NATO oro pajėgų naikintuvas
Praėjusią savaitę, liepos 15-21 dienomis, oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys NATO naikintuvai keturis kartus buvo keliami atpažinti ir lydėti tarptautinėje erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinių orlaivių.
 
Liepos 15 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai atpažino du orlaivius TU-160 ir juos lydinčius du orlaivius SU-27, taip pat orlaivį A-50, skridusius iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies pietų kryptimi. Visi orlaiviai radijo ryšio su regioniniu skrydžių valdymo centru nepalaikė, skrydžio planų neturėjo. Vienas orlaivis TU-160 skrido su įjungtu radiolokaciniu atsakikliu, kitas orlaivis TU-160, du orlaiviai SU-27 ir orlaivis A-50 skrido be radiolokacinių atsakiklių.
 
Liepos 15 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai atpažino du orlaivius Su-35, skridusius iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies pietų kryptimi pasitikti grįžtančių dviejų orlaivių TU-160 ir orlaivio A-50. Abu orlaiviai Su-35 skrido be radiolokacinių atsakiklių, skrydžio planų neturėjo, radijo ryšio su regioniniu skrydžių valdymo centru nepalaikė.
 
Liepos 18 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai atpažino orlaivį AN-24, skridusį iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies į Rusijos Federacijos Kaliningrado sritį. Orlaivis AN-24 skrido be tinkamai veikiančio radiolokacinio atsakiklio skrydžio planą turėjo, radijo ryšį su regioniniu skrydžių valdymo centru palaikė.
 
Liepos 19 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai atpažino orlaivį AN-24, skridusi iš Rusijos Federacijos Kaliningrado srities į Rusijos Federacijos žemyninę dalį. Orlaivis AN-24 skrido be radiolokacinio atsakiklio, skrydžio planą turėjo, radijo ryšį su regioniniu skrydžių valdymo centru palaikė, pranešė Krašto apsaugos ministerija.
 
2019.07.23; 00:30

Praėjusią savaitę – gruodžio 17-23 dienomis – NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai du kartus kilo atpažinti ir lydėti tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinių orlaivių.

Pasak Krašto apsaugos ministerijos, gruodžio 17 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai atpažino du orlaivius SU-27, skridusius iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies į Rusijos Kaliningrado sritį. Orlaiviai SU-27 skrido be radiolokacinio atsakiklio, skrydžio plano neturėjo, radijo ryšio su skrydžių valdymo centru nepalaikė. 

Gruodžio 20-ąją NATO naikintuvai atpažino orlaivį IL-20, skridusį iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. Orlaivis IL-20 skrido be radiolokacinio atsakiklio, skrydžio planą turėjo, radijo ryšį su skrydžių valdymo centru palaikė.

Valentina Gudienė (ELTA)

2018.12.27; 02:00

Spalio 24-30 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai vieną kartą kilo atpažinti ir lydėti tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinių orlaivių.

Spalio 24 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai atpažino ir palydėjo tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros iš Kaliningrado srities į Rusijos Federacijos žemyninę dalį skridusį Rusijos Federacijos orlaivį An-26. Orlaivis skrido pagal skrydžio planą, ryšį su skrydžių valdymo centrais palaikė, su įjungtu atsakikliu.

Informacijos šaltinis – Krašto apsaugos ministerija.

2016.11.02; 15:12

(Reagavimo į orlaivius prie Baltijos valstybių sienų duomenys 2016 10 03 – 2016 10 09)

Spalio 3-9 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai dvidešimt kartų kilo atpažinti ir lydėti tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinių orlaivių.

Spalio 4 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai atpažino ir palydėjo tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį skridusį Rusijos Federacijos orlaivį IL-20. Orlaivis skrido pagal skrydžio planą, ryšį su skrydžių valdymo centrais palaikė, tačiau skrido be įjungto atsakiklio.

Spalio 5 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai atpažino ir palydėjo tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros pakilusį iš Kaliningrado srities ir sugrįžusį į Kaliningrado sritį skridusį Rusijos Federacijos orlaivį IL- 20. Orlaivis skrido be suderinto skrydžio plano, nepalaikė ryšio su skrydžių valdymo centrais ir skrido be įjungto atsakiklio.

Spalio 6 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai atpažino ir palydėjo tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros skridusius Rusijos Federacijos orlaivius dešimt kartų:

– Orlaiviai Su 27 aštuonis kartus kilo iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies ir grįždavo į RF žemyninę dalį. Orlaiviai skrido be suderinto skrydžio plano, nepalaikė ryšio su skrydžių valdymo centrais ir skrido be įjungtų atsakiklių.

