Danija antradienį pranešė, kad iškvietė Rusijos ambasadorių pasikalbėti dėl oro erdvės pažeidimo. Praėjusią savaitę per NATO pratybas Rusijos naikintuvas įskrido į Danijos oro erdvę.
 
Pagal pranešimus, Rusijos naikintuvas per NATO pratybas sekė JAV bombonešį ir įskrido į Danijos oro erdvę.
 
„Labai rimtai vertinu nepriimtiną Rusijos įvykdytą Danijos oro erdvės pažeidimą. Labai svarbu, kad visi, įskaitant Rusiją, gerbtų pagrindines taisykles ir tarptautinius principus“, – teigė Danijos užsienio reikalų ministras Jeppe Kofodas.
 
„Ši žinutė šiandien buvo perduota Rusijos ambasadoriui. Buvo aiškiai pasakyta, kad tai neturi pasikartoti“, – sakė ministras.
 
NATO taip pat pasmerkė agresyvų Rusijos elgesį.
 
Pasak NATO, „incidentas, įvykęs penktadienį virš Danijai priklausančios Bornholmo salos Baltijos jūroje, pirmas tokio pobūdžio incidentas per kelerius pastaruosius metus ir rodo naują Rusijos provokuojančio elgesio lygį.“
 
Amerikiečių bombonešis B52 praėjusį penktadienį dalyvavo pratybose „Allied Sky“, per kurias šeši tokie orlaiviai per vieną dieną praskrido virš visų 30 NATO šalių narių.
 
Virš Baltijos jūros „Air Force“ lėktuvas staiga sulaukė Rusijos naikintuvo SU-27 palydos – šis sekė JAV bombonešį  iki Danijos Bornholmo salos.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2020.09.02; 07:36

Praėjusią savaitę, spalio 28-lapkričio 3 dienomis, NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai 5 kartus kilo atpažinti ir lydėti tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinių orlaivių, praneša Krašto apsaugos ministerija.
 
Spalio 29-ąją Baltijos šalių oro erdvę saugantys NATO naikintuvai atpažino TU-134 ir du orlaivius SU-35. Orlaivis TU-134 skrido iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį be veikiančio radiolokacinio atsakiklio, skrydžio planą turėjo, radijo ryšį regioniniu skrydžių valdymo centru palaikė.
 
Orlaiviai SU-35 lydėjo orlaivį TU-134, skrido iš Rusijos žemyninės dalies ir grįžo į Rusijos žemyninę dalį. Abu orlaiviai SU-35 skrido be veikiančio radiolokacinio atsakiklio, skrydžio plano neturėjo, radijo ryšio su regioniniu skrydžių valdymo centru nepalaikė.
 
Spalio 30-ąją NATO naikintuvai atpažino du orlaivius: SU-27 ir SU-30. Abu orlaiviai skrido iš Rusijos Kaliningrado srities ir grįžo į Kaliningrado sritį.
 
Jie pasitiko orlaivį TU-134, skridusį iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. Orlaiviai Su-27 ir SU-30 skrido be veikiančio radiolokacinio atsakiklio, skrydžio plano neturėjo, radijo ryšio su regioniniu skrydžių valdymo centru nepalaikė.
 
Kitą dieną, spalio 31-ąją, NATO naikintuvai atpažino orlaivį TU-214, du orlaivius SU-35 ir du orlaivius SU-27. Orlaivis TU-214 skrido iš Rusijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. Orlaivis TU-214 skrido be veikiančio radiolokacinio atsakiklio, skrydžio planą turėjo, radijo ryšį su regioniniu skrydžių valdymo centru palaikė. Orlaiviai SU-35 lydėjo orlaivį TU-214, skrido iš Rusijos žemyninės dalies ir grįžo į Rusijos Federacijos žemyninę dalį. Abu orlaiviai SU-35 skrido be veikiančio radiolokacinio atsakiklio, skrydžio plano neturėjo, radijo ryšio su regioniniu skrydžių valdymo centru nepalaikė.
 
Du orlaiviai SU-27 skrido iš Rusijos Federacijos Kaliningrado srities ir grįžo į Kaliningrado sritį, jie tęsė orlaivio TU-214 palydą. Abu orlaiviai SU-27 skrido be veikiančio radiolokacinio atsakiklio, skrydžio plano neturėjo, radijo ryšio su regioniniu skrydžių valdymo centru nepalaikė.
 
Tą pačią dieną NATO naikintuvai atpažino orlaivį TU-214 ir du orlaivius SU-35. Orlaivis TU-214 skrido iš Rusijos Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį su veikiančiu radiolokaciniu atsakikliu, skrydžio planą turėjo, radijo ryšį su regioniniu skrydžių valdymo centru palaikė.
 
Abu orlaiviai SU-35 skrido pasitikti TU-214 iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies ir grįžo į Rusijos Federacijos žemyninę dalį. Abu orlaiviai SU-35 skrido be veikiančio radiolokacinio atsakiklio, skrydžio plano neturėjo, radijo ryšio su regioniniu skrydžių valdymo centru nepalaikė.
 
