti neturtinę žalą sužeistoms mažametėms ir jų atstovėms pagal įstatymą – sumokėti nuo 500 iki 2500 eurų.

Šį nuosprendį apskundęs aukštesnės instancijos teismui, V. V. pernai spalį Panevėžio apygardos teismo buvo išteisintas. Teismas konstatavo, kad šis eismo įvykis kilo ne tik dėl apelianto, bet ir dėl „Alfa Romeo“ vairavusios K. A. veiksmų, todėl yra labai svarbu teisingai nustatyti priežastinį ryšį tarp abiejų vairuotojų veiksmų ir atsitikusių padarinių. Antros instancijos teismas išteisinamajame nuosprendyje konstatavo, kad V. V. padaryti KET pažeidimai „nebuvo būtinoji įvykio padarinių kilimo sąlyga“. Išteisinus BMW vairuotoją, nukentėjusiųjų ieškiniai dėl neturtinės žalos palikti nenagrinėti.

Po dviejų kardinaliai prieštaringų teismų nuosprendžių Panevėžio apylinkės prokuratūros prokurorė Gražina Petrulytė parengė kasacinį skundą Lietuvos Aukščiausiajam Teismui.

Kasaciniame skunde Panevėžio apylinkės prokuratūra prašė panaikinti apeliacinės instancijos teismo išteisinamąjį nuosprendį ir palikti galioti Panevėžio miesto apylinkės teismo nuosprendį.

Prokuratūra šį prašymą motyvavo tuo, kad būtent V. V. viršytas greitis, o ne vairuotojos K. A. veiksmai buvo pagrindinė eismo įvykio priežastis. „K. A., atlikdama posūkio manevrą, pagrįstai tikėjosi, kad kiti eismo dalyviai važiuoja pagal taisykles ir nenumatė, kad V. V. vairuojamas automobilis artėja prie sankryžos dvigubai didesniu, nei leistina greičiu“, – rašoma kasaciniame skunde. Kasatoriaus nuomone, apeliacinės instancijos teismas, akcentuodamas vairuotojos K. A. pareigą laikytis kelių eismo taisyklių, nuo tokios pareigos atleido V. V.

„Pripažinimas, kad K. A. veiksmai buvo būtinoji sąlyga eismo įvykiui kilti (nes ji, sukdama į kairę, nepraleido tiesiai ne mažesniu kaip 100 km/h greičiu važiuojančio automobilio), reikštų, jog realiame gyvenime vairuotojai negali apskritai padaryti kairiojo posūkio manevro, privalo stovėti sankryžose kol užsidegs draudžiamas signalas, nes priešpriešiais tiesiai bet kuriuo momentu net kelis kartus viršydami leistiną greitį gali atvažiuoti kitų transporto priemonių vairuotojai“, – argumentuojama kasaciniame skunde.

Prokuratūros argumentai įtikino LAT teisėjų kolegiją. Gegužės mėnesį Lietuvos Aukščiausiasis Teismas priėmė nutartį, kuria panaikino Panevėžio apygardos teismo nuosprendį ir paliko galioti Panevėžio miesto apylinkės teismo apkaltinamąjį nuosprendį V. V.

Informaciją pateikė Generalinės prokuratūros Komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Rasa Stundžienė (Panevėžys).

2017.05.27; 03:02

Šiaulių apygardos prokuratūra pradėjo ikiteisminį tyrimą siekiant išsiaiškinti, kodėl avarijoje Lyduvėnuose (Raseinių rajone) žuvusiųjų kūnai buvo netinkamai identifikuoti ir artimiesiems laidoti atiduotas visiškai svetimo vyro kūnas.

Ikiteisminį tyrimą pavesta atlikti Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato pareigūnams.

Žiniasklaidai paviešinus, kad po Lyduvėnuose įvykusios avarijos motina palaidojo ne savo žuvusį sūnų, o kartu su juo važiavusį ir taip pat toje avarijoje žuvusį svetimą žmogų, prokuratūra kartu su policija ėmėsi visų reikalingų priemonių, kad kuo skubiau būtų išspręsta žuvusiojo artimiesiems skausminga situacija.

Penktadienį pakartotinai buvo atliktas žuvusiojo identifikavimas ir motinai buvo leista laidoti savo sūnų.​

Informaciją pateikė Generalinės prokuratūros Komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Gabrielė Gendvilaitė (Šiauliai).