– Orlaivis An26 skrido iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. Orlaivis skrido pagal skrydžio planą, ryšį su skrydžių valdymo centrais palaikė, tačiau skrido be įjungto atsakiklio.

– Orlaivis Su27 kilo iš Kaliningrado srities ir grįžo į Kaliningrado sritį. Orlaivis skrido be suderinto skrydžio plano, nepalaikė ryšio su skrydžių valdymo centrais ir skrido be įjungto atsakiklio.

Spalio 7 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai atpažino ir palydėjo tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros skirdusius Rusijos Federacijos orlaivius septynis kartus:

– Orlaivis An 26 skrido iš Kaliningrado srities į Rusijos Federacijos žemyninę dalį. Orlaivis skrido be suderinto skrydžių plano, be įjungto atsakiklio, tačiau palaikė ryšį su skrydžių valdymo centrais.

– Orlaiviai Su 27 tris kartus kilo iš Kaliningrado srities ir grįždavo į Kaliningrado sritį. Orlaiviai skrido be suderinto skrydžio plano, nepalaikė ryšio su skrydžių valdymo centrais ir skrido be įjungto atsakiklio.

– Orlaivis Su 24 skrido iš Kaliningrado srities ir sugrįžo į Kaliningrado sritį. Orlaivis skrido be suderinto skrydžio plano, nepalaikė ryšio su skrydžių valdymo centrais ir be įjungto atsakiklio.

– Orlaivis Il 20 skrido iš Kaliningrado srities į Rusijos Federacijos žemyninę dalį. Orlaivis skrido pagal skrydžio planą, ryšį su skrydžio valdymo centrais palaikė, tačiau skrido be įjungto atsakiklio.

– Orlaivis An 12 skrido iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. Orlaivis skrido pagal skrydžio planą, ryšį su skrydžių valdymo centrais palaikė, tačiau skrido be įjungto atsakiklio.

Spalio 8 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai atpažino ir palydėjo tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros skridusį iš Kaliningrado srities į Rusijos Federacijos žemyninę dalį orlaivį An-12. Orlaivis skrido pagal skrydžio planą, ryšį su skrydžių valdymo centrais palaikė, tačiau su išjungtu atsakikliu.

Informacijos šaltinis – Lietuvos krašto apsaugos ministerija.

2016.10.12; 09:09

nato-little

Il­gai lauk­tas Či­ka­gos (JAV) su­si­ti­ki­mas nu­brė­žė svar­bias gai­res tiek NATO at­ei­ties klau­si­mais, tiek pri­imant eko­no­mi­nius spren­di­mus. Čia vy­ku­sia­me NATO va­do­vų su­si­ti­ki­me bu­vo svars­to­mi NATO ko­lek­ty­vi­nės gy­ny­bos stip­ri­ni­mo, prieš­ra­ke­ti­nės gy­ny­bos, mi­si­jos Af­ga­nis­ta­ne ir ko­vos su nau­jo­mis grės­mė­mis klau­si­mai.

NATO vir­šū­nių su­si­ti­ki­me pri­im­ta 13 do­ku­men­tų. Svar­biau­si – NATO vir­šū­nių su­si­ti­ki­mo de­kla­ra­ci­ja ir pla­tus gy­ny­bos įsi­pa­rei­go­ji­mų pa­ke­tas „NATO pa­jė­gu­mai 2020“ – nu­ma­to efek­ty­vios gy­ny­bos stip­ri­ni­mo prie­mo­nes da­bar ir po de­šim­ties me­tų. Su­tar­ta įgy­ven­din­ti Al­jan­so na­rių tar­pu­sa­vio ben­dra­dar­bia­vi­mo ir są­vei­kos stip­ri­ni­mo ini­cia­ty­vas „Iš­ma­nio­ji gy­ny­ba“ ir „Su­jung­to­sios pa­jė­gos“, ku­rios pa­dės efek­ty­viai ir so­li­da­riai pa­nau­do­ti NATO ša­lių ka­ri­nius, fi­nan­si­nius ir tech­no­lo­gi­nius pa­jė­gu­mus. „Iš­ma­nio­sios gy­ny­bos“ ini­cia­ty­va apims ir Lie­tu­vai ak­tu­a­lias NATO prieš­ra­ke­ti­nės gy­ny­bos sis­te­mą ir oro po­li­ci­jos mi­si­ją Bal­ti­jos vals­ty­bė­se.

Continue reading „NATO susitikimas „sudėliojo taškus””