Spalio 31 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai atpažino orlaivį SU-27, skridusį iš Rusijos Federacijos Kaliningrado srities ir grįžusį į Kaliningrado sritį. Orlaivis SU-27 skrido be veikiančio radiolokacinio atsakiklio, skrydžio plano neturėjo, radijo ryšio su regioniniu skrydžių valdymo centru nepalaikė.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2019.11.05; 03:00

Ketvirtadienį Viduržemio jūroje prie Sirijos krantų sudužo Rusijos naikintuvas Su-30SM. Tai pranešė Rusijos gynybos ministerijos atstovai, kuriais remiasi „RIA Novosti“.

„Gautomis žiniomis, abu lakūnai, iki paskutinių minučių stengęsi išgelbėti lėktuvą, žuvo“, – sakė Rusijos kariškiai.

Avarija įvyko apie 9 valandą 45 minutės Lietuvos laiku virš Viduržemio jūros akvatorijos, naikintuvui pakilus iš Chmeimimo aerodromo.

Preliminariais duomenimis, į orlaivį nebuvo šaudoma. Spėjama, kad į jo variklį galėjo pakliūti paukštis.

Pastarąjį kartą didelė Rusijos lėktuvo katastrofa Sirijoje įvyko kovo mėnesį. Tada leisdamasis Chmemimo aviacijos bazėje sudužo transporto lėktuvas An-26. Juo skrido 33 keleiviai ir šeši įgulos nariai, jie visi žuvo.

Rusija – pagrindinė Sirijos prezidento Basharo al-Assado sąjungininkė, turinti ne vieną karinę bazę Sirijos pajūrio teritorijoje – B. al-Assado bastione.

Informacijos šaltinis – ELTA

2018.05.04; 05:00

Atstumas tarp Rusijos naikintuvo „Su-27“ ir JAV žvalgybos lėktuvo „EP-3“ buvo vos 1,5 metro. Jungtinių Valstijų karinis jūrų laivynas teigė, kad karinis Rusijos lėktuvas net dvi valandas skrido paskui JAV lėktuvą. Incidentas įvyko tarptautinėje oro erdvėje.

Rusijos gynybos ministerijos teigimu, naikintuvo veiksmai buvo vykdomi laikantis tarptautinių oro erdvės naudojimo taisyklių. Rusijos ir JAV pajėgos veikia bendroje oro erdvėje, bet po 2014 metais Rusijos įvykdytos Krymo pusiasalio aneksijos itin išaugo įtampa.

JAV karinio jūrų laivyno pranešime teigiama, kad „Rusijos kariuomenė turi teisę veikti tarptautinėje oro erdvėje, bet privalo veikti laikantis tarptautinių standartų, skirtų užtikrinti saugumą ir užkirsti kelią incidentams“.

Tuo tarpu Rusijos gynybos ministerija skelbė, kad jos pilotų elgesys jokiu būdu nebuvo nestandartinis ir jų veiksmai tebuvo bandymas „sustabdyti (JAV lėktuvą) nuo Rusijos Federacijos oro erdvės pažeidimo“. Rusijos vyriausybės teigimu, kai tik JAV lėktuvas nutolo nuo sienos, naikintuvas sugrįžo į bazę.

Informacijos šaltinis – ELTA

2018.01.31; 00:05

Antradienį Rusijos naikintuvas „Su-27“ netoli šalies sienos virš Baltijos jūros perėmė JAV strateginį bombonešį „B-52“, pranešė Rusijos naujienų agentūros, cituodamos šalies Gynybos ministeriją. 

EPA – ELTA nuotr.

Naujienų agentūra RIA citavo ministeriją, kad bombonešis skrido palei Rusijos sieną, tačiau virš tarptautinių vandenų.

Informacijos šaltinis – ELTA

EPA – ELTA nuotr.

2017.06.07; 09:37

Spalio 26 – lapkričio 1 d. Baltijos valstybėse budintys NATO oro policijos naikintuvai penkis kartus kilo atpažinti ir lydėti tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusius orlaivius. Naikintuvai kilo iš aviacijos bazės Šiauliuose ir Amari (Estijoje).

Spalio 27 d. identifikuotas vienas Rusijos karinis transporto orlaivis TU-134 ir vienas karinis transporto orlaivis AN-148. Vieną kartą orlaiviai skrido pagal iš anksto suderintą skrydžio planą, išjungę automatinius atsakiklius, palaikydami ryšį su skrydžių valdymo centrais, antrą kartą – be iš anksto suderinto plano, išjungę automatinius atsakiklius, palaikydami radijo ryšį.

Continue reading „Reagavimo į orlaivius ir laivus prie Baltijos valstybių sienų duomenys. 2015 10 26 – 2015 11 01“