2017.03.10; 06:00

Teisėjų taryba penktadienį vienbalsiai patarė prezidentei atleisti iš pareigų galbūt neblaivų vairavusį teisėją Valerijų Paškevičių. Teisininkas iš pareigų atleidžiamas ne savo noru, o kaip grubiai pažeminęs teisėjo vardą. 

Teisėjo vardą pažeminęs Valerijus Paškevičius.
Teisėjo vardą pažeminęs Valerijus Paškevičius.

Už V.Paškevičiaus atleidimą balsavo visi posėdyje dalyvavę lietuviškosios Temidės atstovai. Posėdyje dalyvavo 22 teisininkai.

Belieka priminti, jog  šis teisėjas antrą kartą per mėnesį įkliuvo neblaivus vairuodamas automobilį. Prezidentės Dalios Grybauskaitės vertinimui, toks elgesys negali būti niekaip pateisintas.

„V.Paškevičiaus poelgis yra visiškai nesuderinamas su teisėjo pareigomis, menkina visos teismų sistemos reputaciją ir visuomenės pasitikėjimą teisingumu.

Todėl teisėjų savivalda negali ignoruoti nuolat besikartojančio teisėjo vardo žeminimo ir privalo principingai spręsti šį klausimą“, – teigiama Prezidentūros pranešime.

Šio teisėjo įgaliojimai buvo sustabdyti rugsėjo 26 dieną, kai prezidentė pirmą kartą kreipėsi į Teisėjų tarybą patarimo dėl atleidimo.

Tačiau tuomet Teisėjų taryba sprendimą atidėjo, aiškindama, kad jis gali būti vertinamas kaip poveikis administracinę bylą dėl V.Paškevičiaus nagrinėsiančiam teisėjui.

2016.10.29; 06:13

Susisiekimo ministerija informuoja, kad 2015 m. šalies keliuose pavyko sumažinti pėsčiųjų eismo dalyvių žūčių skaičių iki 32 – nuo 106 (2014 m.) iki 74.

Žuvusiųjų skaičius dėl neblaivių vairuotojų kaltės sumažėjo nuo 45 iki 24. Sparčiai mažėja ir geležinkeliuose žuvusių asmenų skaičius – per pastaruosius 4 metus jis sumažėjo 37 proc.

Continue reading „Per dešimtmetį išsaugota 3 kartus daugiau eismo dalyvių gyvybių“

Gruodžio 22 dieną paskelbta Lietuvos Aukščiausiojo Teismo nutartis turėtų priversti sunerimti kelių chuliganus.

Išplėstinė Aukščiausiojo Teismo teisėjų kolegija konstatavo, kad Panevėžio apygardos 1-ojo baudžiamojo persekiojimo skyriaus vyriausiasis prokuroras Donatas Skrebiškis uteniškio vairuotojo, girto sprukusio nuo policijos ir sukėlusio avariją, kurioje trys žmonės žuvo, veiksmus pagrįstai kvalifikavo kaip tyčinį nužudymą. 

Continue reading „Aukščiausiasis Teismas pripažino: kelių chuliganas pagrįstai nuteistas už nužudymą“

Panevėžio apylinkės prokuroro apeliacinį skundą patenkinęs teismas avarijoje du žmones užmušusiam, o trečią sunkiai sužalojusiam vairuotojui skyrė realią 4 metų laisvės atėmimo bausmę. Pirmos instancijos teismas birželį buvo nusprendęs šios bausmės vykdymą panevėžiečiui V. S. atidėti 2,5 metų.

Avarija Panevėžyje, Nemuno gatvėje, įvyko 2014 metų rugsėjo 9 dienos vakarą. Tuomečio Panevėžio miesto policijos komisariato vyresniojo tyrėjo, 46 metų V. S. vairuojamas automobilis „Renault Espace“ nereguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje partrenkė tris pėsčiuosius.

Continue reading „Prokuroro skundas patenkintas – girtas du žmones užmušęs vairuotojas keliaus į koloniją“

Šiaulių apygardos Šiaulių apylinkės prokuratūra, vadovavusi ikiteisminiam tyrimui, kartu su Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Sunkių nusikaltimų tyrimo valdybos pareigūnais baigė tirti ir teismui perdavė baudžiamąją bylą dėl pareigūnės Ligitos Baniulytės žūties.

Radviliškio rajono policijos komisariato Viešosios policijos Patrulių būrio patrulė, vykdžiusi tarnybines pareigas kelyje, rugsėjo 4-osios naktį buvo mirtinai sužalota pravažiuojančio vilkiko. 

Continue reading „Avarijoje jauną policininkę pražudęs vilkiko vairuotojas stos prieš teismą“

Klausimas, ar įmanoma išvengti avarijų ir griūčių, – retorinis. Išvengti avarijų ir griūčių – neįmanoma. Absoliutaus saugumo garantijų duoti niekas negali.

Tačiau akademikas Antanas Kudzys tvirtina, jog riziką žūti po griūvančios parduotuvės stogu įmanoma ženkliai sumažinti. Tereikia vadovautis jo Patikimumo teorija.  Daug metų mokslininko puoselėta bei tobulinta Patikimumo teorija galėjo padėt išvengti ir tos kraupios nelaimės Rygoje, kai po parduotuvės stogu žuvo dešimtys žmonių.

Didžiausia bėda ta, kad oficialūs Lietuvos pareigūnai ignoravo akademiko A.Kudzio perspėjimus apie besiartinančią nelaimę. Pirmenybė atiduota norui statyti pastatus kuo pigiau, greičiau ir paprasčiau.

Continue reading „Ar įmanoma išvengti avarijų bei griūčių?“

liub

Rašau sena įsiėdusia tema apie sunkiai sergančio fotomenininko Algimanto Žižiūno kūrybines dirbtuves, kuri jau buvo kelta dienraštyje „Lietuvos rytas“ ir internetiniame portale radikaliai.lt.

Šiuo metu, po daugybės kanalizacijos avarijų, kai vamzdžiai kimšdavosi iš kiemo pusės, bet jokios pagalbos nebuvo įmanoma pasikviesti, tai – jau jokios kūrybinės dirbtuvės kad ir kam jos priklausytų. Tai lygiai tokia pat patalpa, kuri maždaug dešimt metų nebuvo šildoma, kaip ir šalia esantys namo gyventojų sandėliukai. Patalpa nežmoniškai suniokota. Skirtumas tas, kad ši patalpa vis dar laikoma šildoma, nors radiatoriai yra nešylantys, bet išrašomos didžiulės sąskaitos už tariamą šildymą.

Continue reading „Nuoga tiesa apie fotomenininko A. Žižiūno kūrybinių dirbtuvių būklę“

Vienas iš Didžiosios Britanijos specialiosios paskirties karių prisipažino, kad automobilio, kuriuo važiavo ledi Diana, vairuotojas buvo apakintas, rašo Klaudijus Gallas laikraštyje La Stampa.

„Su Velso princesės Dianos mirtimi susijusios istorijos dalyviais tampa SAS komandosas, o tai suteikia naujų bruožų sąmokslo teorijai, susijusiai su 1997 metų rugpjūčio 31-osios naktimi. Neseniai už neteisėtą ginklo laikymą buvo nuteistas vienas seržantas iš SAS. Tame teismo procese buvęs liudytojas neva tai sakęs savo uošviams, kad mirtina avarija, kurioje žuvo ledi Di, buvo sąmoningai išprovokuota žmogaus iš Didžiosios Britanijos specialiųjų padalinių. Skotland Jardas nagrinėja tą informaciją, bet tyrimas kol kas neatnaujintas“, sakoma straipsnyje. 

Continue reading „Paskutiniame detektyvo akte pasirodo slaptosios tarnybos“

avarija_0

Kokie mes dar barbarai gatvėse ir keliuose, kai sėdime prie vairo!  Važiuoji maksimaliu leistinu greičiu – visi tave būtinai pralenks, šviesomis ragins praleisti, jeigu atsidursi antroje eilėje.

Lekia jauni vyrai, lekia jaunos moterys, labai dažnai su mobiliuoju telefonu prie ausies. Tokie sankryžoje arba prie parduotuvių būtinai manevruoja viena ranka: žiūrėkite, koks(ia) aš šaunuolis(ė)! Painiojasi čia visokie po kojomis! Iš kelio! Aš važiuoju!

Continue reading „O jeigu čia būtų ėjęs žmogus?!“